Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محمودی با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال۱۳۹۸ اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه است.

وی تصریح کرد: همچنین ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در شهرستان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود :زمان اجراء طرح نظارتی نوروز از اول بهمن تا ۱۵ فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

وی گفت: برای جلوگیری از تخلفات فروش غیر قانونی مکمل های غذایی و دارویی در واحدهای مشاوره دارویی، عطاری ها و سایر واحدهای مرتبط به غیر از داروخانه ها توسط اکیپ مشترک بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان معاونت غذا و دارویی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت در صورت مشاهده هرگونه تخلف فروش این نوع مکمل ها در واحدهای مذکور برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

محمودی اظهار داشت: در بخش کالایی در طرح نوروز سال ۹۸، عرصه فعالیت در بخش کالایی شامل نان، لبنیات مثل شیر، ماست و پنیر، البسه و پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، لبنیات، گوشت‌قرمز، گوشت ‌مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن‌ نباتی، برنج و نیز میوه مثل سیب و پرتقال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات بخش خدماتی بیان کرد: در این رابطه،عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دفتر فروش آنها، حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستورانهای بین راهی، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود.

محمودی از برنامه‌ریزی برای نظارت بر نحوه عملکرد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق‌العاده محصولات خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه ضمن استقرار غرفه ثابت عوامل واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات در مدخل ورودی کلیه نمایشگاه‌ها به منظور نظارت به هنگام و احقاق حقوق مصرف کنندگان، پایش و نظارت مستمر بر نحوه خدمات‌رسانی پارکینگ نمایشگاه و جلوگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید بر عدم عرضه کالاهای غیر استاندارد و قاچاق در نمایشگاه‌های بهاره افزود: علاوه بر آن نظارت ویژه بر رعایت نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز در مقاطع عمده و خرده‌فروشی توسط مبادی صنفی عرضه کننده کالا و خدمات انجام می‌شود.

وی از بهره‌گیری از توان اتحادیه‌ها در همگانی کردن نصب برچسب قیمت کالا و خدمات خبر داد و افزود: علاوه بر آن، توجه و حساسیت بر واحدهای برگزار کننده حراج به ویژه از نظر دارا بودن مجوز لازم از اتحادیه صنف مربوطه، دارا بودن پروانه کسب و اجرای حراج در مدت قانونی و رعایت درصد تخفیف قانونی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 4520147

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی