Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:37:27 GMT

کوربین: طرح «برگزیتِ» شکست سنگینی خورده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۱۴۵

پس از سخنان اولیه «ترزا می» درباره طرح اصلاح شده یا «پلان بی» خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت»، هم اکنون «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر این کشور در مخالفت با نخست وزیر انگلیس در حال سخنرانی است.

رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنان خود در این باره گفت: دولت انگلیس از خسارت‌های متحمل از عدم پذیرش توافق میان نخست وزیر با اروپا در پارلمان درس نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جرمی کوربین» در این باره افزود: دولت انگلیس باید خطوط قرمز خود را درباره توافق به دست آمده با اتحادیه اروپا تغییر دهد. ترزا می‌گفته بود که طرح وی بهترین چارچوب ممکن برای توافق درباره خروج از اروپا است؛ اما به وضوح آشکار بود که وی تنها همان طرح را در دست داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: باید اذعان کنم که طرح ترزا می‌برای خروج از اتحادیه اروپا شکست سنگینی خورده است.

این در حالی است که پیش از سخنان کوربین، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس درباره طرح اصلاح شده یا «پلان بی» خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» در پارلمان این کشور سخنرانی کرده بود.

نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در این باره گفت: وظیفه ما است که نتیجه همه پرسی اول درباره برگزیت را اجرایی کنیم؛ اگر به همه پرسی دوم بپردازیم، شکاف بزرگی در جامعه ما ایجاد خواهد شد.

«ترزا می» در این خصوص در پارلمان کشورش گفت: به عقیده من اکثریتی در پارلمان برای تصویب دومین همه پرسی برای خروج از اروپا وجود ندارد. برگزیت را به تعویق نینداخته و از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا درباره توافقی بهتر برای برگزیت با ما به گفتگو بپردازد.

تاکنون وی جزییاتی را درباره پلان بی خود درباره برگزیت مطرح نکرده؛ اما نشست پارلمان کماکان ادامه دارد.

این درحالی است که پس از رای منفی پارلمان انگلیس به برگزیت و بروز بن بست سیاسی در این کشور قرار شد تا نخست وزیر طرح جدید موسوم به «پلان بی» را در نظر گرفته و اعلام کند.

گفتنی است پارلمان انگلیس در حال حاضر در خصوص برگزیت دچار چند دستگی شده است. فراکسیون‌های پارلمان هر یک از یک گزینه حمایت می‌کنند، برخی طرفدار خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق هستند، تعدادی ایده رفراندوم دوم را مطرح می‌کنند و برخی نیز در پی توافق بر سر یک اتحاد گمرکی با اروپا هستند.

بر اساس توافق از پیش مقرر شده انگلیس باید تا پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن اتحادیه اروپا انگلیس دولت جامعه اتحادیه اروپا انگلیس جامعه دولت لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شکست سنگینی به اسراییل وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل اظهار کرد: کار بسیار بزرگی توسط فرزندان دلاور ایران زمین انجام شد که در پی آن افتخار غرور آفرینی برای ملت ما به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق سیلی محکمی بود که نسبت به جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران زده شد، افزود: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به معنای حمله به خاک ایران بود و باید بر اساس قوانین بین‌المللی پاسخ این گستاخی را دریافت می‌کرد.

امام جمعه گرگان قدرت نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی را بسیار بالا دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با کاری که انجام داد به دنبال نمایش قدرت بود و این نمایش تنها گوشه‌ای از قدرت را نشان داد که بیشتر می‌توان آن را مانور اعلام کرد. در عملیات وعده صادق همه قدرت نشان داده نشده است.

وی یادآور شد: اگرچه ایران به دنبال جنگ نیست اما اگر اسرائیل بخواهد کوچک‌ترین حرکتی کند قطعاً با پاسخ کوبنده‌تر از قبل مواجه خواهد شد.

نورمفیدی در ادامه در خصوص حادثه اصفهان هم، اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده تعدادی ریز پرنده در اصفهان مشاهده شده که مشخص نیست از کدام سمت آمده است و این موضوع باعث شده مثل همیشه رسانه‌های معاند به دروغ گویی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: آنها در رسانه‌های خود اعلام کردند که اسرائیل به ایران حمله کرده است اما بررسی‌های نشان می‌دهد منشأ این ریز پرنده خارج از کشور نیست.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه ایران در عملیات وعده صادق شکست سنگینی به اسرائیل وارد کرد، گفت: رسانه‌های معاند با حمایت خود از اسرائیل به دنبال ترمیم شکست این رژیم اشغالگر هستند که به نظر می‌رسد بیشتر همه چیز را خراب کرده‌اند.

کد خبر 6082625

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شکست سنگینی به اسراییل وارد کرد
  • واکنش عجیب سرمربی مشهور به گل خورده (عکس)
  • ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است