Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:03:26 GMT

افراد گریان در عالم چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۳۶۴

افراد گریان در عالم چه کسانی بودند؟

خبرگزاری میزان: امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود:افراد گریان پنج نفر بودند: آدم، یعقوب، یوسف، یحیى و فاطمه علی‌ها السّلام. اما آدم براى دورى از بهشت، آنقدر گریه کرد، که بر صفحۀ گونه‌اش شیارهایى، چون دو رود ظاهر شد، و یعقوب در فراق یوسف آنقدر گریه کرد تا بینایى‌اش را از دست داد، و از بس یوسف براى یعقوب گریه کرد، که زندانیان از گریه‌اش خسته و ملول گشتند، و به او پیشنهاد کردند که:یا شب گریه کند و روز آرام گیرد، و یا روز گریه کند و شب آرام، و فاطمه علی‌ها السّلام به اندازه‌اى بر فراق پدر گریست، که اهل مدینه آزرده شدند، لذا به قبرستان بقیع مى‌رفت و در آنجا گریه مى‌کرد و على بن الحسین علیه السّلام بیست سال گریه کرد و چشمش به غذا یا آب نمى‌افتاد مگر اینکه گریه مى‌کرد، برخى بر آن بزرگوار، در این مسأله خورده گرفتند، و در جواب فرمود:من هر گاه به یاد شهادت پدر و اهل بیت علیهم السّلام خود مى‌افتم، بغض گلویم را مى‌فشارد (و عنان اختیار را از کفم مى‌رباید)

إرشاد القلوب / ترجمه سلگی؛ ج.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱، ص. ۲۴۲

منبع: فردا

کلیدواژه: حدیث حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون قایقرانی، مسابقات قهرمانی کشور آبهای‌آرام آقایان امروز ۵ اردیبهشت به میزبانی دریاچه آزادی با حضور قایقرانان ۱۷ استان برگزار شد.   ۶۸ ورزشکار از استان‌های گیلان، تهران الف‌ و ب، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، بوشهر، مازندران، لرستان، خراسان رضوی، البرز، قزوین، هرمزگان، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و گلستان حضور داشتند.   با برگزاری رقابت‌های مقدماتی و فینال در دو رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال تیم‌های برتر مشخص شدند.   بر این اساس در جدول رده‌بندی جوانان تیم مازندران با کسب ۹۵ امتیاز، تیم تهران با ۸۵ امتیاز و تیم گیلان با ۷۳ امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند.   در رده سنی زیر ۲۳ سال تیم گیلان با ۱۰۰ امتیاز قهرمان شد. تیم تهران با ۸۲ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و تیم مازندران با ۶۰ امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد.

دیگر خبرها

  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • «عمه فائقه» سریال یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • رائفی‌پور: قواعد و ضوابطی در این عالم هست که بی‌اطلاعیم!
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • گریه و زاری عجیب حواله‌داران پژو پارس ۴۰۰ میلیونی که در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است + فیلم
  • ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن