Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده رود، روز گذشته دوشنبه اول بهمن ۹۷ با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و چند تن از معاونین رئیس جمهور، استانداران این حوضه و نمایندگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: تمام حق مردم شریف و شهید پرور این استان، کمتر از ۱۰ درصد از آب زاینده رود است و مردم ساکن در در سرچشمه‌های آب، با تانکر آبرسانی می‌شوند!

وی افزود: برای حل مشکلات زاینده رود، باید برداشت ۹۰ درصد دیگر را بازبینی و اصلاح کنید و تنها بر سر ۱۰ درصد سهم استان چانه نزنید!

زاینده‎رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران حدود ۲۰۰ کیلومتر به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می‌ریزد.

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز می‎باشد.

انتهای پیام/ش

نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با موضوع زاینده رود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی زاینده رود بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش خروجی آب رودخانه زاینده رود گفت: جهت پیشگیری از وقوع حوادث محتمل، گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه استقرار و توقف در بستر رودخانه زاینده رود به دلیل جریان یافتن آب در مسیر رودخانه خودداری کنند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به افزایش خروجی سد زاینده رود و رهاسازی آب در بستر رودخانه جهت تأمین بخشی از نیاز آبی کشت غلات کشاورزان، الزامات ایمنی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این موضوع، تاکید می‌شود جهت پیشگیری از وقوع حوادث محتمل، گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه استقرار و توقف در بستر رودخانه زاینده رود به دلیل جریان یافتن آب در مسیر رودخانه خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: انتظار می‌رود عوامل شرکت آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها و دهیاران شهرها و روستاهای در مسیر شهرستان‌های چادگان، لنجان، مبارکه|، فلاورجان، خمینی شهر، اصفهان، شرق اصفهان، هرند و اژیه در این خصوص همکاری و نظارت داشته باشند.

کد خبر 745376

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت