Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استانگیلان گفت: هیئت‌های مذهبی در راستای اندیشه‌های امام و رهبری حرکت کنند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی گیلان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد لزوم همسویی مداحی جهت تعالی انقلاب اسلامی انتظار داریم مرکز رصد اشعار مذهبی در کانون مداحان گیلان تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان سوق دادن اشعار مداحی‌ها به سمت افزایش سطح بصیرت و آگاهی‌های مردم را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از وظایف خطیر جامعه مداحان و هیئت‌های مذهبی این است که در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی بتوانند مردم را در صحنه نگه‌دارند.

امام جمعه رشت لازمه پیشرفت و ارتقاء سطح و جایگاه کانون مداحان را برقراری و حفظ رشته‌های پیوند آن با علما و روحانیون دانست و تصریح کرد:‌ امام راحل،‌ مقام معظم رهبری و مراجع تقلید برای هیئت‌های مذهبی حجت هستند بنابراین این هیئت‌ها باید در راستای اندیشه‌های ایشان حرکت کنند.

آیت‌الله فلاحتی: خطر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان جدی استبازدید آیت الله فلاحتی از آسایشگاه معلولین رشت به روایت تصویرگیلان| حضور آیت‌الله فلاحتی در منزل "شهید محمدزاده" به روایت تصویر

وی با تشبیه انقلاب اسلامی به رودخانه‌ای مواج، حرکت کردن خلاف مسیر این جریان خروشان را اقدامی شکست خورده اعلام کرد و افزود: اهمیت وجود جوشش در جمع آحاد ملت آن چنان است که مقام معظم رهبری همواره در سخنان گهربار خود به انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی اشعاری که مایه تکامل اجتماع می‌شوند را مورد حمایت ائمه اطهار(ع) دانست و بیان داشت: شعر و شاعری و مداحی ابزاری هنری برای ترویج دین مبین اسلام است به طوری‌که شاعران متعهد و دلسوخته به جهت ولایتمداری خود شیوه و سبک زندگی امام(ع) را تبلیغ می‌کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ایجاد بستری مناسب برای فعالیت مداحان متعهد و افراد مخلص را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت: افرادی که ویژگی‌های یاد شده را در خود ندارند باید از صحنه مداحی‌ها و هیئت‌های مذهبی کنار گذاشته شوند تا این جمع در مسیر اهداف عالیه خود حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار از ثبت نام 2 هزار و 500 مداح گیلانی در سامانه طوبی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 950 هیئت مذهبی گیلان نیز در سامانه طوبا ثبت کرده‌اند و امیدواریم با تجمیع این گروه‌ها و افراد بتوانیم در راستای ساماندهی آنان اقداماتی را انجام دهیم.

 حجت الاسلام جمال یاری تعداد اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در رشت 9 نفر و در هر کدام از شهرستان‌های گیلان 5 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 56 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان گیلان تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت در امور مربوطه خود هستند.

وی هدایت و نظارت مستمر بر نحوه انجام فعالیت‌ها در کانون‌های مداحان،‌ هیئت‌هایدمذهبی و کانون‌هوی فرهنگی و تبلیغی را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت:‌ شورای هیئت‌های مذهبی در سال 85 طبق دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان تشکیل شد.

‌ انتهای پیام/

R7877/P4001/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرد: به دلیل تعمیر خطوط انتقال انرژی برای پایداری شبکه و بهبود خدمات رسانی به مشترکان ، برق برخی مناطق شهرستان‌های رشت، فومن، رضوانشهر، تالش، رودبار، رودسر و بندرانزلی، فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، حداکثر به مدت ۲ ساعت قطع خواهد شد. برنامه این قطعی‌ها به شرح زیر است:

شهرستان رشت: 

برق واحد تولیدی نبی افرا نصفی کوچصفهان، روستا‌های کوچصفهان، فلکه امام رضا، اداره مخابرات، خیابان استاد مطهری، درمانگاه و بخشداری کوچصفهان، ۳۰ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۲ قطع می‌شود.

شهرستان فومن:

برق کارخانه برنجکوبی اسماعیل هادی نژاد، رودپیش، روستای گوشلوندان، برنجکوبی محمدصادق وغلامعلی اکبری، روستای کیابان فومن، سردخانه حدادفر، شرکت فومن راه سوار، گوشلوندان جنب روشنایی معابر، پمپاژ آب آشامیدنی رودپیش از ساعت ۱۲ تا ۱۳ سی ام فروردین قطع می‌شود.

همچنین فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین برق مجموعه فرمانداری فومن، کمیته امداد امام، شهرک آیت اله بهجت، هتل واران، دادگستری فومن - ازمایشگاه تشخیص طبی، بوئین، بیمارستان ۹۶ تختخوابی فومن از ساعت ۹ تا ۱۱ قطع خواهد شد.

شهرستان رضوانشهر: 

همچنین برق روستای پونل فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ قطع خواهد شد. 

شهرستان تالش: 

برق شرکت کیلکا پورتالش کرگانرود، روستای شیرآباد، و کارخانه پودرماهی هارپا فردا از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ قطع خواهد شد.

شهرستان رودبار:

لوشان: برق سالن ورزشی چند منظوره، کوچه گلستان روبروی پارک گلستان، پلیس راه و روستای جمال آباد، کارخانه آسفالت جهانگیر قره چال، کلشتر، کُرد، شرکت تولیدی تیغه‌های فولادی ایران و شرکت سیمان خزر پنجشنبه ۳۰ فروردین از ساعت ۱۲ تا ۱۳ قطع خواهد شد.

شهرستان رودسر: 

چابکسر: برق بخشداری چابکسر، خیابان فرهنگ، روبروی اداره برق، شهرداری چابکسر، خیابان امام، جنب تامین اجتماعی، جایگاه سوخت CNG، جنب کارخانه افشره، دفتر امام جمعه، مجتمع آهوان، قاسم آباد سفلی، اتوبان و مجتمع صبا باتری ۳۰ فروردین از ساعت ۹ تا ۱۰ قطع خواهد شد. 

شهرستان انزلی:

کپورچال: برق شرکت تدبیر پودر ماهی، شرکت صنایع کلیکا، سنگاچین روبروی انبار امور توزیع برق غرب، مرغداری مسعود علیپور، چهارفریضه و خزرویلا فردا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ قطع می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم