Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:58:19 GMT

طرح پزشک خانواده در سراسر کشور اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۰۴۱

طرح پزشک خانواده در سراسر کشور اجرایی می شود

سرپرست وزارت بهداشت گفت: طرح پزشک خانواده یکی از طرح های موفق بوده که در ۸۰درصد کشور اجرایی می شود.

به گزارش مشرق، سعید نمکی امروز در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت سورک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درمان و آموزش پزشکی، اجر و فراگیرشدن طرح پزشک خانواده، سیستم اجرا و تهیه پرونده الکترونیک سلامت از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت بوده و استان مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم اجرا و تهیه پرونده الکترونیک سلامت، پیشگام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مازندران و گلستان اولین پایگاه‌هایی هستند که طرح پزشک خانواده در آن اجرا و مصمم هستیم طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان به جامانده‌های قانونی از برنامه پنجم اجرایی شود.

بیشتر بخوانید:

وزارت بهداشت: مردم نگران تأمین دارو نباشند چه کسی مسئول حاشیه‌های غیربهداشتی وزارت بهداشت است؟ چرا طرح تحول سلامت در بن بست بودجه گرفتار شد؟

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به طرح مالیات بر درآمد پزشکان و جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: همکاران طبیب زحمات زیادی می کشند و جامعه پزشکی صادقانه در کنار مردم حضور دارند و درباره مالیات معتقد هستیم اجحاف است اگر بخواهیم جامعه پزشکی را در ازای خدمت، ادب کنیم. معترض این بحث هستیم و مجلس نیز باید با نگاه قدرشناسانه نسبت به این مقوله نگاه داشته باشند.

نمکی تصریح کرد: ممکن است فرار مالیاتی را در بخش‌های مختلف داشته باشیم اما معتقدم پزشکان به روزتر از دیگر اقشار در پرداخت مالیات هستند و اگر قرار است درباره فرارمالیاتی پروژه‌ای دنبال شود باید نسبت به همه اقشار مکانیزم‌هایی تهیه شود.

وی ادامه داد: استقرار سیستم پزشک خانواده هزینه‌ها را در نظام سلامت منطقی‌تر می‌کند. این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود و قطعاً تا آغاز دولت بعدی و اواخر سال آینده ۸۰ درصد کشور تحت پوشش طرح پزشک خانواده خواهند آمد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره کمبود دارویی گفت: در زمینه داروی مهم هیچ کمبودی نداریم و مردم موارد را به سازمان غذا و دارو خبر دهند و نگرانی در این بخش وجود ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی الکترونیک سلامت پزشک خانواده سعید نمکی سلامت طرح سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان مهر پیش از ظهر یکشنبه در آئین نواخته شدن زنگ سلامت در این شهرستان از سلامتی و امنیت به عنوان دو نیاز اساسی انسان نام برد و گفت: در آموزه‌های دینی به موضوع سلامتی، بسیار تأکید شده تا خود فرد از بدو تولد تا پایان عمر، به این مهم توجه ویژه داشته باشد و از اصول سلامتی غافل نشود.

حمزه محمدی در ادامه با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران، امنیت امروز را مدیون دلاوری‌های این دریادلان خواند و افزود: بی شک نعمت سلامتی در کنار داشتن امنیت در سطوح مختلف موهبتی است که مسؤولان کشور در برقراری آن بی وقفه تلاش می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر نیز گفت: نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس از اهمیت جایگاه ویژه نظام سلامت در جامعه حکایت دارد.

هادی اکبری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد که شما دانش آموزان به عنوان مروجین سلامت، با رعایت سبک زندگی سالم، به اشاعه سلامتی در مدرسه و خانواده‌های خود کمک می‌کنید.

در حاشیه این آئین، ضمن برگزاری اختتامیه سفیران سلامت دانش آموزی، با اهدای لوح یادبود از سفیران تقدیر شد و در پایان مسؤولان از ایستگاه غذای سالم دانش آموزان بازدید کردند.

گفتنی است در این برنامه، فرماندار و معاون فرمانداری، مدیران دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش حضور داشتند.

کد خبر 6084300

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تعداد مراقبین سلامت/ تقویت شبکه سلامت کشور