Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@17:18:56 GMT

رزمایش نظامی آمریکا و انگلیس در دریای چین

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۵۸۷

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: آمریکا و انگلیس هفته گذشته، پس از نُه سال رزمایش مشترک شش‌روزه‌ای را در دریای جنوبی چین برگزار کرده‌اند. این رزمایش از یازدهم ژانویه تا چهارشنبه، شانزدهم ژانویه، ادامه داشته است.

به گزارش شریان نیوز، در این رزمایش، ناوشکن کلاس «آرلی برک» (Arleigh-Burke) نیروی دریایی آمریکا مجهز به موشک‌های هدایت شونده، کشتی «یواس‌اس مک‌کامبل» (USS McCampbell) این کشور و کشتی نظامی «اچ‌ام‌اس آرگیل نوع ۲۳» متعلق به نیروی دریایی پادشاهی انگلیس شرکت داده شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو ناو جنگی یواس‌اس مک‌کامبل و اچ‌ام‌اس آرگیل پس از انجام این رزمایش در منطقه هند-آرام (هند-آرام غربی) مستقر شدند.

تحریکات نظامی آمریکا در آب‌های مورد مناقشه در شرق آسیا در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌های تجاری و سیاسی میان واشنگتن و پکن پس از راهیابی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، به شدت افزایش یافته؛ به طوری که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در این منطقه تقویت شده است.

پکن می‌گوید مالکیت بخش اعظم دریای جنوبی چین به این کشور تعلق دارد؛ اما دیگر کشورهای منطقه ازجمله ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان نیز هر یک ادعای مالکیت بخشی از این دریا را دارند. مداخله‌ها و تحرکات نظامی آمریکا در این بخش از آسیای شرقی و نقض مکرر حریم آب‌های سرزمینی چین نیز بر شدت این تنش‌ها افزوده و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار را به وجود آورده است. به طوری که بن هاجز (Ben Hodges)، از فرماندهان سابق آمریکا در اروپا، چند ماه پیش پیش‌بینی کرد آمریکا احتمالا در پانزده سال آینده با چین وارد جنگ خواهد شد.

بنا بر ادعای این فرمانده آمریکایی، تداوم تنش‌ها میان آمریکا و چین در دریای جنوبی چین، ادامه سرقت فناوری‌های آمریکایی توسط چین و تلاش‌های مداوم چین برای به دست گرفتن کنترل زیرساخت‌ها در سراسر جهان از طریق تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای از جمله نشانه‌های جنگ قریب الوقوع میان آمریکا با چین است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با آغاز شمارش معکوس در کنگره آمریکا برای تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، لندن اعلام کرد که قصد دارد تا بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحانی که تاکنون از انگلیس در اختیار اوکراین قرار گرفته است را به کی‌یف تحویل دهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس همزمان با سفر امروز به ورشو برای مذاکرات با دونالد تاسک، همتای وی، به طور رسمی از این بسته رونمایی می‌کند.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این بسته ۶۱۷ میلیون دلار ارزش دارد و بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است را شامل می‌شود.

در بیانیه دفتر سوناک، از این بسته تحت عنوان «بزرگ‌ترین بسته مهمات حیاتی» یاد شده و در ادامه آن آمده است: دفاع از اوکراین مقابل جاه‌طلبی بیرحمانه روسیه، برای امنیت ما و تمام اروپا، حیاتی است. اگر پوتین در این تجاوز، برنده شود، پشت مرز لهستان متوقف نخواهد شد!

تازه‌ترین دور کمک تسلیحاتی انگلیس به اوکراین، مجموع کمک نظامی لندن به کی‌یف را تنها در سال جاری به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. در این کمک‌ها یک هزار و ۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافندی و حدود ۴ میلیون انواع گلوله گنجانده شده است.

سوناک افزود: با بسته امروز تاحدودی اطمینان حاصل خواهیم کرد که اوکراین آنچه برای جنگ با روسیه لازم می‌داند را در اختیار دارد. انگلیس همواره در خط مقدم جبهه امنیت اروپا، نقش خود را ایفا و از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد و در کنار متحدانش در ناتو خواهد ایستاد.

بیانیه دفتر سوناک پس از آن منتشر شد که درست دو روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا بعد از مدت‌ها، سرانجام لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را تصویب کرد. دولت واشنگتن پس از استفاده از بسته‌های مورد تایید کنگره که ارزش آن ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است، اوایل سال برای کمک به اوکراین در مضیقه ماند و منابع کافی در اختیار نداشت. اختلال در ارسال سلاح به اوکراین آن هم از جانب بزرگ‌ترین حامی این کشور، به کمبود مهمات در ارتش کی‌یف و متعاقب آن شکست در چندین جبهه جنگ منجر شد.

کد خبر 6086345

دیگر خبرها

  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور