Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@03:52:45 GMT

گزارش لهستان از کنفرانس ضد ایرانی ورشو

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۷۶۶۲

گزارش لهستان از کنفرانس ضد ایرانی ورشو

معاون وزیر خارجه لهستان در دیدار با همتای ایرانی خود، جزئیات کنفرانس ضد ایرانی ورشو را گزارش داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، در ادامه تلاش های وزارت امور خارجه ایران به منظور برخورد با کنفرانس ضد ایرانی ورشو، معاون وزیر خارجه لهستان به تهران آمد.

 

طبق خبر وزارت امور خارجه، «ماچی پرز میسلاو لانگ» که در رأس یک هیئت سیاسی به‌منظور گفتگو و مذاکره با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان وارد تهران شده بود، عصر روز گذشته با همتای ایرانی خود در ارتباط با کنفرانس به‌اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه که با همکاری مشترک لهستان و آمریکا در ورشو در بهمن ماه برگزار می‌شود، دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر امور خارجه لهستان با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دوجانبه و تأکید مجدد بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو اظهار داشت: «در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلّیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود».

 

وی تأکید کرد: «لهستان معتقد است ایران به‌عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش مؤثری در شکل‌گیری تحولات منطقه دارد. هدف لهستان از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و لهستان به‌عنوان دوست ایران اجازه نخواهد داد تا علیه ایران اقدامی صورت گیرد».

 

در این دیدار، عراقچی نیز تأکید کرد: «بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی‌ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید، این‌که چنین موضوع مهمی در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته، نشان‌دهنده یک‌سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می‌کند».

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین افزود: «مشکل دیگر منطقه، سیاست‌های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا در صدد نابودی برجام به‌عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می‌تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!».

 

وی با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: «دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد».

 

عراقچی در پایان تأکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران همواره به‌دنبال برقراری صلح و امنیت در منطقه بوده و این را در مبارزه با گروههای تروریستی همچون داعش به‌اثبات رسانده است؛ اما اجازه ائتلاف‌سازی علیه منافع خود را به هیچ کشوری در منطقه یا خارج از آن نخواهد داد».

 

به گزارش شبستان، پس از آن که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از برگزاری یک نشست ضد ایرانی در لهستان در فوریه ۲۰۱۹ خبر داد، کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی منتقل شد.

 

سپس سفیر ایران در لهستان نیز به وزارت خارجه این کشور رفت و اعتراضات مقامات کشورمان را به آن ها منتقل کرد.

 

این در حالی است که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به طرح آمریکا برای برگزاری اجلاسی علیه ایران در ورشو پایتخت لهستان، در صفحه توئیتر خود نوشت: «این لکه ننگ از دامان دولت لهستان پاک شدنی نیست.»

 

ظریف ادامه داد: «در شرایطی که ایران جان لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور هم‌اکنون میزبانی سیرک مذبوحانه ضد ایرانی را بر عهده گرفته است. به میزبان و شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ضدایرانی یادآوری می‌کنم؛ آن‌هایی که در نمایش قبلی آمریکا علیه ایران شرکت کردند، یا الان مرده‌اند، یا روسیاه و منزوی‌اند. ایران اما قوی‌تر از همیشه است.»

 

یادآور می شود، دیپلمات های اروپایی از عدم حضور سران این کشورها و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در نشست ورشو خبر داده اند.

 

همچنین، طبق ترجمه تسنیم «جاکیچ کژاپوتوویژ» وزیر امور خارجه لهستان در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره حضور سرگئی لاوروف در نشست ضدایرانی ورشو پرسید، پاسخ داد: روسیه اعلام کرده است که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

 

وی بیان داشت: این مسئله حاکی از آن است که روسیه به این کنفرانس علاقه‌ای ندارد. جای شرم است، چراکه روسیه نقش بزرگی در خاورمیانه بازی می‌کند./

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی حضرت زهرا س استان بوشهر آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان شهید اصفهان نشست ضد ایرانی ورشو لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استاندارد‌های دوگانه و استفاده ابزاری از نهاد‌های بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشور‌های مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست