Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور کمالی فرماندار خوانسار امروزدر جلسه بازآفرینی شهری با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده بستگی به بودجه سال ۹۸ دارد ، اظهار کرد : باتوجه به بحث مشاعی بودن این بافت ، می‌توان از مجوزات رایگانی که شهرداری پیشنهاد داده است ، استفاده کرد تا بافت فرسوده بازسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانه‌های تاریخی شهر می‌تواند پس از بازسازی به مراکز فرهنگی و علمی تبدیل شود ، افزود : باز آفرینی شهری ، شهر را از حالت فعلی و ناکارآمدی خود خارج و مطابق با نیاز اجتماعی و فرهنگی مردم از یک اقتصاد ایستا به اقتصادی پویا مبدل می‌کند.

فرماندار خوانسار گفت : شهرداری گام موثری در این خصوص برداشته است تا نقاط درآمدزای شهر شناسایی و به کسب و کار رونق داده شود و از شهر فروشی و تراکم فروشی فاصله گرفته شود.

کمالی اضافه کرد : از ۴۳ محله در خوانسار شش محله پیشینه روستایی و از یک هزار و ۲۲۳ هکتار بافت شهری ۳۶ هکتار آن فرسوده و نیاز به بازآفرینی دارد.

وی افزود : با بررسی‌های کارشناسی شده از کل محله‌های شهر خوانسار ، ۱۲ محله به عنوان محله‌های ناکارآمد با فرسودگی بالا شناسایی و در اولویت بازسازی و بازآفرینی قرار گرفته‌است.

فرماندار خوانسار تصریح کرد : در حوزه کشاورزی شهرستان نیز ۲۴۰ رشته قنات آبیاری بیش از ۸۰ درصد زمین های کشاورزی را تأمین می‌کنند، اما بیش از ۸۵ درصد این قنوات فرسوده و نیاز به مرمت دارند.

کمالی افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز از ۴۳ اثر تاریخی در شهرستان خوانسار ۷۰ درصد این‌ها فرسوده است البته اولویت بازسازی با کاروانسرای باقری، خانه ضیایی‌ها و کبوترخانه‌های شهرستان است.

انتهای پیام/م

اجرای طرح بازسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده خوانسار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار منطقه 2 تهران گفت:طرح های توسعه منطقه‌ای، محله‌ای و احداثی با هدف رفع مشکلات شهروندان در محلات تعریف و با تلاش شبانه روزی کارکنان و تسهیل خدمت‌رسانی به شهروندان بر اساس نیازها و ظرفیت‌ها شناسایی شده و در چند بخش فرهنگی، عمرانی، ترافیکی و خدمات شهری طراحی و احداث شده است.

مهدی صالحی رفع مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی معابر را از دیگر طرح‌های اجرایی ذکر کرد و افزود: ساماندهی ترافیک میدان صنعت، شهید تیموری و میدان کوثر، تعریض بلوار دریا، ایمن‌سازی شبکه بزرگراهی، بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت ناوگان اتوبوسرانی، مسقف کردن پایانه تاکسیرانی و همچنین اصلاح هندسی در نقاط پرترافیک از جمله طرح های ترافیکی آماده بهره‌برداری است.

شهردار منطقه۲ در ادامه به طرح‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب شهرک قدس به مخزن بتنی میدان بوعلی در حدود ۵ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌هاست که با هدف استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز اجرا شد.

آقای صالحی افزود: این طرح در دومرحله اجرا می شود، که در مرحله نخست طرح، لوله‌گذاری انتقال پساب از تصفیه‌خانه شهرک قدس به مخزن نیایش اجرا شده است. وی همچنین گفت: به منظور بهبود شبکه معابر شهری و بزرگراهی و تسهیل در دسترسی شهروندان و افراد کم توان به امکانات شهری، طرح‌های عمرانی در قالب مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها و اجرای عملیات روکش آسفالت اجرا شده است.

شهردار منطقه ۲ در ادامه به زیباسازی خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: ساماندهی منظر شهری میدان دریان نو، بهسازی زمین بازی بوستان‌ها و پایدارسازی بوستان پرواز از دیگر طرح های اجرایی است.

آقای صالحی تقویت زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اولویت های منطقه برشمرد و گفت: احداث سوله ورزشی پونک و مجموعه ورزشی پردیسان، بازپیرایی زمین‌های ورزشی، راه‌اندازی مراکز کارآفرینی، پویاشهر، حسینیه بوستان پرواز، خانه مادر و کودک و همچنین خانه خلاقیت کودکان اوتیسم بخشی از این طرح ها است.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد