Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس‌بوک در حال تلاش برای بهبود مشارکت مدنی کاربرانش است. این شرکت قصد دارد قابلیت‌هایی بیشتر از دسترسی آسان به سیاستمداران و کمپین‌های ثبت نام برای رأی‌گیری به شبکه اجتماعی خود اضافه کند.

شرکت فیس‌بوک از روز ۲۱ ژانویه در ایالات متحده آمریکا یک عملیات اجتماعی را اجرا می‌کند که در آن درخواست‌های سیاسی کاربران را به خبرخوان ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان تنها باید یک متن درخواست بنویسند، سیاستمدار مربوطه را تگ کنند و منتظر باشد تا دیگران از آن طرح حمایت کنند. یک بخش گفتگو نیز برای این قابلیت طراحی شده که به کاربران اجازه نظر دادن بر روی هر یک از تقاضاهای سیاسی و همچنین ایجاد کردن کمپین‌های حمایتی را می‌دهد. شما می‌توانید تعداد کسانی که از یک تقاضانامه حمایت کرده‌اند را مشاهده کنید اما تنها می‌توانید اسامی کسانی را ببینید که جزو دوستان و یا شخصیت‌های معروف هستند.

این شرکت به خوبی از احتمال سوءاستفاده از این قابلیت آگاه است. به غیر از محدود کردن کارهایی که در این بخش می‌توان انجام داد، فیس‌بوک با ترکیب الگوریتم تشخیص موارد غیراخلاقی و سوءاستفاده‌گرایانه، گزارش‌های کاربران و نظارت انسانی از هر گونه درخواست نژادپرستانه و غیرقابل توجیهی جلوگیری می‌کند.

جای تعجب نیست که فیس‌بوک اجازه نخواهد داد که شما رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور را بر روی تقاضای سیاسی خود تگ کنید. به جای آن به شما اجازه می‌دهد تا نمایندگان محلی مورد نظر خود را تگ کنید و حتی علامت مخصوص روی درخواست خود درج کنید که نشان دهد شما درخواست سیاسی مشارکت داشته‌اید.

فیس‌بوک در حال آزمایش این قابلیت در کشور آمریکا است. اگر استفاده از این قابلیت مورد قبول کاربران باشد، احتمال دارد آن را در کشورهای دیگر نیز امتحان کند.

بیشتر بخوانید: عکس‌های بهترین میان‌رده شیائومی، در TENAA منتشر شد +تصاویر 

انتهای پیام/

تلاش فیس‌بوک برای ارتقا کیفیت مشارکت مدنی کاربران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

۶ دستگاه همودیالیز مدل ۱۰۲۲ ATF (آریا طب فیروز) ساخت ایران به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، از هیئت امنا صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تحویل مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا قم شد.

 با اضافه شدن این دستگاه‌ها به بیمارستان، خدمات رسانی به بیماران افزایش می‌یابد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • باتری های سیلد اسیدی صنعتی و خودرویی
  • ارتباط با ماهواره‌؛ قابلیت هیجان‌انگیز گوشی جدید گوگل
  • چگونه از قابلیت های هوش مصنوعی گوگل کروم استفاده کنیم؟
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود