Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزبان توانست در یک بازی سخت و نفس گیر و با گلزنی احمد خلیل از روی نقطه پنالتی در وقت های اضافه برابر جمهوری قرقیزستان، به پیروزی برسد و به مرحله یک چهارم پایانی این مسابقات صعود نماید.

طرفداری - در دیداری از مرحله یک هشتم پایانی جام ملت های آسیا، دو تیم اماراتِ میزبان و جمهوری قرقیزستان به مصاف یکدیگر رفتند که در یک بازی نزدیک، این امارات بود که موفق شد در وقت های اضافه به جمع هشت تیم پایانی ملحق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخصات بازی

مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019
امارات - قرقیزستان
دوشنبه 1 بهمن ماه 1397 ساعت 20:30
 ورزشگاه شهر ورزش‌ های زاید

آشنایی با ورزشگاه‌های جام ملت‌های آسیا 2019 امارات (8)؛ ورزشگاه شهر ورزش‌های زاید، میزبانی لاکچری از فینال رقابت‌ها!

ترکیب دو تیم

گزارش بازی

میزبان بازی ها در برابر قرقیزستانی قرار می گرفت که با سوم شدن در گروهی که کره جنوبی و چین در آن حضور داشتند، پا به این مسابقه می گذاشت. در دقیقه 12 بازی مبخوت در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی با عکس العمل به موقع مدافعان قرقیز، توپ به کرنر رفت. در دقیقه 14، توپ ارسالی اسماعیل مطر از روی نقطه کرنر را خلیفه مبارک، به تیر دو فرستاد تا با ضربه سر خمیس اسماعیل، گل اول این بازی به نام اماراتِ میزبان به ثبت برسد. پس از این گل، قرقیزها برای جبران گل خورده بر حملات خود اضافه کردند تا اینکه در دقیقه 26 توانستند بازی را به تساوی بکشانند. پاس زیبای آخلیدین ایزرائیلوف در میان سردرگمی مدافعان اماراتی به میرلان مورزائف رسید که مهاجم شماره 10 قرقیزها پس از دریبل خالد عیسی، گلر اماراتی ها، موفق شد گل تساوی کشورش را به ثمر برساند. در دقیقه 30، خلیفه مبارک که در صحنه گل اول قرقیزها به تیر عمودی دروازه برخورد کرده بود، نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به فارس جمعه داد. پس از گل مساوی قرقیزستان، برخلاف تصور این تیم قرمزپوش میدان است که نبض بازی را در اختیار خود گرفته است. اسماعیل مطر، کاپیتان اماراتی ها در دقیقه 39 با یک شوت سنگین، دروازه قرقیزستان را تهدید کرد. در یک دقیقه وقت های اضافه نیمه اول، میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد که ثمری از آن نبرد تا دو تیم در پایان 45 دقیقه نخست، به تساوی 1-1 رضایت دهند.

در همان شروع نیمه دوم، ضربه سر مبخوت از روی توپ ارسالی بندر محمد، به شکل خطرناکی از کنار دروازه قرقیزها عبور کرد. در دقیقه 53، شوت زیبای والری کیچین به تیر افقی دروازه امارات برخورد کرد تا نتیجه بازی همچنان 1-1 مساوی بماند. در دقیقه 58 شوت ساگین‌ بائف می رفت تا با اشتباه خالد عیسی به تور دروازه میزبان بنشیند که این ضربه به کرنر رفت. در دقیقه 64، احمد مبخوت در موقعیتی تک به تک موفق شد از روی پاس زیبای عامر عبدالرحمان که از عمق برای او ارسال شد، گل دوم و برتری میزبان را به ثمر برساند. بازیکنان قرقیزستان پس از گلی که دریافت کردند، ضرباتی را به سمت دروازه امارات روانه کردند که راه به جایی نبرد. در دقیقه 72، تامیرلان کوزوبائف بخت مسلم گلزنی را در مقابل دروازه امارات از دست داد تا حسرت بازیکنان و هواداران این تیم را درپی داشته باشد. دو دقیقه بعد، اسماعیل الحمادی از پاس چیپ فوق العاده کاپیتان اسماعیل مطر، دروازه قرقیزها را باز کرد که داور بازی، آفساید او را اعلام کرد. در دقیقه 88 ضربه ویتالیج لوکس، با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه خالد عیسی به بیرون رفت. فو مینگ داور چینی سه دقیقه وقت اضافی اعلام کرد. در دقیقه 91 تیم سخت کوش قرقیزستان موفق شد بازی را به تساوی بکشد. در حالی که همگان منتظر شنیدن سوت پایان بازی از سوی داور چینی میدان بودند، تورسونالی رستموف از روی توپ ارسالی از نقطه کرنر، با ضربه سر دروازه میزبان را باز کرد تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

در دومین دقایق وقت اضافه نیمه اول، علی مبخوت صاحب بخت گلزنی شد که با بی دقتی تمام، ضربه او با اختلاف زیاد از کنار دروازه قرقیزستان عبور کرد. در دقیقه 97 باز هم مبخوت با بی دقتی یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا عصبانیت آلبرتو زاکرونی را در پی داشته باشد. در دقیقه 107، فو مینگ داور چینی، در یک تصمیم بحث برانگیز ضربه پنالتی را به سود میزبان اعلام نمود. احمد خلیل در دقیقه 103 پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه ای محکم دروازه قرقیزستان را باز نمود. ضربه ای که البته چاشنی شانس هم به یاری او و میزبان آمد. نیمه اول وقت های اضافه با برتری اماراتی ها به پایان رسید.

در همان شروع نیمه دوم وقت های اضافه ضربه سر دویشوبکوف، به تیرک دروازه میزبان برخورد نمود تا اماراتی ها با خوش شانسی تمام دروازه خود را در این دقایق بسته شده ببینند. اماراتی ها سعی در آرام نمودن بازی در این دقایق دارند تا از پیروزی سخت خود در این دیدار، حفاظت نمایند. در دقیقه 115، احمد خلیل پشت ضربه ای ایستگاهی قرار گرفت که اماراتی ها از این موقعیت، بهره ای نبردند. بازی در دقایق پایانی با خطاهای پرشمار بازیکنان قرقیز به دلخواه اماراتی ها دنبال می شود. در دقیقه 122 قرقیزها در زدن ضربه به تیر دروازه هت تریک کردند تا اماراتی ها در پیروزی خود مدیون تیر دروازه نیز باشند. سرانجام پس از 120 دقیقه ماراتن دو تیم، داور چینی در سوت خود می دمد تا امارات در یک بازی بسیار سخت، قرقیزستان را شکست داده و به مرحله یک چهارم این مسابقات، صعود نماید.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری در چهارمین مسابقه‌اش در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا جواز حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها را کسب کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدارش در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا از ساعت 18:30 امروز (سه‌شنبه) در شهر عشق‌آباد میهمان تیم ملی ترکمنستان بود که این مسابقه در پایان به برتری یک  بر صفر شاگردان قلعه‌نویی انجامید.

تنها گل تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل ترکمنستان را مهدی قایدی در دقیقه 5+45 به ثمر رساند تا سه امتیازی ارزشمند به صاحب ملی‌پوشان فوتبال کشورمان انجامید. با این پیروزی و با توجه به برتری ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ تیم ملی فوتبال کشورمان 10 امتیازی شد و با تداوم صدرنشینی در گروه E دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا به مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد.

قلعه‌نویی: نتیجه بازی رفت‌مان با ترکمنستان به تاریخ پیوست

 

ترکیب ایران: سیدحسین حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی (70 - امید نورافکن)، محمد محبی (5+90 - سامان فلاح)، سامان قدوس، مهدی قایدی‌ (70 - علی قلی‌زاده) و مهدی طارمی.

داور: سیواکورن پو اودوم از تایلند

نیمه اول

دقیقه 20: ضربه سر محمد محبی روی توپی که از جناح راست ارسال شده بود، با اختلافی کم فضای بالای دروازه رستم آهالیف را شکافت.

دقیقه 22: مهدی طارمی با یک فرار خوب پشت مدافعان ترکمنستان در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفت و با یک پاس در عرض قایدی را در مقابل دروازه خالی ترکمن‌ها صاحب موقعیت عالی گلزنی کرد، اما این بازیکن به شکلی بسیار عجیب توپ را به بیرون زد.

دقیقه 37: دیدار دوردیف از تیم ترکمنستان اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه 39: محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به دلیل خطا پشت محوطه جریمه تیم ملی با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 40: یازجیلیچ قربانف دومین اخطاری ترکمنستان در این بازی لقب گرفت.

دقیقه 44: پاسی که محمد محبی به مهدی طارمی رساند، می‌رفت با یک حرکت آکروباتیک تبدیل به گل اول مسابقه شود، اما ضربه مهاجم ایرانی پورتو باز هم راهی به دروازه ترکمن‌ها نیافت.

دقیقه 5+45: ارسال بلند محمدحسین کنعانی‌زادگان را مهدی طارمی بالاتر از مدافعان ترکمنستان به مهدی قایدی رساند و او با شوتی روی پا توپ را به تور دروازه میزبان مسابقه چسباند.

 

.

 

نیمه دوم

دقیقه 48: آلتیمیرات آنادوردیف که در آغاز نیمه دوم وارد زمین شده بود، می‌رفت تا دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان را باز کند، اما ضربه‌اش قدرت لازم را نداشت و در آغوش سیدحسین حسینی آرام گرفت.

دقیقه 55: ارسال میلاد محمدی از جناح چپ را مهدی قایدی با ضربه سر روانه دروازه ترکمنستان کرد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 58: علی‌بیک عبدالرحمانوف وینگر تیم ترکمنستان نیز از کارت زرد داور بی‌نصیب نماند.

دقیقه 65: محمد محبی بعد از یک و دو با مهدی طارمی ضربه‌ای به سمت دروازه ترکمنستان زد که رستم آهالیف موفق به مهار ضربه او شد.

دقیقه 66: ارسال مهدی قایدی به محوطه جریمه ترکمنستان قبل از رسیدن در موقعیتی عالی به محبی در آغوش آهالیف آرام گرفت.

دقیقه 87: بعد از حملات پراکنده ترکمستان پاس رو به عقب محمد محبی به رامین رضاییان رسید که ضربه او در راه رسیدن به تور دروازه ترکمنستان به مدافع این تیم برخورد کرد.

دقیقه 1+90: نام رامین رضاییان هم در بین اخطاری‌های بازی به ثبت رسید، به دنبال خطایی که در میانه میدان روی مهاجم ترکمنستان انجام داد.

دقیقه 3+90: در شلوغی محوطه جریمه تیم ملی فوتبال کشورمان یک بار میلاد محمدی منجی دروازه شد و در ادامه سلیم نورمرادوف نتوانست گل مساوی را به ثمر برساند.

دقیقه 5+90: ارسال رامین رضاییان از میانه میدان را کنعانی‌زادگان با ضربه سر روانه دروازه ترکمنستان کرد که به اوت رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی تیم ستاره پرسپولیس به یورو 2024
  • انگلیس ۲- بلژیک ۲: بیلینگام و نجات در دقیقه ۹۵ + لحظات حساس بازی
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • هالند با پیراهن نروژ پنالتی هم گل نمی‌زند! (عکس)
  • پیروزی و صعود تیم ملی ایران با بازی روی چمن مصنوعی
  • شکسته شدن طلسم عشق آباد با طعم صعود یوزها/ پیروزی خفیف تیم ملی مقابل ترکمنستان
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • پایان نوروز فوتبالی تیم ملی با برد در زمین سفت عشق‌آباد+جدول