Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، هادی اسماعیلی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی برای اقشار متوسط و ضعیف کشور برای تامین مسکن و برنامه ریزی مسوولان و دست اندرکاران صنعت برای حل تدریجی مشکلات این گروه از مردم واقعیت این است که بخشی از متقاضیان واحدهای مسکونی در کشور علاقه‌مند به خرید واحدهای مسکونی در مقاصد توریستی دیگر کشورها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالان صنعت ساخت و ساز با در نظر گرفتن نیاز این گروه از مصرف کنندگان با تولید واحدهای کیفی می‌توانند ضمن اشتغالزایی، هم نیاز این گروه از مصرف کنندگان را تامین کنند و هم از خروج سرمایه از کشور به بهانه خرید مسکن در کشورهای همسایه جلوگیری کنند.

اسماعیلی با اشاره به حوادث تلخ خرید و پیش خرید آپارتمان در کشور امارات در گذشته نه چندان دور که منجر به از دست رفتن سرمایه بخش قابل توجهی از مردم کشور و تشکیل پرونده‌های حقوقی بی نتیجه در امارات شده بود خاطرنشان کرد: از دیدگاه گردشگری هیچ یک از کشورهای همسایه پتانسیل‌های بالقوه گردشگری در داخل کشور را ندارد و سیاستگذاران کلان کشور با تشویق فعالان ساخت و ساز باید به گونه‌ای عمل کنند که از کشورهای همسایه برای خرید یا اجاره ملک به نقاط توریستی ایران مراجعه کنند تا ضمن ارزآوری وضعیت اشتغال در حوزه ساخت و ساز و گردشگری را به صورت توأم تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه های معاونت ساختمان بنیاد مستضعفان در خصوص ساخت واحدهای مسکونی توریستی از احداث یک پروژه بزرگ در جزیره کیش پایان سال خبر داد.

کد خبر 4519893 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار مسکن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد اطهری، مدیر کل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
  • ترغیب مردم به مشارکت در ساخت مسکن محرومین
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد