Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@23:44:35 GMT

علائم بیماری عفونت های منتقل جنسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۵۱۷

علائم بیماری عفونت های منتقل جنسی چیست؟

صدای ایران- دکتر مجتبی عاملی متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری با هشدار در خصوص بیماری عفونت های منتقل جنسی گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و بحث مسائل فرهنگی که وجود دارد باعث شده که بیماری عفونت های منتقل جنسی نسبت به سالیان گذشته زیادتر بشود.

دکتر عاملی در گفت و گو با خبرنگار سرویس صدای سلامت پایگاه خبری صدای ایران گفت: متاسفانه در جامعه امروزی ما بیماری عفونت های منتقل جنسی شیوع نسبتا زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بالا رفتن سن ازدواج در جوانان و بحث مسائل فرهنگی که وجود دارد باعث شده که بیماری عفونت های منتقل جنسی نسبت به سالیان گذشته زیادتر بشود.   این متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری افزود: بطور دقیق نمی توان میزان شیوع این گونه بیماری ها را تعیین کرد و دلیل آن به خاطر خجالت ها و حجب و حیا هایی است که در ارتباط با آنها وجود دارد و نیز عدم مراجعه به پزشک  است که در این مورد باعث می شود که ما نتوانیم راجب به میزان شیوع آن صحبت بکنیم .
وی افزود: مهمترین علامت این بیماری ها خروج ترشحات چرکین از مجرای ادراری از آقایان ، سوزش ادرار ، تکرر ادرار و زخم هایی در مجاری تناسلی شان مشاهده می شود .  
دکتر عاملی خاطر نشان کرد: اگر بیماری در این مرحله به ما مراجعه  کند، درمان بیماری نسبتا راحت می باشد و معمولا این بیماران با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک به راحتی درمان می شوند و در کل بیماری غیر علاجی اکثرا ایجاد نمی کنند.
 
وی افزود: در پایان توصیه ما به جوانان عزیز این است که پایبندی به خانواده را در پیش بگیرند.   
ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر دکتر مجتبی عاملی فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری را در ادامه ببینید:

 

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • لرزو بدن درد بدون تب نشان دهنده جیست؟