Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رابرت وود»، سفیر آمریکا در امور خلع سلاح امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس با ادعای اینکه سامانه موشکی جدید روسیه تهدیدی جدی برای اروپا و آسیا محسوب می‌شود، از مسکو خواست این سامانه موشکی را به طور کامل از بین ببرد.

وی در این خصوص مدعی شد: این سامانه موشکی قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و متعارف را دارد و یک «تهدید مستقیم و جدی برای اروپا و آسیا» محسوب می‌شود؛ زیرا قابلیت پرتاب تا برد ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رابرت وود در ادامه ادعا‌های ضد روسی خود افزود: متأسفانه آمریکا هر روز بیشتر به این مسئله پی می‌برد که روسیه برای متعهد بودن به تعهدات مربوط به کنترل تسلیحات، قابل اعتماد نیست و اقدامات خشونت آمیز آن در سراسر جهان باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

وی همچنین با ادعای اینکه روسیه «موشکی غیرقانونی» را به صورت آزمایشی به پرواز درآورده و در نتیجه به بند‌های پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد پایبند نبوده است، گفت: این موشک پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را نقض می‌کند. روسیه باید همه‌ موشک ها، پرتاب کننده‌ها و تجهیزات موشکیِ نوع SSC-۸ خود را از بین ببرد تا نشان دهد به این پیمان پایبند است.

رابرت وود در بخش دیگری از سخنانش در کنفرانس خلع سلاح‌های هسته‌ای سازمان ملل حمایت روسیه از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه و فراهم کردن سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ برای ایران را محکوم کرد.

روسیه هم ضمن رد درخواست آمریکا مبنی بر نابود کردن موشک های نوع جدید خود، این درخواست را «غیرقابل قبول» خواند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه مسکو خشونت جهان سازمان ملل رئیس جمهور سوریه ایران بشار اسد جهان روسیه مسکو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان تأکید کرد در صورت درگیری با ناتو این تسلیحات در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت.

وی دراین‌باره گفت: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی از طرف لهستان جدید نیست.

به گفته وزیر خارجه لهستان مقامات لهستانی مدتهاست که جاه‌طلبی‌های خود را درباره چگونگی «چسبیدن» به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا پنهان نمی‌کنند و فعالانه آنها را در سیاستِ عمیقاً خصمانه خود علیه روسیه وارد می‌کنند.

ساعاتی پیش آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است. وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085640

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا