Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، روسیه در واکنش به تحریم های جدید اتحادیه اروپا تهدید کرد که این اقدام را بی جواب نخواهد گذاشت. این هشدار در حالی مطرح می شود که بروکسل روز دوشنبه از اعمال مجازات های جدید علیه برخی مسئولان و مقامات سرویس های اطلاعاتی روسیه خبر داد.

وزرات امور خارجه روسیه در واکنش به این تحریم ها با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «ما حق اقدام متقابل را بر ضد این رویکرد خصمانه برای خود محفوظ نگاه می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تحریم ها در واقع بر ضد افرادی اعمال شده است که از سوی غرب به دست داشتن در ماجرای سوء قصد به «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روسیه در بریتانیا متهم شده اند.

بر اساس تصمیم شورای اتحادیه اروپا که روز دوشنبه اعلام شد رئیس سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه به همراه معاون و دو تن از عوامل این سرویس که به مسموم کردن سرگئی اسکریپال متهم شده اند مشمول تحریم های جدید بروکسل قرار گرفته اند.

بر اساس این تحریم ها اموال و دارایی های احتمالی افراد یاد شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا توقیف خواهد شد و از سفر آنها به اروپا ممانعت به عمل خواهد آمد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای که برای واکنش به این تصمیم منتشر کرد بار دیگر اتهام های مطرح شده بر ضد این کشور در ماجرای سوء قصد به سرگئی اسکریپال را رد و آنها را «سست و بی مایه» خواند.

در این بیانیه همچنین اعمال تحریم های جدید به عنوان «کارزاری اطلاعاتی» از سوی دولت بریتانیا محکوم شده است. به اعتقاد مسئولان دیپلماسی روسیه این اقدام همزمان با موج جدید بحران در مذاکرات بر سر برکسیت صورت گفته است.

حمله با گاز اعصاب در شهر «سالزبری» واقع در جنوب بریتانیا از سوی مقامات غربی به عنوان نخستین مورد استفاده از سلاح های شیمیایی توسط روسیه در اروپا پس از جنگ دوم جهانی قلمداد شده است.

این سوء قصد که ماه مارس گذشته صورت گرفت با واکنش های شدید بین المللی همراه و به تیرگی روابط مسکو با کشورهای غربی منجر شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اتحادیه اروپا روسیه روسیه و اروپا جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در حال آماده سازی تحریم‌ها برای بیش از ده شرکت از روسیه، ترکیه، امارات، چین و هنگ کنگ به دلیل مشارکت آنها در عرضه کالا‌های تحریم شده اروپایی به روسیه هستند.

تحریم‌ها در مورد فروش سیستم‌های ناوبری موشک ها، آنتن‌ها و همچنین قطعاتی است که در رایانه‌های نظامی استفاده می‌شود.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از تقویت تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند.

چندی قبل، روزنامه انگلیسی دیلی میل در مطلبی نوشت تحریم‌ها علیه روسیه نه تنها مانع از رشد اقتصاد این کشور نشده است بلکه مستقیما اقتصاد اروپا را هدف گرفته و به آن آسیب زده است.

به نوشته این روزنامه تحریم‌های غرب نتوانسته روسیه را از ادامه جنگ در اوکراین باز دارد و آسیب بیشتری به انگلیس و اروپا وارد کرده تا مسکو.

تلاش‌های غرب برای تضعیف حملات کرملین از طریق مسدود کردن وجوه و دارایی‌های آن، کنار گذاشتن بانک‌های روسی از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و توقف تجارت، تنها مسکو را به بهبود روابط با سایر شرکای بین‌المللی از جمله چین و ایران واداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه