Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@14:35:43 GMT

لزوم شاداب‌سازی مدارس آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۴۷۴۰

 ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، اظهار داشت: ۲۲۰ هزار شهید را جامعه اسلامی برای حفظ کیان اسلامی تقدیم کرده و پنج هزار از این شهدا معلم بودند و ۳۶ هزار دانش آموز و ۵۰۰ هزار جانباز وجود دارد و شهدایی مثل شهید باکری و امینی‌ها مسوولیت ما را در قبال جامعه و دانش آموزان دو چندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چه مسوولیت سنگین تر باشد وظایف مسوولان سنگین تر می‌شود و این مسوولیت امانت الهی است و هر که در این مسوولیت خیانت کند به قول پیامبر اکرم (ص)دین و ایمان ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود مدرسه شاداب ،خاطرنشان کرد: اولویت ارزشیابی در مدارس فقط درصد قبولی نیست و باید مدارس را شاداب‌سازی کرد و اجازه داد تا دانش آموزان شاداب باشند و جست و خیز کنند.

محمدی با بیان اینکه مدیران به رسالت اصلی خود در مدارس پایبند باشند افزود: امروز برنامه ها و کتاب‌های غیردرسی فراوانی به مدارس ورود پیدا کرده و مدیران باید رسالت خود را به شکل صحیح در این زمینه نیز انجام دهند و این کتاب‌ها را از سیستم آموزشی حذف کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و متولی کم و کیف فضای آموزشی است اما متولی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس بوده و در مناطق و نواحی هر دو بر عهده مدیران مناطق و نواحی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: باید بازدید از پروژه‌هایی که در حال ساخت است در اولویت برنامه مسوولان باشد و کلنگ زنی نیازی به آیین ندارد و جایی کلنگ زنی شود که حتما اعتبار آن تامین است.

محمدی افزود: پاسخگویی و شفافیت یکی از مهمترین شعارهای آموزش و پرورش در استان است و رعایت این شاخصه در متولیان تعلیم و تربیت موجب اعتماد بیشتر و بهتر فرهنگیان به سیستم و آسودگی خاطر آنها خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در نظام آموزشی ما آنچه که مورد هدف است، آموزش در مسیر معارف دینی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسائل تربیتی خیلی زود بازده نبوده و باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد، گفت: نظام تربیتی، روندی تدریجی است و برای نتیجه گرفتن در این راستا باید استمرار و استقامت داشت.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم تاکید کرد: فرهنگ تکریم و تجلیل از معلمان و دبیران به افزایش کیفیت آموزش و پرورش کمک خواهد کرد؛ بنابراین برنامه ریزی های لازم برای این منظور در هفته معلم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: معلمانی که در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کنند، فراموش نشوند و مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی به اهمیت نیروی انسانی اشاره و بیان کرد: محور اصلی همه تغییر و تحولاتی که در کشور باید اتفاق بیفتد، نیروی انسانی می‌باشد، زیرا این نیروی انسانی است که تکنولوژی و پیشرفت را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و اثربخش، بزرگترین کاری است که در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و در این زمینه هر چقدر هزینه انجام شود، سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت کشور است و مفید ترین و اثربخش ترین زمانی که یک فرد مورد تربیت قرار می‌گیرد، در دست آموزش و پرورش است.

رحمتی به اهمیت جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: اگر معلم به این دیدگاه برسد دانش آموزان وی تمام پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه را رقم خواهند زد، قطعاً نگاهش تغییر خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی از معلمان درخواست کرد در ابتدای هر کلاس در کنار مطالب آموزشی، از آموزه‌های دینی و اخلاقی اهل بیت (ع) برای دانش آموزان بازگو کنید.

وی افزود: معلمان در مدارس، استعدادیابی و راهنمایی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

رحمتی با اشاره به حدیث یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: چیزی که در نظام آموزشی به آن نیاز اساسی داریم، مهارت آموزی و در کنار آن نحوه اندیشه کردن است و این معلمان هستند که می‌توانند این آموزش را به دانش آموزان ارائه دهند و آنها را مستعد به بار بیاورند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر کلاس‌های درس دارای استرس باشند، آموزش و یادگیری ممکن نخواهد بود و اگر در کلاسی آرامش حاکم شود، دانش آموز از لحاظ روحی شاداب‌تر و یادگیری برای وی جذاب‌تر خواهد بود.

رحمتی در پایان تاکید کرد: در کنار آموزش‌های انجام یافته در مدارس، بازدید دانش آموزان از پیشرفت حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی کشور در اولویت قرار گیرند تا دانش آموزان در جریان این خدمات و پیشرفت‌ها قرار گیرند.

کد خبر 6081694

دیگر خبرها

  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • شاداب سازی ۲۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم