Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، دادستان کل کشور را مأمور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی انجام دهد.

 آیت‌الله آملی‌لاریجانی با انتقاد شدید از بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی شبکه خبری پرس‌تی‌وی از سوی آمریکا، نسبت به ترویج عادت تجاوز به حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و غرب ابراز تاسف کرد و گفت: امروز استفاده ابزاری آمریکا و غرب از مقوله «حقوق بشر» به خوبی آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حادثه اخیر، مدعی هستند که این خبرنگار به عنوان «شاهد» بازداشت شده است. اولین بار است که می‌شنویم یک کشوری تبعه خود را که بیم فرار او هم نمی‌رود، در وطن خودش به عنوان شاهد بازداشت کند.

رئیس قوه قضاییه مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به خبرنگار پرس‌تی‌وی را متوجه دستگاه قضایی ایالات متحده آمریکا دانست و با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد مشکل آمریکا با این خبرنگار به سبب دفاع او از انقلاب اسلامی ایران و انتقاد از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان است، دادستان کل کشور را مأمور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی این خبرنگار انجام دهد.

مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس‌تی‌وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌.بی‌.آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده و پس از برگزاری یک مرحله از دادگاه وی، با وجود اظهارات قاضی دادگاه مبنی بر اینکه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده، کماکان در زندان به سر می‌برد.

دومین جلسه دادگاه مرضیه هاشمی، چهارشنبه هفته جاری تشکیل می‌شود.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: لازم است دولت آمریکا آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، گزارش‌ها از بازداشت بیش از 100 معترض حامی فلسطین در هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا آمریکا و دست کم 45 نفر در روز دوشنبه 22 آوریل در دانشگاه ییل آمریکا حکایت دارند. بر اساس اعلام پلیس ایالت کنتیکت که دانشگاه ییل در آن واقع است، این افراد پس از آنکه پلیس دانشگاه دستور توقف اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین را صادر کرد، بازداشت شدند.

بعد از عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز 7  اکتبر و آغاز جنگ غزه که به بروز فاجعه‌های انسانی مختلف علیه فلسطینی‌ها منجر شده حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا بالا گرفته است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل در غزه بوده مسئله‌ای به شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است.

از یک منظر، این تظاهرات‌ها را می‌توان نشانه‌ای از این دانست که مقاومت در برابر ظلم یک امر فطری است و نداهای فطری حتی در جوامعی که در معرض پروپاگانداهای گسترده برای «ابتذال شر» قرار گرفته‌اند به طور کامل خاموش نمی‌شود و حتی اگر در برهه‌ای کمرنگ شود سرانجام زمانی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

چرایی اعتراض به اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا؛ ظلم را ببین!تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد