Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با انتقاد شدید از بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار آمریکایی شبکه خبری پرس‌تی‌وی از سوی آمریکا، نسبت به ترویج عادت تجاوز به حقوق انسان‌ها توسط آمریکا و غرب ابراز تاسف کرد و گفت: امروز استفاده ابزاری آمریکا و غرب از مقوله «حقوق بشر» به خوبی آشکار است. در حادثه اخیر، مدعی هستند که این خبرنگار به عنوان «شاهد» بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین بار است که می‌شنویم یک کشوری تبعه خود را که بیم فرار او هم نمی‌رود، در وطن خودش به عنوان شاهد بازداشت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، رئیس قوه قضاییه مسئولیت هرگونه آسیب احتمالی به خبرنگار پرس‌تی‌وی را متوجه دستگاه قضایی ایالات متحده آمریکا دانست و با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد مشکل آمریکا با این خبرنگار به سبب دفاع او از انقلاب اسلامی ایران و انتقاد از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان است، دادستان کل کشور را مأمور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آیین دادرسی کیفری را از باب دفاع از حقوق عامه برای آزادی این خبرنگار انجام دهد.

مجری، خبرنگار و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه‌ پرس‌تی‌وی روز یکشنبه 13 ژانویه (23 دی‌ماه) بدون اقامه هیچ دلیلی در فرودگاه «سنت لوئیس» این کشور بازداشت و به یک بازداشتگاه پلیس فدرال آمریکا «اف‌.بی‌.آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده و پس از برگزاری یک مرحله از دادگاه وی، با وجود اظهارات قاضی دادگاه مبنی بر اینکه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده، کماکان در زندان به سر می‌برد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد