Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@22:05:40 GMT

ماجرای «داماد‌گیت» دانشگاه آزاد به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۷۹۹۴

داستان مصطفی ملکی، حضورش به طور همزمان در هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور، آزاد تهران مرکز و رئیس واحد آکسفورد دانشگاه آزاد برگ دیگری از تخلفات حضور وابستگان مسئولان در منصب‌های مختلف را رو کرد.

به گزارش دانشجو، داستان مصطفی ملکی، داماد یکی از مقامات بلندپایه و حضورش به طورهمزمان در هیات علمی دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد تهران مرکز و رئیس واحد آکسفورد دانشگاه آزاد برگ دیگری از تخلفات حضور وابستگان مسئولین در منصب های مختلف را رو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس مدارک موجود، مصطفی ملکی با مدرک دکتری روابط بین الملل عضو هیات علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

وی همچنین با حکم حمید میرزاده ریاست واحد آکسفورد دانشگاه آزاد را نیر عهده‌دار شده بود. البته تمامی تغییرات بوجود آمده در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هم تاکنون نتوانسته وی را از میز ریاست واحد آکسفورد جدا کند.

لیست خدمات همزمان آقای داماد به ملت ایران! به همین دو مورد ختم نمی‌شود. به این لیست عضویت هیات علمی دانشگاه پیام‌نور را هم اضافه کنید.

ملکی در حالی به صورت همزمان عضو هیات علمی دو دانشگاه مختلف است که بر اساس قانون جذب اعضای هیات علمی این کار خلاف قانون محسوب می‌شود. این اتفاق درحالی رقم خورده که رضا عامری سرپرست وقت مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دی ماه ۹۱ در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرده بود که «طبق قانون اعضای هیات علمی رسمی و یا پیمانی دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانند در جای دیگری عضو رسمی باشند»

طوطیان: فعالیت تمام‌وقت یک استاد در دانشگاه آزاد و سراسری به طور همزمان ممکن نیست

تخلف عجیب داماد یکی از مقامات دولتی!

شریعتی نیاسر: هیات‌علمی بودن در دو دانشگاه به صورت همزمان، تخلف است.

عامری همچنین از برخورد قانونی با این اساتید خبر داده بود. امری که به نظر می‌رسد داماد آقای وزیر کشور از آن مستثنی بوده!.

بر اساس پیگیری هایی که در هفته گذشته از سوی مسئولین دانشگاه آزاد داشتیم این صورت مسئله همچنان مبهم است؛ البته مدیران دانشگاه آزاد به اخراج وی را از این دانشگاه تایید کردند؛ اما آیا برخوردی با این فرد متخلف صورت گرفته است یا خیر، پاسخی در این خصوص دریافت نکردیم.

محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در این خصوص گفت: در جریان این موضوع هستم و آن را پیگیری و به نتیجه خواهم رساند، اما در تماس هایی مکرری که با وی داشتیم حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشد.

پس از اینکه رئیس دانشگاه آزاد در خصوص وضعیت مصطفی ملکی اظهار نظری نداشت با معاونت آموزشی دانشگاه آزاد تهران مرکز نیز تماسی داشتیم که دکتر سپهری گفت: در این خصوص نمی توانم اظهار نظر کنم و اطلاعاتی بدهم

وی در پاسخ به اینکه آیا این فرد هنوز به عنوان هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز در این دانشگاه حضور دارد، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.

حال باید دید مسئولین دانشگاه آزاد و پیام نور با این فرد متخلف که کمترین جزای آن اخراج و بازگرداندن تمامی حقوق‌های دریافتی به صندوق بیت المال است چگونه برخورد می‌کنند؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: تخلف دانشگاه آزاد پیام نور هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر با صدور حکمی اسما لک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر را به‌عنوان نماینده استاندار و مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس منصوب کرد.

در متن حکم انتصاب اسما آمده است:‌ با عنایت به نقش فزاینده حوزه‌های علم و فناوری در توسعه همه جانبه و در اجرای مصوبه مورخ ۱۵ فروردین ۸۹ هیئت محترم وزیران موضوع نحوه تأسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری کشور، نظر به تجارب و شایستگی علمی جنابعالی و به موجب این حکم به‌عنوان نماینده استاندار و مدیر راهبردی استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس منصوب می‌شوید.

به گزارش آنا، اسماً لک با مدرک دکتری تخصصی مهندسی برق مخابرات، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۰ تاکنون بوده و در سوابق اجرایی وی نیز، ریاست باشگاه پژوهشگران جوان واحد گناوه، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، دبیر علمی کنگره ملی بانوان اثرگذار ۱۴۰۲ و مسئول دبیرخانه دومین جشنواره ملی مشاعره علوی ذکر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس