Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@07:12:22 GMT

قول نفتی ژاپن به ایران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۳۴۹

رییس مرکز پژوهش های مجلس خروج آمریکا از برجام را به ضرر تمام کشورهای دنیا دانست و گفت: اگر ژاپن و سایر کشورهای دنیا می خواهند تا حقوق بین المللی پایدار بماند باید در مقابل قانون شکنی‌های آمریکا در خروج از برجام مقاومت کنند.

میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در تهران، امروز (دوشنبه 1)‌ با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم جلالی در این دیدار با اشاره به همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن به ویژه تعاملات 90 ساله دیپلماتیک، ابراز امیدواری کرد تا این پیشینه به توسعه مناسبات دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی منجر شود.

وی با بیان اینکه تجربه توسعه ژاپن مورد بارها در این مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: تبادل اندیشه‌ها و راهکارها از طریق تعاملات دیپلماتیک به ویژه توسعه دیپلماسی پارلمانی، گامی مهم در ارتقای روابط مثبت دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن است.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، یکجانبه‌گرایی این کشور در توافقنامه برجام را به ضرر تمام کشورهای دنیا دانست و یادآور شد: امیدوارم با وجود تحریم‌های ناعادلانه آمریکا، سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ارتقا یابد و شاهد مناسبات دوجانبه گسترده‌تری نسبت به گذشته بین دو کشور باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای از ابتدا صادقانه وارد شد و براساس صداقت برجام را به امضا رساند و همچنان بر معاهدات خود در این توافقنامه متعهد است که گزارش‌های 12 گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مُهر تاییدی بر این موضوع است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس خروج آمریکا از برجام را خلاف رفتارهای متعارف حقوقی بین‌المللی برشمرد و عاملی به ضرر تعاملات و مذاکرات بین‌اللملی دانست و تاکید کرد: اگر ژاپن و سایر کشورهای دنیا می‌خواهند تا حقوق بین‌المللی پایدار بماند و کشورهای بر تعهدات خود پایبند بمانند باید در مقابل قانون‌شکنی‌های آمریکا در خروج از برجام مقاومت کنند.

میتسوگو سایتو در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و ژاپن، روند تعاملات دیپلماتیک 90 ساله دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ 9 دهه همکاری‌های دوجانبه ایران و ژاپن در حوزه‌های مختلف علاوه بر مراودات تاریخی، دستاوردهای مهمی برای دو کشور داشته است که امیدواریم سطح این همکاری‌ها گسترش یابد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم ایران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از فرهنگی درخشان و عظیم برخوردار است و تعاملات با ایران نقش مهمی در برنامه‌ریزی آینده ژاپن دارد.

سفیر ژاپن در تهران حفظ و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران را برای ژاپن و مسئولان این کشور حائز اهمیت دانست و یادآور شد: با وجود تحریم‌های آمریکا و خروج شرکت‌های غربی از ایران، برخی از شرکت‌های ژاپنی همچنان به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند.

وی ادامه خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران را برای ژاپن حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ما برای خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران مذاکرات سخت و پیچیده‌‌ای با آمریکا داشتیم تا اینکه روز گذشته (یکشنبه 30دی ماه) نفتکش ژاپنی برای خرید نفت از ایران در بنادر ایران پهلو گرفت.

سایتو در پایان تاکید کرد:‌ ژاپن به خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و نفت ایران نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت ما دارد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرکز پژوهش های مجلس ژاپن حقوق قانون مجلس شورای اسلامی ایران و ژاپن جمهوری اسلامی ایران اسلامشهر مجلس شورای جمهوری اسلامی کمیسیون امنیت ملی اسلامی ایران انرژی ایران نفت ایران ژاپن مرکز پژوهش های مجلس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: رژیم صهیونیستی آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات سخیفانه مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی در خصوص تجزیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مردخای کیدار (مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات- بگین) در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به 6 کشور تبدیل شود. وی، تحریک قومیت‌های مختلف ایرانی را زمینه تحقق این آرزوی شوم عنوان نموده است.

بیشتر بخوانید: کنعانی: آمریکا در تجهیز رژیم صهیونیستی متهم اصلی است

وی افزود: این صهیونیست مفلوک در فروردین ماه سال گذشته نیز، ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشورهای همجوار گفته بود؛ "باید ایران را تکه تکه کنیم". این اظهارات بروشنی گویای سودای شوم دشمنان سفّاک نسبت به ایران عزیز است.

کنعانی همچنین نوشت: هرچند این اولین بار نیست که دشمن صهیونیست، اینگونه وقیحانه منویات درونی خود را عریان می‌سازد و جدای از آنکه جمهوری اسلامی ایران بالغ بر چهار دهه از این دست سخنان شنیده و استوارتر از همیشه به حیات پرافتخار خود ادامه می‌دهد، اما لازم است بار دیگر به صهیونیست‌های رو به زوال یادآوری نمود: از جمع اقوام مختلفی که پیکره زیبای ایران اسلامی را تشکیل داده‌اند، حدود 250 هزار نفر جان خود را در طول تقریبی 45 سال گذشته تقدیم نمودند تا این سرزمین، یکپارچه، قوی و مقتدر باقی بماند و وجبی از خاک آن کم نگردد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: آنها که برای سربلندی ایران عزیز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند، مردان و زنانی بودند که از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و از میان اقوام گوناگون در زیر پرچم پرافتخار ایران گرد هم آمده بودند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران چهار دهه متمادی شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند.

کنعانی در آخر تاکید کرد: آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته، با جنایتکارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم ناپذیر خود زبونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224694 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • نامه ایران به شورای امنیت درباره یمن و امنیت دریانوردی
  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • انسدادهای مرزهای جمهوری اسلامی ایران شروع شده است
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته است
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • آرزوی تجزیه ایران مانند سایر آرزوهای باطل چهل و چند سال گذشته به گور خواهد رفت
  • کنعانی: رژیم صهیونیستی آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد
  • کنعانی: آرزوی تجزیه ایران به گور خواهد رفت