Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اقدامی ارزشمند و برای اولین بار در سطح استان و حتی کشور یکی از خانواده های سادات در شهرستان لنده در مراسم چهلمین روز درگدشت پدر خانواده از پزشکی چهت تبین و تشریح بیماری قلبی به جهت اگاه سازی عمومی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با دعوت از یک پزشک این فرهنگ حسنه را نهادینه کرده است که باعث بازتاب گسترده ای خبرشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امروزه مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی یکی از شایع ترین دلیل مرگ های آنی است که رشد سریع این مبحث نیازمند فرهنگ سازی از چگونگی و علائم آن در جهت آگاهسازی عمومی جامعه است.

 

برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد و شاید سطح کشور خانواده مرحوم مغفور سید احمد(شمس الله) میری در شهرستان لنده در اقدامی جالب و ارزشمند در مراسم چهلمین روز درگذشت آن مرحوم با دعوت از یکی از پزشکان جهت آگاهسازی عمومی برای آشنایی بیشتر مردم با بیماری های قلبی و عروقی و راهکارهای کاهش این بیماری در بین مردم با توجه به افزایش چاقی ها در دو مجلس مردانه و زنانه صورت گرفته است که این حرکت زیبا و ارزشمند در محافل حقیقی و فضای مجازی به نحو احسن مورد تحسین قرار گرفت و همین مسئله نیز باعث بازتاب گسترده در سطح استان شده است.

 

 

---   ---   ---   --- ---

 

این حرکت فرهنگی باعث تحسین مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان و صاحبان قلم و اندیشه نیز شده است که حرکتی عمومی در جهت نهادینه کردن سلامت در بین آحاد مردم است.

 

در این مراسم علاوه بر استفاده از پزشک سخنران مراسم نیز حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران نیز به ایراد سخنانی ارزشمند پرداخته است.

 

--- ---

 

لازم به توضیح است که برابر اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده اولین عامل مرگ و میر در این شهرستان بیماری های قلبی و عروقی است که مرحوم سید احمد میری در تاریخ 18آذرماه 97 براثر بیماری قلبی در مرکز بستر درمانی شهرستان لنده درگذشت.

 

گفتنی است سید اسماعیل میری فرزند مرحوم سیداحمد میری از خبرنگاران فعال استان و دبیر خانه مشارکت های مردمی سلامت شهرستان لنده است.

 

به هرحال این حرکت ارزشمند فرهنگی می تواند به عنوان پیش زمینه ای برای سایر مراسمات دیگر در جهت تبین و تشریح مباحث مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سایر مباحث به یک فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تشکیل می‌شود، افزود: دبیران ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر درادارات باید وظایف خودرا به درستی انجام دهند تا موانع و مشکلات دستگاه‌های ذیربط رفع شود.
امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه ذاتی و همگانی است، افزود: ترویج فرضیه امر به معروف در جامعه و برخورد با منکرات از ناهنجاری‌ها اجتماعی پیشگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است