Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «مینو» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نحوه پیوستن به اعضای سریال تلویزیونی مینو، اظهار کرد: مشغول بازی در فیلمی به کارگردانی ایرج افشاریان در یاسوج بودم که وحید مهدوی، تهیه‌کننده سریال مینو تماس گرفت و برای حضور در این اثر از من دعوت به عمل آورد. در همان زمان خلاصه داستان را برایم شرح داد و بیان کرد کاری متفاوت در حوزه دفاع مقدس ساخته شود، اما آن زمان تصمیم‌گیری را منوط به خواندن فیلم‌نامه کردم و بعد از خواندن چند قسمت از فیلم‌نامه، به این نتیجه رسیدم که به‌واقع این فیلم اثری متفاوت در حوزه جنگ است برای همین بازی در آن را پذیرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای موفقیت هر فیلم یا سریالی گروه بازیگری، یکی از شروط اصلی موفقیت آن اثر است. در مینو گروهی که برای بازی انتخاب‌شده بود به نظرم اتفاق خوبی بود. به‌ویژه چینش بازیگران باسابقه و جوان شکل هماهنگی داشت. درباره بازیگران جوان هم ذکر نکته‌ای را ضروری می‌دانم، آن‌هم این‌که شاید در ظاهر برخی از جوانان قادر نیستند کیفیت کار یک بازیگر با سابقه را ارائه دهند، اما باید تجربه‌اندوزی کنند، همان‌گونه که بازیگران باتجربه هم روزگاری جوان بوده‌اند و همین مراحل را برای کسب تجربه طی کرده‌اند.
پاک نیت افزود: دلیل دیگری که باعث شد بازی در مینو را قبول کنم حضور پور وزیری در مقام کارگردان این سریال بود، چون با فیلم‌های کوتاه و مستند این فیلم‌ساز آشنا بودم، همچنین از موفقیت‌های او در جشنواره‌های خارج آگاه بودم، موضوعی که بیانگر آن بود که این فیلم‌ساز نگاهی نو در کارش دارد، پس می‌شود به چنین فردی اعتماد کرد. درباره فیلم‌سازان فیلم اولی باید نکته‌ای را بیان کنم، آن‌هم این‌که سینماگران فیلم اولی ایده‌هایی را می‌پردازند که کمتر به آن پرداخته‌شده، حال این نواندیشی اگر با تخصص هم آمیخته شود نتیجه کاری ماندگار خواهد بود. آثار بی‌کیفیت، ضربه جبران‌ناپذیر بر پیکر فیلم‌های دفاع مقدسی
این بازیگر درباره نوآوری در «مینو» گفت: متأسفانه آثار سطحی، کاری با آثار دفاع مقدسی کرده که مردم نسبت به این دست تولیدات به‌هیچ‌وجه نگاه مطلوبی ندارند. به‌ویژه شخصیت‌‌ها عموماً افرادی هستند که بار‌ها نمونه‌های آن را در آثار نمایشی دیده شده‌اند، ولی در مینو چنین اتفاقی رخ نداده است. برای مثال در کمتر فیلم یا سریالی به اتفاقات قبل از جنگ اشاره شده، به‌ویژه افرادی که با توطئه‌های خود آسیب فراوانی به کشور رساندند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوعات دفاع مقدسی هنوز هم برای مردم جذاب است؟ تصریح کرد: برایم عجیب است برخی‌ها می‌گویند موضوعات دفاع مقدسی بین مردم مخاطب لازم را ندارد، زیرا آن چیزی که من در جامعه می‌بینیم، کاملاً خلاف این تصور است. زیرا بسیاری از مخاطبان از سینما و تلویزیون انتظار دارند تا حداقل از طریق رسانه‌ با گذشته پر افتخار خود آشنا شوند.
این بازیگر در پاسخ به نقد‌های صورت گرفته درباره یک سریال گفت: مطمئناً هر کاری دارای نقاط قوت و ضعف است. در مینو یک موضوع مرا دچار مشکل کرد که آن‌هم به زمان تصویربرداری کار مربوط می‌شود. برداشت‌های این سریال در برخی سکانس‌ها بسیار زیاد بود که به نظرم به‌شدت بر بازیگر تأثیر منفی می‌گذاشت. فکر می‌کنم این روند به وسواس کارگردان برمی‌گردد و من همزمان زمان نقدم را به این مسئله مطرح کردم، در همین رابطه باید بیان کنم به گواه بسیاری بهترین برداشت‌ها، عموماً کار‌هایی هستند که در سه برداشت اول گرفته می‌شوند. زندگی هر رزمنده می‌تواند محور یک فیلمنامه باشد
بازیگر سریال «شهرزاد» درباره چرایی ساخت آثاری با محوریت دفاع مقدس اظهار کرد: این‌که تصور کنیم پرداختن به جنگ تکرار مکررات است به نظرم ظلمی آشکار در حق شهداست، چون شاید اگر به مقوله وظیفه فکر کرد بسیاری از رزمندگان وظیفه نداشتند به میدان جنگ روند، اما وقتی خاک خود را در معرض تجاوز دشمن دیدند به‌فرمان امام، دست از خانواده و تعلقات مالی کشیده و به جهاد برخواستند. آیا زندگی هر یک از شهدا یا جانبازان نمی‌تواند دست‌مایه یک فیلم باشد؟ وقتی به این سؤالات پاسخ دهیم متوجه خواهیم شد تا چه اندازه در سینمای دفاع مقدس کم‌کار بوده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ورود سازمان‌هایی، چون اوج در امر تولید، آثاری سینمایی و تلویزیونی اظهار کرد: من حاضرم دست هر سازمان یا نهادی را که در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری می‌کند را به گرمی بفشارم. حال می‌خواهد آن سازمان آموزش و پرورش باشد یا اوج. زیرا در شرایط فعلی که کشور با مشکلات اساسی و اقتصادی رو‌به‌رو است ضروری‌ است هر نهاد و بخشی که توان سرمایه‌گذاری در حوزه هنر را دارد به این حوزه ورود کند.
بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: در میان سازمان‌ها شهرداری بیش از همه رسالت دارد، چون این بخش هم به لحاظ مالی توانایی لازم را دارد هم این‌که در عرصه فرهنگسازی اجتماعی می‌تواند همکاری بسیاری نزدیکی با اهالی هنر هفتم داشته باشد، البته در این زمینه مشارکت‌هایی صورت گرفته، اما اگر این همکاری‌ها همانند حضور مؤسسه اوج باشد ما به اتفاقات بسیار بهتری نیز دست خواهیم یافت. گفت‌وگو از داوود کنشلو
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا فرهنگی هنر عکس محمود پاک نیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!