Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، مستند «بانو و باروت» الهام گرفته از کتاب «مهتاب و باروت» که حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است در ایام دهه فجر رونمایی و از شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.
محتوای این مستند 350 دقیقه‎ای برگرفته از کتاب «مهتاب و باروت»، حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نویسندگی سیده طاهره موسوی علوی است که توسط احمد احمدپور کارگردان لرستانی شده است، به نمایش گذاشتن فعالیت‌های انقلابی زنان لرستان در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مستند که راوی آن «سیده طاهره موسوی علوی» است و تقریباً یک پروسه زمانی سه ماهه را در بر داشت به‌همت صدا و سیمای مرکز لرستان و در شهر خرم‌آباد آخرین مراحل ساخت را طی می‌کند و در ایام دهه فجر هم‌زمان با چهل سالگی انقلاب از این مستند رونمایی و در شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.
لازم به ذکر است، احمد احمدپور در دومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر که 20 دی‌ماه امسال در خرم‌آباد برگزار شد، به خاطر ساخت مستند «کوله پشتی» با محوریت پیاده‌روی اربعین در بخش مستند موفق به اخذ مقام اول شد و با راهیابی این اثر به چهارمین جشنواره کشوری رسانه‌ای ابوذر با رأی هیأت داوران مقام اول رتبه اول مستندسازی به وی تعلق گرفت.
کسب جایزه و دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه در بخش پیامبر اعظم (ص) در چهاردهمین دوره این جشنواره برای فیلم داستانی «خورشید در مه»، کسب جایزه و لوح تقدیر بهترین تهیه کنندگی در بخش اربعین در بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها برای مستند «لیلا»، از جمله افتخاراتی است که در کارنامه هنری این کارگردان لرستانی ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی مستند تلویزیونی دفاع مقدس شبکه افلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند های رادیویی، پژواک اسامی 63 نامزد دریافت جایزه در سه بخش مستند های مستمر، برنامه های مستمر و مشاغل توسط کمیته داوران معرفی شد.

غلامرضا بحیرایی رییس کمیته داوران جشنواره پژواک با اعلام این خبر گفت: هیات داوران پس از برگزاری جلسات متعدد و با بررسی کامل برنامه ها نامزدهای این سه بخش را معرفی کردند و انشالله در روز چهارم اردی بهشت همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره برندگان در این سه بخش معرفی می شوند.

گفتنی است از جمع این نامزدها چهار نفر در بخش برنامه های مستمر، شش نفر در بخش مستند های مستمر و شش نفر در بخش مشاغل جایزه جشنواره را دریافت می کنند.

اسامی برنامه های نامزد دریافت جایزه در بخش های مختلف به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است: 

 

دیگر خبرها

  • کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • فرمانده گردان لوتی‌های دفاع مقدس کیست؟ |‌ عکس
  • «فرمانده لوتی‌ها» مستند شد
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • شادی لرستانی ها در حمایت از عملیات وعده صادق سپاه
  • معرفی نامزد‌های بخش مستندنگاری
  • نامزدهای بخش مستندنگاری اعلام شد
  • نامزدهای بخش مستمر جشنواره پژواک اعلام شد