Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@21:50:50 GMT

ابتکارِ متروی توکیو برای کاهش ازدحام در واگن‌ها

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۵۴۷

شرکت متروی توکیو به آن دسته از مسافران کارمندی که از سوار شدن قطار در ساعات شلوغی خودداری کرده و زمان تردد خود با مترو را به قبل یا بعد از ساعت پیک موکول می‌کنند، یک ظرف نودل رایگان هدیه می‌دهد. آفتاب‌‌نیوز : شرکت متروی توکیو اعلام کرد: به منظور خلوت شدن واگن‌های قطار در ساعات شلوغ و پُرتردد، آن دسته از مسافران کارمندی که برای مدت ۱۰ روز از قطارها در ساعات غیر پیک استفاده کنند کوپن نودل دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی متروی توکیو معتقد است این اقدام می‌تواند به کاهش ازدحام مسافران در ساعات پیک استفاده از مترو کمک کند چرا که مسافران را ترغیب می‌سازد در زمان‌های مختلف در طول روز از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به نوشته روزنامه تلگراف، قرار است این برنامه در یکی از خطوط شلوغ متروی توکیو اجرا شود. بر اساس این طرح مسافران باید به صورت آنلاین ثبت نام کرده تا با استفاده از کارت‌های سفر، رفت و آمدشان در ساعات غیر پیک در گیت‌های ایستگاه‌های مترو ثبت شود. همچنین یک اپلیکیشن موبایل برای آگاهی مسافران از "ساعات پیک مترو" راه‌اندازی شده است.

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: توکیو مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران گفت: این موضوع در راستای ساماندهی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

علیرضا زاکانی روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران اظهار داشت: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین بر لباس نیرو‌های شهربان و حریم‌بان تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد. اما اختلاف نظر‌ها در مورد تایید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، ولی پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد. اما در زمان خودش این کار انجام شد.

واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده است و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی