Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:37:14 GMT

نحوه مجازات رانندگان مست تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۰۵۴

نحوه مجازات رانندگان مست تغییر می‌کند

خبرگزاری ایسنا: حسن نوروزی، درباره جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه طرح کاهش آمار زندانیان با حضور معاونت پارلمانی وزارت دادگستری، معاون حقوقی قوه قضاییه، نمایندگان مرکز تحقیقات اسلامی قم، نماینده حقوقی وزارت اطلاعات، نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون حقوقی سازمان زندان‌های کشور مورد بحث بررسی قرار گرفت و تا ماده ۱۷ این طرح به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع دستبند الکترونیکی و موضوع حبس در خارج از زندان به دلیل نبود آمادگی و عدم وجود الزامات به تصویب نرسید. در خصوص اصلاح ماده ۱۱ این قانون دادگاه‌ها مکلف هستند از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون در مورد جرایم غیرعمد درجه هفت، هشت و کلیه جرایم غیرعمدی به جز جرم موضوع ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی راننده یا متصدی وسایل موتوری که در زمان وقوع جرم مست بوده‌اند به جای مجازات حبس به جایگزین مجازات حبس، محکوم کنند. در تبصره این ماده بیان شده که صدور حکم مجازات جایگزین حبس نسبت به جرایم غیرعمدی برای دادگاه الزامی نیست.

نوروزی ادامه داد: در اصلاح ماده ۱۲ این طرح تاکید بیان می‌شود در جرایمی که جزای آن‌ها صرفا شلاق تعزیری، جزای نقدی، شلاق تعزیری همراه با جزای نقدی و نیز در جرایمی که جزای آن‌ها حداکثر یکسال حبس است اگر متهم به وسیله قرار تامین آزاد نشده باشد، بلافاصله کیفرخواست صادر شده و با پرونده به دادگاه ارسال می‌شود. دادگاه این پرونده‌ها را در همان روز رسیدگی کرده و حکم را صادر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در اصلاحات ماده ۱۴ بیان می‌شود محکومانی که باقیمانده زمان حبس یا بازداشت بدل از جزای نقدی آن‌ها کمتر از چهارماه باشد در صورت احراز حسن اخلاق با موافقت اجرای احکام قاضی و پیشنهاد شورای طبقه‌بندی زندان و تایید دادستان به محکوم مرخصی داده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون حقوقی مجلس رانندگان مست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند

به گزارش خبرآنلاین دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش شرایط استفاده دانش‌آموزان را از تک ماده در امتحانات نهایی تشریح کرد.

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

به گزارش تسنیم، امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896223

دیگر خبرها

  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • چرا مالباختگان سرقت‌های خرد تمایلی به پیگیری قضایی ندارند؟