Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:07:58 GMT

دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بدون کنکور ندارند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۷۲۹۹

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، هیچ از یک رشته های علوم پزشکی در هیچ دانشگاهی پذیرش دانشجو ندارند.

به گزارش مهر، دکتر آبتین حیدرزاده افزود: پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی تحت تاثیر استانداردهای تعریف شده از میزان متقاضی و ظرفیت پذیرش است و با توجه به تقاضای بسیار بالا در رشته علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویی پذیرفته نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی که قرار است که برای مهرماه ۹۸ دانشجو پذیرفته شود، حضور ندارند چرا که تعداد متقاضیان رشته های علوم پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز بسیار بیشتر از ظرفیت پذیرش است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: برای پذیرش بدون آزمون باید تعداد داوطلب تناسبی با ظرفیت داشته باشد. البته ما در حوزه آموزش پزشکی در حال بررسی مدل هایی برای پذیرش بدون کنکور هستیم اما در حال حاضر هیچ کدام به طور کامل تکمیل نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدل هایی را برای پذیرش بدون آزمون در رشته های علوم پزشکی می توان بر اساس امتیازات غیر آزمون طراحی کرد که در این زمینه می توان از سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و و بومی گزینی بهره گرفت اما در حال حاضر هیچ کدام از این روش ها نهایی نشده اند بنابراین در گروه علوم پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشجو نداریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی پذیرش دانشجو بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «این طلبه ها و دانش آموزان بدون کنکور معلم می‌شوند»، «مشاوره تحصیلی خود را آنلاین و رایگان دریافت کنید»، «فیلم – علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی»، «امروزت رو با فال حافظ شروع کن؛ زهی خجسته زمانی که یار باز آید»، «فقط باهوشها میتونن تفاوت دو عکس عبور بچه‌ها رو فوری پیدا کنن»،«محتوای کتب این مقطع تحصیلی تغییر کرد»، «چگونه بچه ها را مسئولیت‌پذیر بار بیاوریم؟»، «مدعیان فروش سؤالات کنکور بازداشت شدند»، «ضریب هوشی خودتو امتحان کن: می تونی عدد گم شده رو در ۱۰ ثانیه پیدا کنی؟» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

این طلبه ها و دانش آموزان بدون کنکور معلم می‌شوند

فیلم – علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی

امروزت رو با فال حافظ شروع کن؛ زهی خجسته زمانی که یار باز آید

فقط باهوشها میتونن تفاوت دو عکس عبور بچه‌ها رو فوری پیدا کنن

محتوای کتب این مقطع تحصیلی تغییر کرد

چگونه بچه ها را مسئولیت‌پذیر بار بیاوریم؟

مدعیان فروش سؤالات کنکور بازداشت شدند

ضریب هوشی خودتو امتحان کن: می تونی عدد گم شده رو در ۱۰ ثانیه پیدا کنی؟

 

 

دیگر خبرها

  • این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • زیرساخت‌های استان کرمان برای پذیرش بیماران خارجی ضعیف است