Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@15:01:20 GMT

آمار مصرف انواع مواد مخدر در کشور

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۱۵۴

پول‌نیوز -  مسئولان این ستاد اعلام کردند مصرف شیشه از 26.2 درصد به 8.1 درصد کاهش یافته و در حال حاضر مصرف گیاه شاه‌دانه که به گل شناخته می‌شود، بیشتر شده است.سخنگوی کمیسیون شوراها مجلس جلسه این کمیسیون با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.
اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه اول بهمن) این کمیسیون، اظهار داشت: مسئولان معاونت اداری مجلس و همچنین مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، میهمان جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این جلسه پیرو موضوعات مربوط به مواد مخدر و پیشگیری از آن برگزار شد بود، افزود: مسئولان در این نشست تاکید کردند که با توجه به اینکه 90 درصد تریاک در افغانستان تولید می‌شود، قطعاً مسائل و حواشی این موضوع گریبانگیر کشور ما نیز خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون شوراها اظهار داشت: مسئولان این ستاد اعلام کردند مصرف شیشه از 26.2 درصد به 8.1 درصد کاهش یافته و در حال حاضر مصرف گیاه شاه‌دانه که به گل شناخته می‌شود، بیشتر شده است.
سلیمی با بیان اینکه طبق گفته این مسئولان مصرف تریاک 53 درصد، ماریجوآنا 12 درصد، شیره 10 درصد و شیشه 8 درصد است، گفت: مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند که قصد دارند با فعالیت خود به اقتصاد قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد کرده و با ایدز مقابله کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه ساله با شروع فصل بهار و به دنبال بارندگی‌های فصلی در دامنه کوهستانی و بخصوص در مناطق باغی و روستایی شاهد رویش قارچ‌های خودرو در دامنه طبیعت هستیم که از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی است و به همین علت مصرف آن موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان می‌شود.

دکتر علی یزدانی با هشدار درباره عوارض خطرناک مسمومیت بااین قارچ‌های سمی تصریح کرد: مصرف این قارچ‌ها می‌تواند به بروز علایمی، چون تهوع، استفراغ، دل درد، علائم گوارشی و یا در برخی موارد به نارسایی کبدی و حتی مرگ منجر شود.

وی با اشاره به رواج مصرف انواع مختلف قارچ تحت عنوان مجیک ماشروم به عنوان یک ماده محرک در میان جوانان، درباره مخاطرات مصرف این مواد از قبیل بروز اختلالات روانی، توهم، تشنج، اختلالات رفتاری و آسیب زدن به خود و دیگران ابراز نگرانی کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز تاسف گفت: عوارض و اختلالات روانی مصرف این مواد غیرقابل پیش بینی و غیر قابل کنترل بوده و ممکن است ماه‌ها و سال‌ها بعد از مصرف به صورت ناگهانی و خودبخودی ظاهر شود.

دکتر علی یزدانی همچنین از مردم خواست:  با توجه به خطر و عوارض مرگبار و جبران ناپذیر مسمومیت با قارچ ها،  فقط از قارچ‌های خوراکی تولید شده درکارخانه‌های معتبر استفاده و از هرگونه مصرف دیگر انواع قارچ خودداری کنند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی