Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی، با بیان این مطلب اظهار کرد: گزارشی که در این نشست ارائه شد این بود که حدود ۱۰ و نیم میلیارد دلار از منابع حساب ارزی که در قالب تسهیلات به فعالان اقتصادی داده شده، هنوز تسویه نشده که معادل یک دوم مربوط به شرکت های دولتی و یک دوم (۵.۲ میلیارد دلار) مربوط به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورابراهیمی با اشاره به اینکه نحوه برگشت این عدد در قانون رفع موانع تولید در قالب ماده ۲۰ بیان شده، تصریح کرد: در این رابطه بین شرکت های بزرگ و کوچک، شرکت های صادراتی و غیرصادراتی و کسانی که ارز را دریافت کرده و هیچ کالا و مواد اولیه ای به کشور نیاورده اند، تفکیک قائل نشده و تنها گفته شده همه با ثبت سفارش تصمیم بگیرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اعتقاد داریم این نحوه تصمیم اشکال دارد و باید تفکیک قائل شویم و کسانی که ارز را ۱۰ سال قبل گرفته و هیچ کالا و مواد اولیه ای وارد نکرده اند، طبیعتا باید به دستگاه قضایی معرفی شوند و این افراد متخلف و مجرم هستند.

وی افزود: از سوی دیگر باید به کسی که تخلفی نداشته، سرمایه گذاری کرده و صادرات داشته کمک شود تا بازپرداخت منابع ارزی صورت بگیرد و شرکت صادراتی نیز که ارز را گرفته و صادرات کرده، مشکلی در پرداخت تعهدات ندارد و اینها باید تفکیک شود.

پورابراهیمی گفت: در این نشست مقرر شد گزارش اولیه را کمیسیون اقتصادی با هماهنگی وزارتخانه های صمت، اقتصادی، کشاورزی و کمیسیون اصل ۴۴ مجلس تنظیم و تا هفته آینده نهایی کند که برای رییس قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد تا در قالب اصلاح مصوبه هیئت وزیران برای اصلاح آیین نامه ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید در رابطه با تسویه منابع حساب ارزی اقدام کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر دولت در رابطه با موضوع کار را انجام داد، استقبال می کنیم که هم به تولید کمک می کند و هم مطالبات وصول می شود و اگر به نتیجه نرسد از طریق مجلس اقدامات قانونی را انجام می دهیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حساب ذخیره ارزی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره پاسخ ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: حمله دلاور مردان بسیار ظریف و دقیق بود.

وی در گفتگو با ایلنا، تاکید کرد: آن‌ها خودشان می‌دانند ایران چه عملیات پیچیده و دقیقی را انجام داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش احتمالی اسرائیل، بیان کرد: بعید می‌دانم بخواهند اقدامی انجام دهند، اگر بخواهند اقدامی انجام دهند، حتما عملیات و اقدام شدیدتر خواهد بود.

غضنفرآبادی تاکید کرد: همانطور که ما یک عملیات متقابلی داشتیم، بازهم مجددا بخواهند با عملیاتی خاک ما را مورد هدف قرار دهند بازهم عملیات متقابلانه خواهیم داشت.

غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: ایرادات لایحه عفاف و حجاب را برطرف کردیم، ان‌شاالله ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌خواهد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به این‌که آیا طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است، بیان کرد: بله، جدا است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896191

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟