Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

تدارک گسترده سیمای قرآن در دهه فجر فاطمی

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این مناسبت‌ها تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، «انقلاب فاطمی» ویژه برنامه این شبکه در دهه فجر و ایام فاطمیه می‌باشد که به بررسی و ارائه سبک زندگی فاطمی در زمینه‌ها و شئون مختلف آن در انقلاب اسلامی و طرح الگوی مناسب از شخصیت حضرت زهرا (س) به مخاطبان به ویژه نسل جوان می‌پردازد. تبیین ریشه‌ها، مبانی و تاریخ انقلاب و ابعاد حکومت اسلامی با محوریت پاسخگویی به سوالات مخاطبان با حضور حجت الاسلام دکتر لک‌زایی و دکتر جواد منصوری در برنامه «پرسمان انقلاب» به تصویر کشیده خواهد شد. «مجله اطلاع‌رسانی رصد» با دعوت از مسئولین نهاد‌های قرآنی و فرهنگی، به تشریح عملکرد چهل ساله حوزه مربوطه خود می‌پردازد.

تولید و پخش مستند گزارشی از افراد قرآنی موثر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیان خاطرات آن‌ها از فعالیت‌های قرآنی در آن ایام و همچنین نقش موثر قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌ای تحت عنوان «سخن انقلاب» تقدیم مخاطبان این شبکه تلویزیونی می‌شود. محافل انس با قرآن کریم که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف کشور در قالب «کاروان قرآنی انقلاب» شکل می‌گیرد به صورت برنامه تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد.

«نوگلان قرآنی» ویژه برنامه کودک شبکه قرآن و معارف سیما با ساختاری ترکیبی و عروسکی؛ آموزه‌های قرآنی، معارفی و اخلاقی را برای گروه سنی خردسالان و کودکان ارائه می‌کند. مستند اساتید و فعالان قرآنی در قالب رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی که توانسته‌اند علاوه بر فعالیت قرآنی، افرادی موثر در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشند، در مستندی تحت عنوان «عقیق» روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «شناسنامه مهتاب» با موضوع کتاب شناسی فاطمی و مستند «نخ تسبیح قطره‌ها» با محوریت گفتگو با شاعران آیینی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعر سروده‌اند، تولید و پخش خواهد شد. برنامه «حافظه ما» (گفتگو با افراد موثر انقلاب) و برنامه «کوچه سار انقلاب» (معرفی آثار مکتوب شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی) از دیگر تدارکات این شبکه در ایام دهه فجر می‌باشد.

بررسی دستاورد‌های نفتی انقلاب در شبکه ۴

«دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در حوزه نفت و گاز» در برنامه «پیشران» شبکه چهار سیما بازگو می‌شود. با توجه به توسعه صنایع مرتبط با نفت و گاز در ایران بعد از انقلاب اسلامی و بهره مندی بیش از ۹۵ درصد مردم از نعمت گاز طبیعی بدون شک می‌توان این حوزه از صنعت و اقتصاد را به عنوان یک دستاورد جدی جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود. به همین منظور برنامه «پیشران» در آستانه ایام الله دهه فجر با حضور دو کارشناس به بیان دستاورد‌ها در حوزه نفت و گاز می‌پردازد.

شبکه گازرسانی کشور (مناطق شهری و روستایی)، توسعه صنایع پایین دستی با نگاه به پتروشیمی‌ها و توسعه میادین مشترک و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در آنها، سه محوری است که در برنامه این هفته (۲ بهمن) با حضور مهندس سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مهندس علیرضا ضیغمی معاون اسبق پالایش و پخش وزارت نفت بررسی می‌شود.

برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه‌شنبه‌ها به طور زنده پخش می‌شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالش‌های مرتبط به آن‌ها می‌پردازد.

همراه با خانواده سالم «با هم تا بهشت» برویم

خانواده، ازدواج، فرزندان، ارتباط موثر و ده‌ها موضوع در برنامه «با هم تابهشت» به زودی در شبکه سلامت به بحث گذاشته می‌شود. مسعود مقصودی تهیه کننده این برنامه با اعلام این خبر گفت: تکنیک‌های آموزشی در زمینه خانواده با موضوعات متنوع و با حضور کارشناسان در برنامه‌های ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است و به زودی از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم مباحث متعددی همچون تعریف اساسی زندگی مشترک، زندگی مشترک موفق، چرا ازدواج می‌کنیم، روابط زناشویی، بنیاد‌های اساسی یک خانواده با نشاط، از مفاهیم مهم زندگی – دنیای مطلوب، تعارض در خانواده، شیوه‌های حل تعارض در خانواده، دشمنان اصلی انسجام در خانواده- کنترلگری، چگونگی توسعه دادن زندگی کم نشاط به زندگی با نشاط را در بسته‌های کوتاه در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم و در مدت زمان کوتاه نکات کلیدی در امر فرهنگسازی خانواده شاد ارائه نماییم.

وی به حضور کارشناسان و متخصصان، اعم از روانشناسان و جامعه شناسان در برنامه اشاره کرد و افزود: در این برنامه کارشناسان بدون واسطه در مدت زمان ۱۰ تا ۱۲ دقیقه فرصت دارند تا موضوعی را واکاوی کرده و اطلاعات مفیدی در زمینه حدومرز‌ها در زندگی خانوادگی، حد و مرز‌ها در زندگی سنتی و مدرنیته، حدو مرز‌ها در رفتار با فرزند، عوامل آسیب‌زا برای خانواده، کنترلگری در خانواده، عوامل ایجادکننده خانواده شاد و فرزندپروری موثرارائه دهند.

این تهیه کننده با سابقه انتخاب موضوع در برنامه را یکی از مهمترین چالش‌ها در زمینه بحث‌های خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: حریم شخصی، خانواده پویا، ترس در خانواده، چشم انداز زندگی خانوادگی، گفتگوی صلح آمیز درمیان اعضاء، قانون طلایی و قانون زمردین خانواده و بیش از ۱۵۰ موضوع دیگر در این برنامه به بحث گذاشته می‌شود.

وی انتخاب کارشناسان و رفتارشناسان مبرز را از دیگر کلیدواژه‌های این برنامه دانست و افزود: برای صحبت در مورد مطالبی همچون ازدواج، طلاق، پرخاشگری و سلامت جنسی در این برنامه انتخاب فرصت به کارشناسان داده شده تا به صورتی موجز و خلاصه اطلاعاتی به مخاطب ارائه کنند.

گفتنی است، برنامه «با هم تا بهشت» با موضوع خانواده در ۱۰۰ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای تولید شده است و در زمانی کوتاه به مخاطب اطلاعاتی جامع در زمینه مورد بحث می‌دهد.

برنامه بهروز افخمی برای جشنواره فیلم فجر مشخص شد

«نقد سینما» با اجرای بهروز افخمی همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر هر شب به روی آنتن می‌رود. این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. «نقد سینما» با رویکرد سینمایی به بررسی فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازد و قرار است از شب اول جشنواره روی آنتن شبکه پنج برود و بعد از جشنواره هم به صورت روتین ادامه داشته باشد.

بهروز افخمی در زمان جشنواره فقط برنامه «نقد سینما» را روی آنتن دارد، برنامه «فیلمساز» این کارگردان که درباره‌ی آموزش سینما است، قرار است بعد از جشنواره پخش می‌شود.

بررسی علل بوی بد در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)

برنامه «تهران ۲۰» امشب به بررسی علت بوی بد در مسیر و اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) می‌پردازد. کیومرث کلانتری (رییس محیط زیست استان تهران) امشب (یکم بهمن‌ماه) با حضور در استودیوی برنامه «تهران ۲۰» به بررسی دلایل این آلودگی زیست محیطی خواهد پرداخت. سری جدید «تهران ۲۰» به تهیه کنندگی محمد علی بازی و با اجرای محمد دلاوری در روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

منبع: فردا

کلیدواژه: تلویزیون رادیو بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد

معاون استاندار کردستان در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه گفت: خوشبختانه سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان همچنان محفوظ و جریان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی پایداری خانواده و زیست عفیفانه که در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط سپاه پاسداران که در دنیا بازتاب داشت، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی بیش از گذشته با اقتدار در حال پیشرفت قله‌های ترقی است.

وی تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین راه سلامت جامعه دانست و افزود: در همین زمینه؛ قرارگاه استانی تحکیم خانواده در استان تشکیل شده و امید که برنامه‌های این حوزه به خوبی پیش برود چراکه خانواده در تربیت فرد سالم و تحویل به جامعه بسیار تاثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها از گذشته تاکنون در همه شرایط و مراسمات به اصول سنتی و فرهنگ غنی خود پایبند بوده‌اند، تصریح کرد: ‌حفظ سنت‌ها و سبک اسلامی ضروری است، تا زمانی‌که خانواده برای ترویج سبک زندگی اسلامی پای کار نیاید، نمی‌توان بحث حجاب و عفت را پیش برد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بسیاری از مناطق کردستان بحث سبک زندگی و سنت‌‌های اصلی حفظ شده است، عنوان کرد: قرارگاه تحکیم خانواده زیر نظر شورای فرهنگ عمومی بوده و باید با ایده و برنامه‌های مختلف در توسعه زیست عفیفانه و تحکیم خانواده تلاش کند.

رشیدی‌پور گفت: خانواده‌ها باید موضوع زیست‌ عفیفانه را در میان فرزندان خود ترویج دهند چراکه خانواده‌هایی که تحکیم دارند سبک زندگی آنها موفق‌تر است. در این راستا تمامی دستگاه‌های متولی با ایده و برنامه در جلسات حضور بیابند.

افزایش تمایل به فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق

زینب زاله، نیز در این جلسه اظهار داشت: افزایش تمایل به فرزند آوری، کاهش نرخ طلاق، افزایش رضایت نسبی افراد از تشکیل خانواده، کاهش سقط غیرقانونی جنین، افزایش به تمایل به پوشاک، افزایش شاخص دسترسی پوشاک عفیفانه استان کردستان و افزایش به حجاب و ارزش پوشاک اسلامی جزو برنامه‌های قرارگاه خانواده و تحکیم خانواده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی در هر جلسه یک محور را بررسی می‌کند، افزود: موضوع جمعیت با چالش تک فرزندی و کم فرزندی مواجه است، به ازای هر چهار پیرزن و پیرمرد در جامعه یک فرزند وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بیان کرد: نگرش خانواده نسبت به خانواده و بنیان حفظ خانواده باید حفظ و گسترش داده شد، جریان جمعیت به عنوان کنش اجتماعی باید نقش پدر و مادر، فرزند، را به صورت جدی نگاه کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در این شرایط بسیاری از زوج‌های جوان حاضر به افزایش جمعیت نیستند، در این شرایط خانواده‌هایی تربیت و پرورش می‌یابند که فرزند از لذت داشتن عمو، خاله، عمه و دایی محروم می‌شوند و باب زندگی سنتی به افسانه تبدیل خواهد شد.

زاله با تأکید بر اینکه بحث جمعیت و خانواده را حکومتی نکنیم، بیان کرد: خانواده‌ها فرزندان تنهایی را برای جامعه آینده به یادگار خواهند گذاشت که بدون پشتیبان و تنها خواهند بود، لذا تغییر نگرش‌ها و ذهن‌های افراد بسیار مهم است و دولت نیز باید به تمامی مشوق‌های خود در گسترش جوانی جمعیت عمل کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به ابعاد فرهنگی عنوان کرد: باید خانواده‌ها را متقاعد کرد که افزایش جمعیت برای دولت و کشور نیست، بلکه برای استحکام خود خانواده‌ها است.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • قرآن همه چیز ماست
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است