Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@08:35:17 GMT

فوت زندانی سرشناس عربستانی در اثر اهمال پزشکی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۳۴۵

حساب کاربری «معتقلی الرای» (بازداشت‌شدگان آزادی بیان) در توییتر اعلام کرد، «شیخ احمد العماری» رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه منوره، بر اثر سکته مغزی در زندان درگذشت.

حساب «معتقلی الرای»، که اخبار مربوط به زندانیان سیاسی در عربستان سعودی را رصد می‌کند، تصریح کرد که العماری به علت اهمال پزشکی در سلول انفرادی دچار سکته شدید مغزی شد و به کما رفت و بلافاصله خبر فوتش اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساب کاربری در 23 دی‌ماه اعلام کرده بود که احمد العماری پس از آن‌که دچار سکته مغزی شد به بیمارستانی در «جده» منتقل شد که طبق اعلام مقام‌ها، او آزاد و از تمامی اتهامات تبرئه شده است.

رژیم سعودی در آگوست 2018 دکتر العماری را به همراه یکی از فرزندانش پس از یورش به منزلشان در چارچوب «حمله شدید» علیه نزدیکان شیخ «سفر الحوالی» چند روز بعد از انتشار کتاب منسوب به او (الحوالی) بازداشت کرده بودند. این کتاب شامل توصیه هایی خطاب به خاندان حاکم عربستان و هیات علمای برجسته نزدیک به خاندان سلطنتی بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قرآن سکته مغزی زندان عربستان سعودی عربستان زندان سکته مغزی عربستان سعودی فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید

دکتر ابراهیم خالقی گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد «ام البنین حق بین»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • نوجوان همدانی پس انداز خود را صرف آزادی یک زندانی کرد
  • کودک خرمشهری فرشته نجات شد