Web Analytics Made Easy - Statcounter

اضافه وزن و چاقی برای بسیاری از خانم‌ها یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود و بسیاری از خانم‌ها به دنبال انواع و اقسام رژیم‌های لاغری هستند تا وزن خود را کاهش دهند اما به کمک چند فرمول طبیعی در خانه و بدون نیاز به دکتر می‌توانید وزنتان را کاهش دهید.

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

 پروتئین برای کاهش وزن مانند یک پادشاه موادغذایی عمل می‌کند، چرا که بدن وقتی هضم و متابولیسم پروتئین به پایان می‌رسد، کالری می‌سوزاند، بنابراین رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند سوخت و ساز بدن را در روز افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا همچنین می‌تواند اشتهای شما را کاهش دهد.

دور غذاهای فرآوری شده را خط بکشید

غذاهای فرآوری شده معمولا دارای قند، چربی و کالری بالا هستند و وزنتان را بالا می‌برند، علاوه بر این غذاهای فرآوری شده اعتیادآور هستند و همین مسئله موجب اضافه وزن شما می‌شود.

مصرف شکر را در رژیم غذایی کاهش دهید

مصرف قند بالا  با بعضی از بیماری‌های پیشرو در جهان، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان مرتبط است.

به طور متوسط، آمریکایی‌ها روزانه حدود ۱۵ قاشق چای خوری شکر اضافی مصرف می‌کنند و قند معمولا در غذا‌های فرآوری شده مختلف پنهان می‌شود، بنابراین ممکن است شما مقدار زیادی قند را بدون آنکه متوجه شوید، مصرف کنید، از آنجایی که قند نام‌های بسیاری در فهرست موادغذایی فرآوری شده دارد تشخیص آن دشوار است برای همین باید مصرف موادغذایی فرآوری شده را کاهش دهید.

آب بنوشید

آب آشامیدنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند چرا که نوشیدن ۰.۵ لیتر (۱۷ اونس) آب می‌تواند سوزاندن کالری را در یک ساعت بعدی ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد.

آب آشامیدنی قبل از غذا ممکن است باعث کاهش اشتها به ویژه در سنین بالا شود و توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن آب را جایگزین سایر نوشیدنی‌های  پر کالری و قند بالا کنید.

قهوه و کاهش وزن

قهوه یک نوشیدنی سالم است که دارای  آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات مفید است و می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا ۱۱ درصد افزایش دهد و از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ از ۲۳ تا ۵۰ درصد بکاهد.

البته باید بدانید که قهوه سیاه این فواید را دارد و قهوه‌های شیرین و با افزودنی موجب افزایش وزن می‌شوند.

نوشیدنی‌های مایع پرکالری را از رژیم غذایی حذف کنید

نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های قندی، آب میوه، شیر کاکائو از نوشیدنی‌های انرژی محسوب می‌شوند.

این نوشیدنی‌ها خطر ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهند و یک مطالعه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به چاقی در کودکان به میزان ۶۰ درصد با مصرف آب میوه‌های شیرین بیشتر می‌شود.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات  را بیشتر کنید

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آب هستند و همچنین مواد مغذی و فیبر بالا اما کالری کمی دارند، مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که بیشتر میوه و سبزیجات می‌خورند کمتر  اضافه وزن پیدا می‌کنند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لاغری وزن رژیم غذایی کاهش وزن سوخت و ساز بدن شکر قند سرطان چای سوخت و ساز قهوه شیر انرژی چاقی سبزیجات سبزیجات سوخت و ساز بدن قهوه کاهش وزن وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این طرح که «بالکن خورشیدی» نام دارد یک دهم خروجی پنل‌های پشت بامی برق تولید می‌کند، اما اگر صاحبخانه قصد نقل مکان به خانه دیگری را داشته باشد می‌تواند آن را با خود ببرد.

محبوبیت این سامانه‌های خورشیدی پلاگین روی بالکن‌ها در میان آلمانی‌هایی که در آپارتمان‌های کوچک‌تر زندگی می‌کنند، هر روز بیشتر می‌شود.

تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از این نوع در بالکن خانه‌های آلمانی نصب شده و فقط در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۵۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

آلمانی‌ها از فرهنگ خورشیدی قویبرخوردارند، مردم می‌خواهند بخشی از تلاش برای گذار به سوی انرژیپاک باشند که جهان برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای روی آن متمرکز است.

هنگامی که پنل‌های خورشیدیپشت بامی برای اولین بار در دهه ۲۰۰۰ عرضه شد، دولت این کشور ورود انرژی اضافی به شبکه را مجاز دانسته و قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد که موجب، استقبال عموم از تولید برق خورشیدی خانگی شد. این مورد در مورد پنل خورشیدی پشت بامی است، اما گزینه بالکن خورشیدی حتی ساده‌تر است.

بالکن خورشیدی چیست؟

راه حل بالکن خورشیدی شبیه به سیستم خورشیدی پشت بامی است، اما بسیار کوچکتر. بالکن خورشیدی به جای آرایه‌ای از پنل ها، حداکثر از دو پنل دارد که به طور مستقیم به یک پریز برق متصل می‌شود.

اگرچه توان خروجیاین سامانه بالکنی یک دهم تولید برق پنل‌های پشت بامی است، اما بزرگترین مزیتآن برای کاربران سهولت استفاده است. برخلاف سیستم پشت بامی که برای نصب به افراد حرفه‌ای نیاز دارد، یکسامانه خورشیدی بالکنی متشکل از پانل‌ها و یک سازه نصب است و هر کسی می‌تواند با استفاده از دستورالعمل‌های ارائه شده آن را مونتاژ کند.

خانه‌هایی که به دلیل حفاظت از میراثیا مسائل سایه نمی‌توانند پنل خورشیدی پشت بامی نصب کنند می‌توانند از بالکن خورشیدی برای تولید برق بهره‌مند شوند. حتی افرادی که صاحب خانه نیستند نیز می‌توانند این راه حل را اتخاذ کنند، زیرا هزینه آن یارانه است و می‌توانند هنگام نقل مکان به خانه دیگری آن را با خود ببرند.

ساختمان‌های آپارتمانی هنوز درک دقیقی از نحوه توزیع انرژی و مزایای استفاده از راه‌حل پشت بامیندارند، اما راه‌حل برق خورشیدی بالکنی به این موضوع نیزمی پردازد. مقامات این کشور در حال بررسی اجازه نصب سیستم‌های چهار پنلی برای بالکن‌های بزرگ‌تر هستند.

در حالی که اتحادیه اروپا از این فناوری استقبال کرده است، اما تعدادی از کشور‌های عضو چندان اقبالی به آن نشان نداده اند. اتریش، فرانسه، ایتالیا و لهستان این راهکار را پسندیده اند، اما کشور‌هایی مانند بلژیک نگران میزان ورود زیاد برق خانگی این سامانه‌ها به شبکه هستند و ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری را بر تولید کنندگان خانگی داشته باشند و مانع از فروپاشی شبکه برق به دلیل ورودی زیاد شوند.

آلمان، از سوی دیگر، نگرانی از این مساله ندارد. کارشناسان می‌گویند خروجی این سیستم‌های بالکنی آن قدر کم است که از نظر شبکه برق اصلی قابل اغماض است.

نکته جالب اینجاست سامانه خورشیدی بالکنی برای افرادی که نمی‌خواهند برق تولیدی خود را به شبکه وارد کنند، امکان ذخیر سازی دارد و ساکنان خانه، فقط خودشان از آن بهره مند می‌شوند.

خانواده‌های کم جمعیت که روز‌ها خانه نیستند می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن بر تولید برق بالکنی خود نظارت کرده و شب‌ها آن را برای کاهش هزینه‌های قبض برق خود مصرف کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • ۵ راهکار آسان و تازه برای تیز کردن چاقو‌های کُند خانگی (فیلم)
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات