Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@20:20:51 GMT

تاکید ایران بر روابط سازنده با الجزایر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۴۰۵

تاکید ایران بر روابط سازنده با الجزایر

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تمجید از روابط سازنده میان ایران و الجزایر، آینده ای بسیار روشن را برای ارتباطات دو کشور پیش بینی کرد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ بین الملل آفریقا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی روز دوشنبه اعلام کرد: «ایران و الجزایر در زمینه روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت و گوها و رایزنی های مستمری باهم دارند و در حال حاضر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با یادآوری برگزاری هفته فرهنگی الجزایر درتهران اظهارداشت: «علاوه بر این در چارچوب روابط و رایزنی های فیمابین، دیدارهای دوره ای و مستمر بین مقامات وزارت امورخارجه دو کشور وجود دارد.»

قاسمی افزود: «با توجه به گذشته و سوابق روابط و علایق دو ملت، آینده ای بسیار روشن برای روابط دو کشور در همه زمینه ها می بینیم ودو کشور روابط سازنده ای بایکدیگر دارند.»

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روابط تاریخی ایران والجزایر گفت: «ایرانیان، بخصوص آنانی که در جبهه روشنفکری و مبارزات سیاسی ایران و حتی در سطوح دانشگاهی حضور داشتند، تحولات الجزایر بویژه بعد از مبارزات آزادیبخش آن کشور را با جدیت و با نگاهی ستایش آمیز دنبال می کردند.»

قاسمی یادآورشد: «انقلاب الجزایر یک انقلاب الهام بخش نه تنها در منطقه، بلکه در تاریخ مبارزه با استعمار در دهه های 50 و 60 سده قبل بوده است و مردم الجزایر همانند مردم ایران، در یک مبارزه طولانی و با تقدیم یک میلیون شهید توانستند در سال 1962 استقلال خود را از فرانسه بدست آورند.»

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب الجزایر اظهار داشت: «با پیروزی ملت الجزایر بر استعمارگران این کشور به دستاوردهای سیاسی بسیار مهمی دست یافت که استقلال و آزادی از مهمترین این دستاوردها به شمار می رود.»

قاسمی در ادامه گفت: «گذشته از استقلال و آزادی بعنوان مهمترین دستاوردهای انقلاب الجزایر، اقدامات اساسی بسیار مهم دیگری در زمینه های اقتصادی از جمله در تامین مسکن ، بهداشت ، آموزش و... برداشته شد و توانستند کیفیت زندگی مردم خود را در سطح خیلی خوبی ارتقا دهند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با ایرنا خاطرنشان کرد: «هر انقلابی در زمان وقوع و بعد از آن پیام های خاص خود را دارد و انقلاب های مهمی همچون انقلاب الجزایر مملو از پیروزی ، رشادت و مقاومت و نهایتا فراز و فرود های بسیاری بوده اند.»

روابط خوب ایران و الجزایر در تمامی زمینه‌ها باید گسترش یابد/ پیام رئیس‌جمهور الجزایر برای روحانی

وی در پایان تصریح کرد: «در تمامی انقلاب ها بواسطه شرایط خاص تاریخی ، نوع مبارزه، اهداف انقلابیون وجنس و نوع تفکر و ماهیت ضد انقلاب از سوی تحلیلگران مورد ارزیابی قرار می گیرد. ولی گذشته از چرایی و چگونگی رخدادهای انقلاب الجزایر ، مردم این کشور همچنان پویا ، سرزنده و مستقل در افق روشن پیش روی خود گام برمی دارند.»

انتهای پیام/

R42340/P/S8,88,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) الجزایر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل الجزایر اخبار ایران بین الملل الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!

به گزارش "ورزش سه"، جمال بلماضی سرمربی سابق تیم ملی الجزایر پس از جدایی از تیم ملی فوتبال کشورش، از فدراسیون فوتبال این کشور به فیفا شکایت کرد تا بتواند از طریق راه‌های قانونی برای تامین نیازهای مالی خود اقدام کند.
فدراسیون فوتبال الجزایر به‌طور رسمی فسخ قرارداد بلماضی را اعلام نکرد و تنها در گفته‌های مسئولان این فدراسیون، مشخص شد که او قرار نیست با آنها ادامه دهد و ولادیمیر پتکوویچ سوئیسی با تصاحب جایگاه او، به نوعی خیال بلماضی را از این موضوع راحت کرد. 
با این شرایط جمال بلماضی بسیار از وضعیت کنونی خودش و فدراسیون فوتبال این کشور ناراضی است ولی طبق ادعای نمایندگان قضایی او، قرار است با این شکایت، بدهی‌اش را از این فدراسیون بگیرد و این عدد، مربوط به شش ماه کار کردن بدون حقوق برای تیم ملی کشورش است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد