Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@05:23:25 GMT

صادرات نفت عربستان رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۵۲۱

صادرات نفت عربستان رکورد زد

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در نوامبر ۸.۲۳۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر کرد که ۵۳۴ هزار بشکه در روز نسبت به اکتبر افزایش داشت.

طبق آمار JODI، این بالاترین سطح صادرات نفت عربستان سعودی از نوامبر سال ۲۰۱۶ پیش از امضای نخستین توافق کاهش تولید بود که در ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت پالایشگاهی در نوامبر به ۲.۸۳۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۲۱ هزار بشکه در روز نسبت به اکتبر رشد نشان داد در حالی که مصرف نفت برای تولید نیرو، با ۵ هزار بشکه در روز کاهش، به ۳۲۸ هزار بشکه در روز رسید.

با در نظر گرفتن مجموع صادرات، فعالیت پالایشگاه‌ها و تولید نیرو، عربستان سعودی ۱۱.۳۹۹ میلیون بشکه در روز نفت در نوامبر سال ۲۰۱۸ عرضه کرده است.

برداشت از ذخایر نفت در نوامبر، برای دوازدهمین ماه در ۱۳ ماه گذشته انجام گرفت و ذخایر نفت عربستان سعودی در نوامبر در ۲۰۸.۲۱۸ میلیون بشکه ایستاد که ۱۶.۶ درصد افت سالانه داشت.

عربستان سعودی اوایل ماه میلادی جاری به اوپک اعلام کرد که تولید این کشور در دسامبر به ۱۰.۶۴۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته و این کشور تولیدش را پیش از اجرای توافق کاهش تولید جدید در اول ژانویه، کاهش داده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرده که تولید نفت کشورش در ژانویه به ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت که پایین سهمیه تولید ۱۰.۳۱ میلیون بشکه در روز این کشور تحت پیمان اوپک و غیراوپک است.

این کشور از اواسط سال گذشته برای افزایش تولید و صادراتش از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفت تا بازار پیش از آغاز تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران به خوبی تامین باشد.

اما صدور معافیت آمریکا به هشت کشور خریدار بزرگ نفت ایران تا پنجم ماه مه و پیش‌بینی‌ها از ضعیف شدن عوامل بنیادین بازار، اوپک و ۱۰ تولیدکننده غیراوپک را واداشت در دسامبر با کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز در مدت شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ موافقت کنند.

کمیته مشترک وزیران اوپک و غیراوپک به ریاست عربستان سعودی و روسیه، ۱۸ مارس در باکوی آذربایجان دیدار خواهد کرد در حالی که نشست رسمی آینده اوپک ۱۷ آوریل در وین برگزار می‌شود و این گروه روز بعد با روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر غیراوپک دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، صادرات محصولات نفتی عربستان سعودی از ۲.۰۶۹ میلیون بشکه در روز در اکتبر به ۲.۰۵۹ میلیون بشکه در روز در نوامبر کاهش پیدا کرد و تولید پالایشگاهی این کشور در همین مدت از ۲.۶۳۰ به ۲.۸۶۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صادرات نفتی نفت عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • دور زدن تحریم با زدن رکورد ۶ ساله فروش نفت
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟