Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@20:36:27 GMT

رزمایش مشترک آمریکا -انگلیس در دریای چین جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۶۷۸

به گزارش فارس، نیروی دریایی آمریکا و انگلیس برای نخستین بار در 9 سال گذشته اولین رزمایش مشترک در دریای چین جنوبی را برگزار کردند.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این اقدام آمریکا و انگلیس به نشانه تاکید مشترک بر ثبات منطقه در بحبوحه تنش‌ها با چین است.

در بیانیه ناوگان نیروی دریایی آمریکا مستقر در اقیانوس آرام آمده است که ناوشکن «یو .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس. اس. مک‌کمپبل » نیروی دریایی آمریکا مجهز به  موشک‌های هدایت شونده و ناوچه «جی. اس .اس» انگلیس از 11 تا 16 ژانویه در این رزمایش شرکت کردند. این در حالی است که از سال 2010 تاکنون هیچ رزمایش مشترکی در این منطقه پرتنش انجام نشده  بود.

«آلیسون کریستی» فرمانده ناوشکن آمریکایی درباره اهداف این عملیات گفت که تاکتیک‌های رزمی و تعامل پرسنل  با اولیت‌بندی بر امنیت دریایی  از جمله موارد تمرین شده در این رزمایش بود.

این رزمایش در حالی صورت گرفت که گزارش جدید پنتاگون بر نگرانی‌های آمریکا از افزایش فزاینده توان نظامی چین و نگرانی‌ها بابت حمله محتمل علیه تایوان اشاره دارد. این در حالی است که یک مقام ارشد اطلاعاتی پنتاگون در این زمینه گفته که چین هنوز  فاقد توان حمله به تایوان است.

این گزارش حاکیست، یک مقام نظامی ارشد چین هفته گذشته به آمریکا در زمینه  مداخله در امور تایوان هشدار داد. ژنرال «لی ژوچنگ» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح چین در دیدار با «جان ریچاردسن» فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا هشدار داد که «تایوان» موضوع داخلی چین محسوب می‌شود.

تایوان از سال 1950، زمانیکه دولت ملی‌گرای چین به وسیله نیروهای کمونیست شکست خورد به‌صورت خودمختار اداره می‌شود. چین، این جزیره را کشوری با حقوق مستقل بر نمی‌شمارد و به دنبال بازگرداندن کامل آن به سرزمین اصلی چین است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین