Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان مرکزی با استاندار به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، زهرا فرجی، عصر امروز (1 بهمن) در این نشست که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده بانوان در بخش های مختلف اقتصادی گفت: استان مرکزی در رتبه بندی نرخ مشارکت اقتصادی زنان کشور رتبه بیست و نهم را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: بر اساس آمار دریافتی از دستگاه های اجرایی استان مرکزی، ۴۶۸ نفر بانوی فعال اقتصادی در این استان فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی نرخ مشارکت اقتصادی زنان جوان ۱۵ تا ۲۹ سال در کشور ۱۳ و ۶ دهم درصد است، افزود: استان مرکزی در این راستا با نرخ 11 و سه دهه درصد در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول همچنین به سهم اشتغال زنان استان مرکزی از بخش صنعت اشاره کرد و ادامه داد: این نرخ در استان ۱۹ و چهار دهم درصد است که این سهم در کشور ۲۵ و ۶ دهم درصد است که در این بخش استان مرکزی جایگاه ۲۰ کشور در سهم اشتغال زنان را به خود اختصاص داده است.

 

وی همچنین به بخش خدمات و کسب رتبه سوم استان در این بخش اشاره کرد و افزود: سهم اشتغال زنان کشور از بخش خدمات ۴۹ و سه دهم درصد است که این سهم در استان مرکزی ۷۲ و یک دهم درصد است.

 

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی سهم اشتغال زنان کشور در بخش عمومی را  ۲۵ و نیم درصد دانست و گفت: این سهم در استان مرکزی با دارا بودن جایگاه سوم به ۳۶ و هشت دهم درصد رسیده است.

 

فرجی همچنین سهم اشتغال زنان استان مرکزی در بخش خصوصی را نیز ۶۳ و ۲ دهم درصد دانست و ادامه داد: این سهم در کشور ۷۴ و نیم درصد است و این استان در این راستا رتبه ۲۹ کشور را دارد.

 

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری زنان جوان استان مرکزی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ ساله ۴۰ درصد است که این نرخ در کشور ۴۴ و چهار دهم درصد است.

 

در این نشست که با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزاری شد، بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی به ارایه مسائل و مشکلات خود پرداختند و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط نیز به بیان سخنانی در رابطه با چگونگی رفع مشکل این بانوان پرداختند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر حضرت زهرا س آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان شهید فرجی نشست تخصصی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جشنواره شطرنج رده‌های سنی مختلف بانوان کشور برگزار شد که زهرا پروین در رده سنی زیر ۱۸ سال با کسب ۴ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست و بدست آوردن ۵ امتیاز از ۷ بازی و پوئن شکنی نسبت به زهرا قربانی از آذربایجان شرقی درسکوی دوم ایستاد و مدال نقراه تصاحب کرد.

دراین رده سنی ستایش کریمی از تهران با ۵/۵ و و زهرا قربانی از آذربایجان شرقی با ۵ امتیاز مقام‌های اول و سوم را کسب کردند.

۲۴۴ شطرنج باز برگزار کننده مسابقات رده سنی زیر ۸ سال تا ۱۸ سال جشنواره قهرمانی کشور بودند.

مسابقات جشنواره شطرنج پسران کشور نیز با حضور ورزشکاران خوزستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان