Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:43:09 GMT

خروج دام باعث کمبود گوشت در تربت حیدریه شده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۰۰۲

خروج دام باعث کمبود گوشت در تربت حیدریه شده است

محمد ابراهیم داوودیان روز دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان افزود: تردد و فعالیت خودرو های حمل دام بدون مجوز از دامپزشکی غیر قانونی است و با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل دام نسبت به توقیف این خودروها اقدام می کند.
وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم استفاده می شود اظهار داشت: تردد خودروهای حامل دام بدون داشتن مجوز لازم ، قاچاق محسوب می شود و با متخلفان و اخلالگران اقتصادی برابر قانون برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرماندار تربت حیدریه گفت: ماموران گشت های نظارتی نیز علاوه بر نظارت در زمینه قیمت کالاها و خدمات، نسبت به کمیت و کیفیت و رعایت نکات بهداشتی در تامین گوشت مصرفی مردم باید اهتمام بیشتر داشته باشند و با متخلفان برخورد قانونی کنند.
وی افزود: مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط علاوه بر پیگیری مصوبان نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان باید گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه این ستاد در زمان مقرر ارسال کنند.
هم اکنون در کشتارگاه سنتی تربت حیدریه روزانه 200 راس دام سبک کشتار می شود.
تربت حیدریه دارای 295 هزار راس دام سبک و 13 هزار و 100 راس دام سنگین است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/ 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خودرو قانون کالاهای اساسی گوشت مبارزه با قاچاق کالا و ارز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی وافزایش فعالیت ناقلان بیماری، مبارزه با انگل‌های خارجی دام یک ضرورت است .
ابوالحسن سیدین افزود: یکی از اصول مراقبت وبهداشت دام مبارزه وریشه کنی انگل‌های خارجی دام‌ها است که با گرم شدن هوا و افزایش فعالیت حشرات به ویژه انگل‌ها سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وسبب ایجاد خسارات فراوان مستقیم و غیرمستقیم به دامداران وصنعت دامپروری می‌شود 
وی گفت: انگل‌های خارجی می‌تواند سبب انتقال وبروز بیماری‌هایی مانند تب کریمه کنگو، بابزیوز، تیلریوز، لمپی اسکین وتب سه روزه شده و خسارات اقتصادی وبهداشتی فراوانی به همراه آورد 
سیدین افزود: همه ساله دامپزشکی نسبت به تامین بخشی از سموم ضد انگل خارجی مورد نیاز اقدام می‌کند وهمچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی دامداران را از خطرات ناشی از انگل‌های خارجی وراه‌های مبارزه با آن آگاه می‌سازد.

دیگر خبرها

  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت