Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی بامداد سه شنبه همزمان با اعلام دیدار احتمالی مجدد رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا در ماه فوریه، مدعی شد که کره شمالی دارای یک پایگاه مخفی موشکی است که توانایی انجام حملات اتمی دارد.
به گزارش رویترز، مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی گزارشی منتشر کرده، حاکی از آن است، پایگاه موشکی «سینو ری» و «نودونگ» که در این سایت مستقر است با راهبرد هسته ای نظامی فرضی کره شمالی مطابقت دارد اما با این حال دارای قابلیت انجام حمله نخست اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، مجتمع «سینو ری» که در فاصله 212 کیلومتری واقع در شمال منطقه خلع سلاح است، یک پایگاه به مساحت 18 کیلومتر مربع است و نقش مهمی در توسعه موشک های بالستیکی دارد که نه تنها می تواند به کره جنوبی و ژاپن برسد بلکه می تواند منطقه آمریکایی گوام واقع در غرب اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.این پایگاه همچنین شامل یک یگان نظامی مجهز به موشک های بالستیک میان بُرد «نودنوگ 1» است.این گزارش می افزاید: تصاویر ماهواره ای که در تاریخ 27 دسامبر 2018 گرفته شده، یک ورودی پنهان در زیر زمین، مقر فرماندهی و تاسیساتی را نشان می دهد.این گزارش درحالی منتشر می شود که 'کیم یونگ چول' نماینده ارشد کره شمالی و مشاور رهبر این کشور، هفته گذشته در واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.به دنبال این سفر، ایالات متحده اعلام کرد دومین اجلاس سران ترامپ و رهبر کره شمالی، در اواخر ماه فوریه برگزار می شود اما تاریخ دقیق این نشست در جلسات کاری دو طرف در سوئد مشخص می شود.ویتنام برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است ظاهرا ترامپ علاقه مند به دیدار با کیم در شهر 'دا نانگ' است اما کیم، 'هانوی' پایتخت این کشور را ترجیح می دهد.'کانگ' و 'پمپئو' در این تماس، سفر مقام رسمی کره شمالی به ایالات متحده را 'موفق' ارزیابی کردند و موافقت نمودند دو طرف برای برگزاری نشست دوم پیونگ یانگ - واشنگتن همکاری کنند تا این امر منجر به اجرای توافقنامه قبلی دو کشور در سنگاپور شود.نخستین دیدار ترامپ و اون در ماه ژوئن سال 2018 (خرداد امسال) در سنگاپور انجام شد که در آن بر خلع سلاح هسته ای از شبه جزیره کره تاکید داشت. برچسب ها: کره شمالی ، پایگاه موشکی ، ژاپن ، آمریکا ، اتمی ، کره جنوبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی پایگاه موشکی ژاپن آمریکا اتمی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع سیدمحمد خاتمی از حمله پهپادی_موشکی سپاه به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

بنابر گزارش جماران، وی ضمن تایید این اقدام و تمجید از آن افزود، این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود.

سیدمحمد خاتمی که در جمع مشاوران خود سخن می گفت، افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین المللی صورت گرفت.

عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسرائیل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین المللی انجام دهد و نهادهای بین المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی پاسخ می ماند.

وی با بیان اینکه حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش زدائی از اولویت های جمهوری اسلامی است افزود: در عملیات ایران هدف قرار نگرفتن مناطق مسکونی و اقتصادی کاملاً مراعات شد و پهپادها و بخصوص موشک های ایران از گنبد آهنین اسرائیل و پوشش چندلایه بازدارنده فوق العاده پرهزینه آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی و منطقه ای برای دفاع از اسرائیل عبور کردند، نشان داده شد که جمهوری اسلامی توان و تدبیر لازم در تأمین منافع خود و برخورد با تجاوز و جنایت را دارد.

خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با قطع جنایت های رژیم اشغالگر و برقراری آتش‌بس، مردم مظلوم غزّه از این وضعیت پررنج و عذاب رهایی یابند و منطقه که سخت نیازمند امنیت و پیشرفت است روی آرامش را ببیند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895911

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • نمایش سلاح مخفی و خاص ارتش
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • حمایت قاطع سیدمحمد خاتمی از حمله پهپادی_موشکی سپاه به اسرائیل
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ