Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور دموکرات منتقد سیاست‌های رئیس جمهور این کشور در سخنانی گفت که «دونالد ترامپ» در حال تفرقه افکنی در آمریکاست.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» قانونگذار دموکرات منتقد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دوشنبه در مراسم یادبود «مارتین لوتر کینگ» (رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار) گفت که ترامپ در حال تفرقه افکنی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «هیل» سناتور برنی سندرز در سخنان خود در تجمعی در ایالت کارولینای جنوبی گفت: «امروز به ترامپ می‌گوئیم که به سوی تعصب، تبعیض و اختلاف بیشتر پیش نخواهیم رفت. ما به سوی یک جامعه غیر تبعیض آمیز همانطور که دکتر کینگ یادآوری کرد، پیش رفته و مردم را نه بر اساس رنگ پوست، بلکه نوع شخصیت آن‌ها قضاوت می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

سندرز: جامعه جهانی باید رژیم سعودی را مقصر جنایت‌هایش برشمارد سناتور آمریکایی: نباید میلیاردرها انتخابات را بخرند برنی سندرز: ترامپ؛ بزرگ شو و مسئولیت اقداماتت را بپذیر

برنی سندرز در ادامه سخنان خود در حالی که ترامپ را «نژاد پرست» خواند، اظهار داشت: «ترامپ اقدامی کرده که هیچ رئیس جمهور دیگری در تاریخ معاصر آن را انجام نداده است. وی به جای این‌که آمریکایی‌ها را کنار هم آورد، به طور هدفمند و مشتاق تلاش کرده ما را بر اساس رنگ پوست، جنسیت، ملیت، دین و گرایش جنسی جدا کند.»

وی در سخنان خود همچنین از ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک که به دستور ترامپ و بر اساس شعارهای انتخاباتی او ساخته شده انتقاد کرد و گفت که پول این دیوار باید در کشور و برای ساخت منازل ارزان‌قیمت که سخت به آن‌ها نیاز داریم استفاده می‌شد.

برنی سندرز از جمله مخالفان ائتلاف سعودی و کمک نظامی آمریکا به رژیم آل سعود نیز محسوب می‌شود. پیش بینی می‌شود که وی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی آمریکا انتخابات ریاست جمهوری برنی سندرز تبعیض ترامپ سناتور آمریکایی عربستان سعودی نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است