Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@00:03:44 GMT

طرز تهيه رولت خامه اي مغزدار

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۷۳۸۹

طرز تهيه رولت خامه اي مغزدار

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه رولت خامه اي مغزدار
مواد لازم براي رولت خامه اي مغزدار :
تخم مرغ درشت 4 عدد هم دماي محيط آرد سفيد قنادي30 گرم نشاسته ذرت 30 گرمشکر دانه ريز 70 گرمروغن مايع40 ميلي ليترشير سرد40 ميلي ليترکيوي رسيده5 عددخامه فرم گرفتهبه ميزان لازموانيل1 قاشق چايخوريسرکه1 قاشق چايخوريعسل1 قاشق غذاخوريکره براي چرب کردن قالببه ميزان لازم
مواد لازم براي سس گاناش :
براي سس گاناش 200 گرم خامه + 175 گرم شکلات
طرز تهيه رولت خامه اي مغزدار :
قبل از هر کاري فرتان را روي دماي 160 الي 170 درجه سانتيگراد روشن کنيد و بگذاريد داغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالب 30 × 40 سانت را با کره (حتما بدون نمک) چرب کنيد و کاغذ روغني انداخته، کاغذ را هم با کره کمي چرب کنيد. زرده و سفيده را از هم جدا کنيد. سفيده را با نصف شکر و سرکه آنقدر هم بزنيد تا فرم بگيرد و از ظرف نريزد و کنار بگذاريد.
زرده را با وانيل و نصف شکر با همزن به قدري هم بزنيد که حجم آن دو برابر و کشدار شود. عسل + روغن مايع و شير را اضافه و با همزن هم بزنيد حالا همزن را کنار بگذاريد و از اين به بعد با ليسک کار کنيد. نشاسته و آرد را 3 بار از الک عبور دهيد و در دو مرحله افزوده و هم بزنيد و بعد سفيده را در دو مرحله اضافه و به صورت دوراني هم بزنيد چون نمي خواهم پف کند.
مواد را داخل ظرف ريخته و 3 بار به زمين بکوبيد تا حباب هاي هوا خارج شود و داخل فر طبقه وسط بگذاريد (فن حتما روشن باشد) به مدت 12 الي 14 دقيقه و بعد از فر خارج کنيد و رولت را از ظرف بيرون بياوريد و بگذاريد روي سيني توري تا خنک شود (لازم نيست مانند بقيه دستورها روي آن پارچه بکشيد يا پودر قند بپاشيد بافت آن به حدي نرم است که همين طوري لوله مي شود) کاغذ را جدا کنيد و با کمک يک پارچه يا کاغذ روغني لول کنيد و به مدت 20 دقيقه داخل يخچال بگذاريد بماند و بعد باز کنيد و خامه کشي کنيد (خامه را من از قنادي مي گيرم خامه شيرين شده از فريزر خارج مي کنم يک کم يخ آن باز شود و با همزن حدود 5 الي 7 دقيقه مي زنيم تا فرم بگيرد).

نحوه چيدن کيوي ها وسط رولت
کيوي را پوست گرفته و سر و ته آن ها را با چاقو ببريد که رديف پشت سر هم بتوانند بايستند و آن ها را طبق به صورت رديفي روي ناني که خامه کشي شده بچينيد و رول کنيد و در کاغذ روغني بپيچيد و اطراف آن يک نايلون فريزر بکشيد و بگذاريد فريزر به مدت نيم ساعت و بعد بيرون آورده و روي آن سس گاناش بريزيد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

بهمن جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ماشین‌آلات کارخانه، اظهار کرد: ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز این کارخانه ساخته شده و در مرحله بارگیری از کشور چین بوده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت هستند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که این کارخانه تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین درباره کارخانه تولید کاغذ از سنگ ازنا نیز گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان محسوب می‌شود.

جعفری ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • صد و پنجاه و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • پرسپولیس و استقلال: گل بزنید و قهرمان شوید!
  • شایعه عجیب درمورد نیمکت‌نشینی ستاره برزیلی استقلال | بگذارید باور نکنیم!