Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@05:09:19 GMT

افراد گریان در عالم چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۲۵۷

امیر المومنین در حدیثی از افراد گریان در عالم می گویند. ناطقان: امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: افراد گريان پنج نفر بودند: آدم،يعقوب،يوسف،يحيى و فاطمه عليها السّلام. اما آدم براى دورى از بهشت،آنقدر گريه كرد،كه بر صفحۀ گونه‌اش شيارهايى چون دو رود ظاهر شد،و يعقوب در فراق يوسف آنقدر گريه كرد تا بينايى‌اش را از دست داد،و از بس يوسف براى يعقوب گريه كرد،كه زندانيان از گريه‌اش خسته و ملول گشتند،و به او پيشنهاد كردند كه:يا شب گريه كند و روز آرام گيرد،و يا روز گريه كند و شب آرام،و فاطمه عليها السّلام به اندازه‌اى بر فراق پدر گريست،كه اهل مدينه آزرده شدند،لذا به قبرستان بقيع مى‌رفت و در آنجا گريه مى‌كرد و على بن الحسين عليه السّلام بيست سال گريه كرد و چشمش به غذا يا آب نمى‌افتاد مگر اينكه گريه مى‌كرد،برخى بر آن بزرگوار،در اين مسأله خورده گرفتند،و در جواب فرمود:من هر گاه به ياد شهادت پدر و اهل بيت عليهم السّلام خود مى‌افتم،بغض گلويم را مى‌فشارد (و عنان اختيار را از كفم مى‌ربايد)

 إرشاد القلوب / ترجمه سلگی؛ ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ , ص. ۲۴۲


منبع: میزان برچسب ها: افراد گریان ، عالم ، حدیث

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عالم حدیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ابنا۲۴، شیح ابراهیم زکزاکی، رهبر نهضت اسلامی نیجریه با اشاره به عملیات تنبیهی «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «حمله ایران علیه اسراییل باعث ایجاد امیدها در قلب مستضعفان و مظلومان جهان با هر عقیده‌ای شد.»

وی این اظهارات را در دیدار با مسئولان نهادهای مذهبی و فعالان اجتماعی نیجریه بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه حمله سپاه به اسراییل، این رژیم را از ارتکاب جنایات بیشتر باز خواهد داشت افزود: پیام این حمله این بود که اگر این رژیم تاکنون ما را تهدید می کرد، زمان آن فرا رسیده است که طعم تهدید ما را بچشند.

شیخ زکزالی در ادامه افزود: توهم شکست ناپذیری اسراییل که در اذهان عده ای رسوخ کرده بود، با حمله ایران به این رژیم درهم شکست و نشان داد که آنچه تصور می شد رویا و خیالی بیش نیست.

رهبر نهضت اسلامی در نیجریه همچنین گفت: زمانی که می‌شنیدم شخصی از خوشحالی گریه می‌کند بسیار تعجب می‌کردم، اما وقتی شنیدم ایران حمله اسرائیل به کنسولگری خود در سوریه را تلافی کرد، بسیار خوشحال شدم و اشک شوق ریختم.

کد خبر 6084163

دیگر خبرها

  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • رائفی‌پور: قواعد و ضوابطی در این عالم هست که بی‌اطلاعیم!
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم
  • ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن
  • عکسی جدید از کاظم صدیقی با چهره گریان و ناراحت + عکس
  • عکسی جدید از کاظم صدیقی با چهره گریان و ناراحت در یک مراسم
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • فیلم لحظه شکست و گریه تیلور روی تشک کشتی
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم