Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین مظفری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش با اشاره به چالش‌های صنعت نفت ایران در شرایط کنونی کشور، گفت: خوشحال هستیم که در این شرایط، 140 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و خوشبختانه این شرکت‌ها توانمند و قوی هستند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های جزیره کیش، اظهارکرد: در کیش این پتانسیل وجود دارد که شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی تعامل و همکاری مشترک داشته باشند که می‌تواند مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن پروژه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت بورس انرژی، گفت: بورس انرژی می‌تواند فرصتی‌ را فراهم کند تا شرکت‌های بزرگ نفتی، سهام خود را در بورس بین‌الملل عرضه کنند و این موضوع می‌تواند تحول خوبی را در این حوزه ایجاد کند که این بورس انشاالله در کیش راه‌اندازی خواهد شد.

مظفری ابراز امیدواری کرد که کیش به عنوان منطقه آزاد بتواند این بستر را فراهم کند، چراکه زیرساخت‌ها به اندازه کافی در این منطقه مهیاست و اتفاقات خوبی هم تاکنون رخ داده است.

به گفته وی، شرکت‌های بسیاری هم در این منطقه حضور دارند که می‌توان امیدوار بود که تعداد آن‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: بستر خوبی برای این شرکت‌ها نه تنها در منطقه آزاد کیش بلکه در کل کشور مهیاست و برای شرکت‌هایی که کار خود را شروع کرده‌اند، ساختمان مناسبی را در بهترین منطقه کیش پیش‌بینی کردیم که این شرکت‌ها بیایند و کار را شروع کنند.

مظفری با بیان اینکه ما از مذاکره شرکت‌های خارجی در کیش استقبال می‌کنیم و این امکان را فراهم کردیم، اظهارکرد: بسیاری از شرکت‌های دولتی که مذاکراتی با شرکای خارجی خود دارند، قرار ملاقات را در خارج از کشور مثل استانبول می‌گذاشتند، در همین راستا در هفته گذشته‌ جلسه‌ای داشتیم که در آن تقریبا هماهنگ شد که در بخش‌نامه‌ای به شرکت‌های دولتی اعلام شود که کانون بسیاری از این گفت‌وگوها در کیش باشد.

وی با بیان اینکه تردد به کیش آسان و امکانات در آن مهیاست، اظهارکرد: ما تاکنون درباره این موضوع غفلت کرده‌ایم و امیدواریم که از این به بعد کیش به عنوان کانون این گفت‌وگوها تعیین شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همه ما می‌خواهیم به اقتصاد جهانی وصل شویم، گفت: مناطق آزاد و به ویژه جزیره کیش با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به عنوان حلقه این اتصال باشند.

مظفری از تکلیف رئیس‌جمهور در آخرین سفر خود برای جزیره کیش، تصریح کرد: به ما دستور داده شد که سالن اجلاسی را در کیش در حد سالن اجلاس سران تهران برای مذاکرات مقامات عالی‌رتبه کشورها داشته باشیم و امیدوارم که برای دو سال و نیم آینده بتوانیم این امکان را فراهم کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران ایران و جهان مناطق آزاد برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شیخ یعقوب شمس در دیدار با معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش ارتباطی صدا و سیمای کیش بین مردم و مسوولان گفت: صداوسیمای کیش زبان گویای ساکنان و گردشگران جزیره است.

وی افزود: برخی از مسائل و مشکلات موجود در کیش با پیگیری‌های رسانه‌های جزیره به ویژه صداوسیما حل و فصل شده و این ظرفیت مهمی برای کیش محسوب می‌شود.

وی با گلایه نسبت به کامل اجرا نشدن قوانین مناطق آزاد به دیگر مشکلات مناطق به ویژه کیش اشاره کرد و گفت: ممنوعیت واردات خودرو، موازی کاری قانونی و در نتیجه اجرا نشدن درست قوانین مناطق آزاد، مالیات بر ارزش افزوده، ثابت نبودن مدیریت در کیش، کمبود پرواز‌ها و بروز مشکلات گردشگری و تردید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در کیش از دیگر مشکلات توسعه کیش است.

شیخ یعقوب شمس گفت: رسانه‌ها به ویژه صداوسیمای کیش مانند گذشته باید پیگیر حل مشکلات باشند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم با تاکید بر لزوم پیگیری مسایل و مشکلات مناطق آزاد و برنامه سازی در مسیر معرفی و انعکاس مشکلات مناطق آزاد، گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی کمک به توسعه کشور با تاکید بر محور عدالت است.

حسن عابدینی با تاکید بر لزوم وحدت کلمه در جهان اسلام گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، برنامه ریزی کلانی برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام کرده اند تا از طریق راهبرد ایجاد اختلافات مذهبی مانند ایجاد داعش، به نیت شوم خود که تفرقه در جهان اسلام و ضعف کشور‌های اسلامی است، دست یابند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در سفر یک روزه برای بهره برداری از هفت طرح زیرساختی، ارتباطی و ورزشی به کیش سفر کرد و در این سفر با ائمه جمعه کیش و دیگر مسولان جزیره کیش دیدار و گفتگو کرد.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد