Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@06:08:31 GMT

طرح جامع 15 فرودگاه در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۸۴۴۱

طرح جامع 15 فرودگاه در حال تدوین است

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اکنون طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران متخصص و با نظارت اداره طرح جامع این دفتر در حال تدوین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج بیان کرد: دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دارای سه اداره طرح جامع، بازرسی و نظارت و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وظیفه اداره طرح جامع نظارت بر مطالعات طرح جامع فرودگاه‎ها است که اکنون طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران ذی‎صلاح در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه طرح جامع یک برنامه توسعه‎ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرودگاه‎هاست، وظیفه این اداره را صیانت از طرح جامع عنوان کرد.

وی افزود: همچنین وظیفه کنترل موانع داخل فرودگاه‎ها، سایت‎یابی اجرای پروژه‎ها در سطوح پروازی و ابنیه با همفکری بهره‎بردار مربوطه و نظارت بر تخریب ساختمان‎ها از دیگر وظایف این اداره است.

گلیج ادامه داد: در حوزه طرح جامع تاکنون بخشنامه‎هایی شامل بخشنامه کنترل موانع داخلی، بخشنامه ارسال اطلاعات موانع، بخشنامه تحویل زمین به پیمانکار، بخشنامه وابسته به تملک اراضی و بخشنامه مربوط به سرمایه‎گذاری در فرودگاه‎ها برای اجرا تدوین و ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پس از پذیرش این سمت در هر فرودگاه یک نماینده انتخاب کرده است تا به امور مربوطه بپردازد، در مورد وظایف اداره نظارت و بازرسی گفت: ‌بررسی و تأیید طرح‎های اضطراری ارسال شده توسط فرودگاه‎ها یکی از کارهای ما است که پس از تأیید آنها را برای تأیید نهایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال می‎کند، برنامه‎ریزی و نظارت بر اجرای تمرین‎های محدود و دورمیزی فرودگاه‎ها نیز در این اداره اجرا می‎شود.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه اداره نظارت و بازرسی برای هر سال اقدام به تنظیم تقویم برگزاری دوسالانه‎های طرح اضطراری فرودگاه‎ها می کند، گفت: برای سال 97 اجرای تمرین کامل طرح اضطراری 17 فرودگاه برنامه‎ریزی شده که 11 مورد آن تاکنون انجام شده است و به‌زودی تقویم سال آینده نیز نهایی خواهد شد.

گلیج ادامه داد: تدوین نظامنامه‎های فرودگاهی برای اخذ گواهی نامه‎های فرودگاهی نیز در این اداره  انجام می‎شود که پس از بازرسی‎های حضوری در فرودگاه‎ها معایب برای رفع شدن اعلام می‎شود تا در زمان بازرسی کارشناسان سازمان کمترین معایب وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وظایف شامل چهار مرحله«پیشگری»، «آمادگی»، «مقابله و بازتوانی و بازگشت به شرایط عادی» است، گفت: جدا‌ از وظایف اداری خود، پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح وظیفه اخلاقی ماست‌.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها در مورد پدافند غیرعامل گفت: در این زمینه ما برای اولین بار برای فرودگاه‎های یاری‎رسان و یاری جو دستورالعملی تدوین کردیم‌؛ با توجه به اینکه برای بیشتر سامانه‎ها هوانوردی موضوع بک‎آپ گیری وجود دارد خود به خود بخش اعظمی از موضوع پدافند غیرعامل در شرکت در حال اجراست؛ همچنین قرار است که پنج برج موبایل تهیه کنیم و در پنج نقطه کشور مستقر کنیم تا در زمان نیاز به سرعت به منطقه مربوطه اعزام شود، البته اکنون در شیراز یک برج موبایل مستقر و عملیاتی است.

‌گلیج ‌گفت: در زمینه پدافند غیرعامل آموزش‎های فراگیر متعددی گذاشته‎ایم که یکی از موارد آن  برگزاری یک دوره آموزشی برای 200 نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد تا پیش از پایان سال جاری خواهد بود و برنامه داریم در سه ماه نخست سال بعد نیز برای پنج فرودگاه دیگر آموزش بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق عامری سیاهویی، با بیان اینکه بدون داشتن برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک هیچ اقدامی پتانسیل نهایی خود را آشکار نمی‌کند و امروزه با ابزارهای دقیق نرم افزاری شاید بتوان آگاهانه و هوشیارتر از پیش در این مسیر گام نهاد، تصریح کرد: در همین راستا اداره کل تجهیزات پزشکی، ضمن ایجاد سامانه‌ای به منظور برنامه‌ریزی و سیاستگذاری اهداف کلان از جمله نظارت بر ارزهای تخصیصی، موارد مشمول تغییر اولویت ارزی، مابه‌التفاوت اقلام بیمه‌ای و…، تلاش خود را بر نظارت هوشمند بر زنجیره تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی متمرکز کرده است.

وی همچنین با اشاره به ارتباط آنلاین و برخط با تأمین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی این اقدام را ارتباط دوسویه مطمئنی برشمرد که در به ثمر رسیدن اهداف با بهره مندی از خرد جمعی و اجتناب از تصمیم گیری و تصمیم سازی یک سویه پیشگیری می‌کند.

معاون فنی کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در راستای جلوگیری از بروز کمترین تنش به مراکز درمانی سراسر کشور، کمبود و مشکلات تأمین به صورت مدون رسیدگی و پیگیری می‌شود گفت: یکی از جمله اقدامات مهم اجرایی ما در اداره کل، مدیریت توزیع حواله‌ای و طرح توزیع متناسب و عادلانه اقلام استراتژیک و مهم می‌باشد که موجب اتفاقات مطلوبی در رفع دغدغه بیماران شده است.

وی بیان داشت: نظارت هوشمند که علاوه بر تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو بر آن عملاً یک خواسته و مطالبه جدی از سوی مسئولان تراز اول کشور و در همه بخش‌ها است از جمله برنامه‌های استراتژیک ما هم محسوب می‌شود لذا تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تأمین کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و پیاده سازی سامانه به این منظور هم از فعالیت‌های جدی ما است.

عامری در پایان با اذعان بر اینکه مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک مفهومی کلان‌تر از اقدامات یاد شده ما دارد که ملهم از قوانین بالادستی است، خاطر نشان کرد: ما برای اینکه در چارچوب وظایف اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بتوانیم رویکردی مشخص داشته باشیم تمام تلاش خود را در مسیر حرکت به برنامه‌های تعریف شده قرار می‌دهیم.

کد خبر 6080562 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تبریز در امنیت و آرامش کامل
  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • شرکت فرودگاه‌ها: وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می‌شود 
  • وجود هرگونه محدودیت پروازی و فرودگاهی تکذیب می شود