Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- وزیر خارجه آلمان با دفاع از تصمیم این کشور برای تعلیق مجوز فرود هواپیماهای خطوط هوایی «ماهان» در این کشور، مدعی شد که کشورش همچنان توافق هسته‌ای با ایران را بسیار مهم می‌داند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در مورد تعلیق مجوز فرود هواپیماهای خطوط هوایی «ماهان» در این کشور اظهار نظر کرد و مدعی شد که این تصمیم برای «منافع امنیتی» برلین ضروری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در این مورد به نقل از ماس نوشت: «این تصمیمی ضروری بر اساس منافع امنیتی ما بود. این خطوط هوایی، به مناطق جنگی و در وهله نخست سوریه، تجهیزات و نیروی نظامی منتقل می‌کند.»

وی افزود: «توافق هسته‌ای با ایران همچنان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. اما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در واکنش به برخی رخدادهای مشخص، تدابیر متناسبی در نظر می‌گیریم. پس از رخدادهای فرانسه و دانمارک، تصمیماتی در قالب تحریم‌هایی که مورد توافق شورای اتحادیه اروپا قرار گرفت، اتخاذ شد.»

رسانه‌های آلمانی روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان ایران را لغو کرده است. برلین برای توجیه این تصمیم ادعای نقش‌آفرینی این خطوط هوایی در فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرده است.

این تصمیم با استقبال «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین روبرو شده و واشنگتن از دیگر کشورهای اروپایی هم خواسته در این تصمیم از برلین پیروی کنند. آمریکا از چند سال پیش خطوط هوایی ماهان را در فهرست تحریم قرار داده و از مدت‌ها قبل کشورهای اروپایی را برای تحریم خطوط هوایی ایران تحت فشار گذاشته است.

تحریم خطوط هوایی ماهان در آلمان در حالی صورت گرفته که کشورهای اروپایی همچنان ادعای «پایبندی» به توافق هسته‌ای را تکرار می‌کنند، اما با گذشت ماه‌ها از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران هنوز وعده ایجاد یک کانال ویژه مالی برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا را عملی نکرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ماهان تحریم ماهان آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!

به گزارش همشهری آنلاین این مجله، دوشنبه ۳ اردیبهشت به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «اسرائیل پس از فشارهای آمریکا و متحدانش از طرح حمله گسترده‌تر به ایران صرف نظر کرد.»

به گفته این مقامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پس گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، موضع خود را در مورد پاسخ به ایران تغییر داد.

علاوه بر این، مقامات اسرائیلی در ادعایی عجیب به «نیویورک‌ تایمز» گفتند که اسرائیل ابتدا پهپادهای کوچک (کوادکوپتر) به سوی اصفهان پرتاب کرد تا پدافند هوایی ایران را سردرگم کند.

این مقامات همچنین گفتند که اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌هایش به حریم هوایی ایران، تعداد محدودی موشک از هواپیماهای مستقر در صدها کیلومتری غرب ایران به سوی این کشور شلیک کرد.

این مقامات در مورد هدف حمله اسرائیل نیز گفتند که تل‌آویو به دنبال تأکید این بود که توانایی حمله به ایران بدون ورود به حریم هوایی این کشور یا حتی فعال کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن را دارد.

این مقامات افزودند که اسرائیل می‌خواست به تهران پیامی ارسال کند مبنی بر اینکه می‌تواند به سیستم‌های دفاع هوایی در مرکز ایران، جایی که تعدادی از تأسیسات هسته‌ای بزرگ قرار دارد، حمله کند.

کد خبر 846469 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان