Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@11:38:07 GMT

سفر نخست‌وزیر پاکستان به قطر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۵۹۶۶

سفر نخست‌وزیر پاکستان به قطر

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روزنامه دیلی‌تایمز پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرذ، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به دعوت تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به دوحه رفته است.

براساس این گزارش، عمران خان در این سفر، با امیر قطر و عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی ژئو، سفیر قطر در اسلام‌آباد نیز گفته که در این سفر روابط دو کشور بررسی خواهد شد.

این نخستین سفر عمران خان به قطر پس از انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر پاکستان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نخست وزیر پاکستان عمران خان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که «دیوید کامرون» در قامت «نخست وزیر در امور امور خارجی» انگلیس موضع تندی را در قبال (رژیم) اسرائیل در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق، گاردین نوشت: تنها چهار ماه از زمانی که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون را به عنوان وزیر امور خارجه به دولت بازگرداند، می‌گذرد، اما مقام‌ها و دیپلمات‌ها او را نخست وزیر در امور خارجی می‌نامند.

یکی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه انگلیس می‌گوید: «کامرون در سطح دیگری است. قبل از این، ما [بوریس] جانسون، [دومینیک] راب، [لیز] تراس و سپس [جیمز] کلورلی را داشتیم. اما کامرون دائماً نیروها را احضار می‌کند و می‌خواهد بداند «چه زمانی می‌توانم بیشتر در این مورد بدانم؟ چه زمانی می‌توانم در مورد آن موضوع به‌روزرسانی شوم؟»

گاردین با بیان اینکه بیشتر وزارت‌خانه‌های انگلیس پس از ۱۴ سال حکمرانی حزب محافظه‌کار، انگیزه خود را از دست داده‌اند افزود: اما وزارت امور خارجه، دستکم در حال حاضر، استثنا به نظر می رسد. مقام‌ها و دیپلمات‌ها معتقدند تفاوت‌هایی که در رویکرد کامرون با کسانی که پیش از او بودند، تا حدودی از این واقعیت ناشی می‌شود که اولین و تنها شغل دیگر او در دولت، نخست‌وزیری بود.

این نشریه انگلیسی یادآور شد: کامرون در سال ۲۰۱۰ به صورت مستقیم از رهبری حزب مخالف دولت به خانه شماره ۱۰ (مقر نخست وزیر انگلیس) رفت و فقط با سرعت کارها در راس دولت آشناست. یکی از منابع دولتی در این باره گفت: او هرگز در وزارتخانه کار نکرده است. عامل دیگر این است که کامرون عجله دارد و می داند که زمان محدودی دارد.

به نوشته گاردین، ویلیام هیگ (وزیر امور خارجه اسبق انگلیس) یکی از کسانی بود که او را برای بازگشت به دولت متقاعد کرد. این درحالیست که کامرون نیز نمی خواست بیشتر به خاطر تحقیر ناشی از شکست در همه پرسی برگزیت از او یاد شود. از این منظر، وزیر امور خارجه شدن یک شانس بود و بر همین اساس هیگ او را متقاعد کرد که سابقه خود را اصلاح کند.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم که کامرون از نوامبر گذشته، پنج بار به خاورمیانه و همچنین اوکراین سفر کرده است. «به نظر می رسد دفتر نخست وزیری اختیار تام به او داده است زیرا سوناک آنقدرها به مسائل خارجی علاقه‌مند نیست.»

یک دیپلمات اسبق انگلیس که در زمان نخست وزیری کامرون از نزدیک با او کار می کرد، به گاردین گفت: «دیوید مجبور نیست با نخست وزیر مشورت کند. چون خودش زمانی نخست وزیر بوده و می تواند امور را اداره کند. به همین دلیل، او دسترسی‌هایی دارد که وزرای امور خارجه پیشین نداشتند.»

این نشریه انگلیسی با اشاره به موضع تند وزیر امور خارجه انگلیس در قبال تحولات فلسطین افزود: در روزهای اخیر، کامرون به مراتب انتقادات بیشتری نسبت به [رژیم] اسرائیل داشته است. هفته پیش خبر فوق‌العاده‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه سخنگوی انگلیسی زبان اسرائیل، پس از مناقشه لفظی با کامرون برسر انتقال کمک‌های بیشتر به داخل غزه، از کار تعلیق شد.

این درحالیست که به نوشته گاردین، موضع کامرون روز به روز درقبال [رژیم] اسرائیل سخت‌تر می‌شود و او حتی به احتمال قطع همکاری‌های تسلیحاتی با تل‌آویو، فکر می‌کند.

بر اساس این گزارش، هفته پیش، کامرون در نامه‌ای به رئیس کمیته پارلمانی امور خارجی نوشت: «مایه ناامیدی بزرگ است که کمک‌های بریتانیا به غزه به طور معمول در انتظار مجوزهای اسرائیل مانده است.»

تشکیل تیم کارشناسی در وزارت امور خارجه انگلیس برای نظارت بر اجرای قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه

گاردین نوشت: کامرون در داخل وزارت امور خارجه انگلیس «تیم بزرگی» از مقام‌ها و کارشناسان حقوقی ایجاد کرده است تا بر پیروی اسرائیل از قوانین بین‌المللی بشردوستانه نظارت کنند. اگر اسرائیل به رفح حمله کند، احتمالا انگلیس می‌گوید «دیگر بس است» و فروش تسلیحات را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

این نشریه انگلیسی یادآور شد که رویکرد کامرون با مواضع سوناک و جیز کلورلی (وزیر امور خارجه سابق انگلیس) کاملاً متفاوت است. هرچند دفتر نخست وزیری و وزارت خارجه انگلیس اصرار دارند که این دو با هم هماهگ هستند، اما واضح است که کامرون لحن پاسخ‌ها در امور خارجی را هدایت می‌کند.

پیتر ریکتس، سفیر سابق بریتانیا در پاریس، درباره رویکرد کامرون به گاردین گفت: «او به شدت از این که کمک‌ها وارد غزه نمی‌شوند، و در این زمینه با اسرائیلی‌ها بحث کرده است خشمگین است. به نظرم او واقعاً متقاعد شده است که می‌تواند طی ماه‌های آینده با تلاش برای رفع انسداد کمک‌های بشردوستانه و همکاری با [وزیر امور خارجه ایالات متحده] آنتونی بلینکن بر روی راه‌حل پساجنگ، اثرگذار باشد.»

یک دیپلمات ارشد دیگر نیز به این نشریه انگلیسی گفت: «از برخی جهات، من تعجب می کنم که چرا ما پیشتر برخی از این کارها را انجام نداده ایم. انتظار برای انجام این کار با گروه وسیع تری از کشورها منطقی است.»

گاردین در پایان این گزارش نوشته است: وزیر امور خارجه بریتانیا اکنون در مرکز یک رویکرد جدید سختگیرانه‌ در قبال اسرائیل قرار دارد؛ رویکردی که تنها چند ماه پیش غیرقابل تصور بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل