Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@05:31:08 GMT

خراسان شمالی سندی برای توسعه استان نداشت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۷۰۳

خراسان شمالی سندی برای توسعه استان نداشت

به گزارش ایرنا، حسن پارسی پور، دوشنبه شب در نشست دوشنبه های توسعه این استان در بجنورد، گفت: البته اسناد مختلفی در بخش های مختلف داشتیم که با بهره گیری از آنها سند توسعه استان تدوین شد اما این ادعا که سند توسعه استان پیش از این تدوین شده بود، درست نیست.
وی تاکید کرد: برای تدوین سند توسعه استان یک ریال هزینه نشده و نخواهد شد و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی این سند را تهیه و تدوین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سند توسعه قبل از نهایی شدن به نقد گذاشته شد تا نواقص آن، با توجه به نظرات کارشناسان بخش های مختلف، رفع و اصلاح شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به تهیه سند توسعه در 2 برش استانی و شهرستانی، گفت: این سند کمی است و قرار شده در نشستی با حضور نماینده عالی دولت در استان، چهارچوب آن بررسی شود.
پارسی پور در ادامه مصداق توسعه را ارتقای کیفیت زندگی جوامع محلی یاد کرد و افزود: سند توسعه استان محوری برای هم سویی و هم افزایی است و باید به گونه ای تهیه شود که انعطاف لازم برای تغییر، با توجه به آنچه که در جامعه رخ می دهد، را داشته باشد.
وی افزود: با بررسی کارشناسی محورهای توسعه می توان دریافت که تمرکز بر یک یا چند محور برای توسعه، کارایی لازم را ندارد و محورهای توسعه در سند تدوینی نیز ترکیبی و با نگاه به همه جوانب توسعه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: این سند در حکم نقطه آغاز چشم انداز مطلوب و بلندمدت استان است.
پارسی پور افزود: برای هر شهرستان، برنامه های عملیاتی و پروژه های کلیدی و اولویت دار مد نظر قرار گرفته و سعی شده ذیل محورهای پیشران، پروژه های محرک توسعه گنجانده شود تا اگر در جایی زیرساختی را هم بخواهیم بیاوریم بخش خصوصی بداند دولت در مورد زیرساخت لازم، برنامه دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه، احساس بی عدالتی شکل گرفته است، گفت: احساس بی عدالتی از خود بی عدالتی بدتر است زیرا اگر حتی بی عدالتی هم نباشد برخی گمان می کنند ظلمی شده است و باید به هر طریقی عدالت اجتماعی را پیدا کنند.
پارسی پور تاکید کرد: بر همین اساس در توزیع اعتبارات استانی روندی را دنبال می کنیم که نبود تعادل منطقه ای تشدید نشود.
نشست های «دوشنبه های توسعه خراسان شمالی» با هدف شناخت موانع و چالش های توسعه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع این موانع، هر هفته با حضور کارشناسان، دلسوزان و مدیران استانی در مجتمع امید بجنورد برگزار می شود.
ب/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش خصوصی جامعه خراسان شمالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارشناسی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم معلمان در امور تربیتی گفت: شورای فعالان تربیتی در استان تشکیل و سیاست‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ چهار شنبه بیست‌ونهم فروردین _ در دیدار نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اهمیت نقش امور تربیتی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بیشترین قسمت هزینه‌ها را صرف امور تربیتی کنیم، چه بسا که ضرری نکرده‌ایم.

وی اردوهای راهیان نور را به عنوان یک اثر معنوی دانست و افزود: این اردو تغییرات و تحولات خوبی در دانش آموزان رقم می‌زند و از عوامل اثرگذار تربیتی است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نقش معلمان تربیتی بیش از گذشته احساس می‌شود لذا تشکیل شورای فعالان تربیتی در استان و سیاست گذاری این شورا حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: به وجود آمدن چنین شورایی یک ضرورت است و امیدواریم در استان سریع شکل گیرد زیرا نقش مهمی در تربیت و آموزش خواهد داشت.

کد خبر 745579

دیگر خبرها

  • مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند
  • فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود