Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول کربکندی می‌گوید چون ایران برابر تیم‌هایی مثل عمان پر تعداد دفاع نمی‌کند احتمال اشتباه خط دفاعی بیش‌تر از بازی برابر تیمی مثل اسپانیاست. آفتاب‌‌نیوز : تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد عمان عبور کند تا در مرحله بعدی به مصاف چین برود.

رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال درباره بازی ایران و عمان در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که چرا تیمی مثل ایران که ساختار دفاعی‌ قدرتمندی دارد و حتی مقابل بهترین تیم‌های دنیا هم به سختی این ساختار دچار مشکل می‌شود، برابر تیمی مثل عمان در دقیقه یک مرتکب خطای پنالتی می‌شود اظهار کرد: این به این دلیل است که ایران مقابل تیم‌های بزرگ پرتعداد دفاع می‌کند و بازیکنان اشتباهات یکدیگر را پوشش می‌دهند اما در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر مثل عمان، ایران پر تعداد دفاع نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نداشتن تمرکز در ابتدای بازی در این اشتباه تاثیر داشت.

او ادامه داد: در کل کار دفاعی ایران خوب است ولی تغییرات زیاد در ترکیب منطقی نیست. البته این موضوع از یک زاویه مثبت است چرا که بازیکنان را با انگیزه نگه می‌دارد و اصطلاحا صدای بازیکنی برای حضور در ترکیب در نمی‌آید ولی در هیچ جای دنیا ما این همه تغییر را در ترکیب تیمی نمی‌بینیم چرا که بازیکنان نیاز دارند در زمین مسابقه با یکدیگر هماهنگ شوند. به نظر من حسینی در مجموع بازیکن خوبی است که هم جسارت دارد و خوب تلاش می‌کند.

کربکندی در مورد مهار ضربه پنالتی توسط بیرانوند هم بیان کرد: به نظر من اگر این توپ گل می‌شد کار برای ما سخت می‌شد چرا که ما احساسی می‌شدیم و در مقابل بازیکنان عمان وظایف‌شان کاملا مشخص می‌شد و به دفاع پرتعداد می‌پرداختند. هم‌چنین امکان اتلاف وقت از سوی عمانی‌ها هم وجود داشت.

این پیشکسوت فوتبال درباره خط حمله ایران هم، گفت: مهاجمان ما قدر فرصت‌ها را نداستند. آن‌ها خیلی موقعیت داشتند که استفاده نکردند. موقعیت‌هایی ۱۰۰ درصدی که اگر استفاده می‌کردند کار راحت‌تر می‌شد. تیم ایران اگر زود به گل برسد منطقی‌تر بازی می‌کند و می‌تواند بازی‌ خودش را به تیم حریف تحمیل کند اما اگر عقب باشیم یا بازی مساوی دنبال شود نظم تیمی ما به هم می‌ریزد.

او با اشاره به مشکلات بازی‌های حذفی درباره بازی با چین هم اظهار کرد: در بازی‌های حذفی تیم‌ها تمام توان‌شان را می‌گذارند چرا که می‌خواهند در جام باقی بمانند. من بازی چین برابر تایلند را دیدم، آن‌ها هم موقعیت‌های زیادی از دست دادند. به طور کلی چین از عمان خطرناک‌تر است. آن‌ها مربی با دانشی را هم روی نیمکت خود دارند. آن‌ها ترکیب ایران را آنالیز نمی‌کنند بلکه نحوه بازی مار را تحلیل می‌کنند. فوتبال ما برتر از این تیم‌ها است و ما خیلی بازیکنان بزرگی داریم.

کربکندی درباره بازی احتمالی ایران با عربستان یا ژاپن هم، گفت: مقابله با عربستان برای ما خطرناک‌تر است. ژاپن و کره از ما ترس دارند اما عربستانی‌ها به دلایل مختلف از جمله مسائل سیاسی برابر ما روحیه می‌گیرند و تیم ما از لحاظ روانی دچار مشکل می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند

ماموستا احمد کوهستان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به دفاع اخیر جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به واقع حق داشت که رژیم غاصب و اشغالگر قدس را تنبیه کند برای همین چاره‌ای جز این نداشت که در مقابل ضربه به سفارت خود در سوریه که در حکم خاک ایران محسوب شده و هفت نفر از مستشاران ایرانی شهید شدند، یک گوشمالی و تنبیه علیه اسرائیل انجام دهد.

وی تصریح کرد: بی‌تردید این تنها یک حمله محدود جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه در مقابل تجاوز به کنسولگری کشورمان در دمشق بود اما حامیان رژیم‌صهیونیستی همه دست به دست هم دادند تا مانع رسیدن تمام پهپادها و موشک‌ها به رژیم صهیونیستی شوند و این تنبیه برای اسرائیل بود که باید از آن عبرت گیرد.

مدرس مدارس علوم دینی اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به لزوم برقراری عدالت توسط جامعه بین‌المللی بیان کرد: بی‌تردید جامعه جهانی باید تصمیم ایران مبنی بر دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی را حق محفوظ کشورمان بدانند و امید است این رژیم سفاک، آدم‌کش و غاصب به زودی از بین رود تا دنیا و ملت‌های مسلمان به ویژه غزه روی آرامش ببینند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب و آشفته‌ مثل لیگ برتر ایران
  • اشتباه فاحش اسرائیل با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • اشتباه فاحش رژیم اسرائیل با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد
  • رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌
  • پیروزی نماینده ایران برابر عمان در کاپ آزاد هاکی روی یخ ترکمنستان
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • جامعه جهانی باید تصمیم ایران در دفاع از خود در برابر اسرائیل را حق محفوظ کشورمان بدانند
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون