Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@01:40:05 GMT

کشف محموله سیگار قاچاق در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۵۱۳

مسعود خرم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به مهم‌ترین کشفیات صورت گرفته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پس از آنکه اطلاعاتی مبنی بر حمل مقدار زیادی مواد مخدر قاچاق توسط سوداگران مرگ در سطح استان در اختیار ماموران انتظامی قرار گرفت تلاش‌ها برای شناسایی این محموله آغاز شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و پلیسی در محور مهاباد به ارومیه قاچاقچیان مورد شناسایی قرار گرفتند، افزود: قاچاقچیان توسط یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت‌پیکان قصد جا به جایی مواد مخدر را داشتند که با دستور ماموران انتظامی این خودروها توقف و مورد بازرسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها از این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، ادامه داد: در این راستا رانندگان این خودروها نیز متهم شناخته شده و دستگیر شدند و مواد مخدر مکشوفه نیز با دستور مراجع قضایی ضبط شد.

وی با اشاره به کشف سیگارهای قاچاق در مهاباد عنوان کرد: پس از آنکه خبری مبنی بر انبار سیگارهای قاچاق در سطح شهرستان در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت اقدامات لازم برای تعیین صحت و سقم این خبر در دستور کار نیروها قرار گرفت.

خرم‌نیا با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته محل مورد نظر شناسایی شد، تصریح کرد: با شناسایی محل و اخذ مجوزهای مربوطه در بازرسی از محل مورد نظر ۷۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد که ارزش ریالی این سیگارهای قاچاق با ارزیابی‌های صورت گرفته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی با بیان اینکه یک فرد متهم در این راستا دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شدت و قدرت بیشتری توسط نیروهای انتظامی در حال انجام است که در طی آن همکاری مردم با نیروهای انتظامی نقش به سزایی دارد.

خرم‌نیا با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی آذربایجان‌غربی در صورت لزوم در عملیات‌های فرااستانی با نیروهای انتظامی استان‌های دیگر همکاری دارد، گفت: بدین ترتیب در یک عملیات مشترک با فرماندهی انتظامی کهکیلویه و بویر احمد ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک از مخفیگاه متهم کشف و ضبط شد.

وی همچنین یکی از عملیات‌های موفق پلیس در هفته گذشته را انهدام باند سارقان حرفه‌ای خودرو در بوکان برشمرد، بیان کرد: این سارقان در ۶ شهرستان سطح استان اقدام به دزدی کرده بودند که پس از دستگیری در بازجویی‌ها به ۱۵۰ فقره سرقت قطعات داخلی خودرو اعتراف کردند که ارزش ریالی آنها سه میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای برخورد قانونی با قاچاق مواد مخدر، ماموران هنگ مرزی تایباد در پست کنترل و مراقبت مرزی دوغارون موفق به کشف ۵۶۶ کیلوگرم شیشه و هروئین در حین ورود به کشور شدند.

وی افزود: این محموله بزرگ مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف شده است که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بودند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ادامه داد: مرزبانان در بازرسی از این کامیون، میزان ۵۱۲ کیلوگرم ماده مخدر و روان گردان از نوع شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

سردار شجاع بیان کرد: در این بین یک نفر دستگیر و به همراه کامیون و مواد مخدر مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در همجواری با کشور افغانستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در چهابرج
  • کشف محموله میلیاردی تنباکوی قاچاق در بستک
  • کشف محموله ۵۱۲ کیلویی شیشه در تایباد
  • از دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر تا کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل