Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:35:39 GMT

حضور مردم در 22 بهمن، توطئه دشمن را برباد می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۸۸۱۶

حضور مردم در 22 بهمن، توطئه دشمن را برباد می‌دهد

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور در سیزدهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، بر ضرورت هنجارمند و قاعده مند کردن گفتارهای ابراز شده از تریبون مختلف در هر یک از بخش های جامعه، در راستای همبستگی اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ رحمانی فضلی وزیر کشور در سیزدهمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که شامگاه یکم بهمن ماه در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به سوگیری مثبتی که در نتیجه هدایت های رهبری و تلاش های ستاد، در روندهای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور واقع شده است، بر تداوم تلاش ها برای توجه به اقتضائات شرایط جاری کشور و تحقق رویکرد مسئولانه و زمان شناسانه، در گفتارها و تحلیل های سیاسی اقتصادی رسانه ای تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای امنیت کشور با مرور برخی از تحرکات وحدت شکن و یأس آفرین در کشور، این پدیده نامبارک را ناشی از تنگ نظری ها، زمان ناشناسی ها و فقدان چارچوب جامع تحلیلی و درک صحیح از منافع وامنیت ملی دانست و با ابراز تأسف از عدم توانایی برخی چهره ها و شبه جریان ها برای تفکیک بین حب و بغض های شخصی و جریانی نسبت به مسئولان فعلی دولت با اصول پایه و برسازنده منافع ملی و امنیت ملی، لزوم اصلاح اینگونه نگاه ها و تحلیل های یک جانبه سیاسی اقتصادی و اقدامات رسانه ای مترتب بر آن را خواستار شد.

رحمانی فضلی با اشاره به برخی زمینه های پیش رو؛ مانند ورود به سال انتخابات که به طور طبیعی، میل به فعالیت های سیاسی را تشدید می کند، با یادآوری واقعیت های شرایط جاری کشور ازجمله برخی دشواری های حادث در وضعیت معیشتی جامعه، تحقق موفق امر سیاسی در این شرایط را در گرو فعالیت های موفق و مؤثر در جهت اصلاح شرایط اقتصادی و خیر عمومی حاصل از این فعالیت ها ارزیابی کرد.

رحمانی فضلی در ادامه به برخی تحلیلها و اظهارنظرهای غیر منصفانه و ناروا علیه بخش های مختلف کشور و به طور خاص دولت اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان کشور در نتیجه مقاومت مردم و اقدامات شبانه روزی بخش های مختلف به طور ویژه دولت، از به نتیجه رسیدن فشارها و توطئه های خود ناامید شده و پی در پی در صدد یافتن راه های جدید برای جبران ناکامی های خود هستند، بموازات و همزمان با فشار دشمن، برخی سیاسیون و تحلیلگران، با انگیزه رقابت های سیاسی و یا به تصور غلط ضربه به دولت برای دفاع از نظام، دولت را آماج حملات خود قرار داده اند؛ در حالیکه همه ما در یک کشتی هستیم و همه باید باهم برای منافع ملی و امنیت ملی کشور تلاش کنیم و در این مسیر دولت مجری سیاست ها و اهداف نظام است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در طول چندماه فعالیت ستاد، همواره بر مواجهه اصلاحی، تذکر، راهنمایی و ارشاد گویندگان و ترویج کنندگان گفتارهای یأس آفرین و وحدت شکنانه تأکید شده است، استمرار یأس آفرینی و وحدت شکنی علیرغم همه تذکرات قبلی را غیر قابل قبول برشمرد و کمیته حقوقی قضائی ستاد را موظف به پیگیری اجرای قانون در این عرصه کرد و از قوه قضائیه خواست در چارچوب اصول قانونی و از جمله برابر مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، به طور جدی و مؤثر از اعمال قانون در این خصوص حمایت کند.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت انسجام داخلی و ضرورت پایبندی به لوازم تقویتِ وحدت و همبستگی داخلی برای خنثی سازی توطئه های دشمن، از همه جریان ها و دستگاههای مختلف در قوا و بخش های مختلف کشور و همچنین جریان های سیاسی خواست اقدام عملی رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در تشکیل شورای هماهنگی قوا و تنفیذ بهنگام مصوبات این شورا از سوی ایشان را به عنوان یک الگوی راهبردی و کاربردی در این عرصه دنبال کرده و همین رویکرد را در همه عرصه ها و همچنین در همه بخش ها و مناطق کشور از جمله استان ها اجرائی کنند.

رئیس شورای امنیت کشور با مرور دیگرباره تلاش های ناکام دشمن برای تبدیل مطالبات صنفی و خواسته های عمومی معیشتی و نظائر آن به تنش های اجتماعی و امنیتی، نقش آفرینی موثر همه چهره های علاقمند به کشور، فعالین و نخبگان بخش های مختلف و همچنین جریان های سیاسی و بعلاوه؛ همه دستگاه ها در عرصه های مختلف نظام، را برای صیانت از مردم در برابر بمباران تبلیغاتیِ یأس آفرین و تحریک کننده دشمن، رسالت تاریخی آنها در شرایط حاضر دانست و اتخاذ یک ساز و کار موثر در امر اطلاع رسانی و تبلیغات برای شکل گیری صحیح ادراک مردم، را ضروری بر شمرد.

وزیر کشور در این زمینه، با اشاره به وجود خلأهای ارتباطی و عدم استفاده از ظرفیتهای رسانه ای در جهت آگاهی بخشی به مردم، از دستگاههای مختلف خواست با ارتقاء روند پاسخگوئی به افکار عمومی و برطرف کردن شبهات جامعه و همچنین ارائه مؤثرگزارش های واقع بینانه و اطلاعات صحیح از اقدامات خود به مردم، زمینه نشاط افزون تر و امید بیش از پیش مردم را مستمراً فراهم سازند.

رحمانی فضلی بر اهمیت توجه به اهمیت مراسم چهل سالگی انقلاب و دهه مبارک فجر امسال تاکید کرد و گفت: با توجه به هجمه دشمنان علیه این موضوع و تاکید آنها بر اهداف شومی چون براندازی نظام پیش از چهل سالگی انقلاب، برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر اهمیتی دوچندان می یابد، چراکه حضور مردم و حمایت مردم از کشور، همواره موجب یأس و ناامیدی دشمنان و نظام سلطه بوده است و حضور حداکثری و با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد که آنها در اهدافشان به نتیجه ای نخواهند رسید و این دشمنان خواهند بود که مأیوس و ناامید از برنامه های خود علیه کشورمان خواهند شد.

وزیر کشور مردم را قوی ترین عنصر در برابر دشمن برشمرد و گفت: شکوه حضور مردم در 22 بهمن، توطئه دشمن را بر باد خواهد داد.

جانشین رئیس جمهور در شورای اجتماعی کشور در فراز دیگری از سخنان خود در سیزدهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با مرور نتایج واحد و هماهنگ پژوهش ها و پیمایش های علمی انجام شده در حوزه های اجتماعی، بر ضرورت هنجارمند و قاعده مند کردن گفتارهای ابراز شده از تریبون مختلف در هر یک از بخش های جامعه، در راستای همبستگی اجتماعی تاکید کرد.

رحمانی فضلی در ادامه همین بحث، نتیجه واحد پژوهش های یاد شده؛ یعنی فاصله بسیار زیاد پنداشته های عمومی مردم و واقعیت های جامعه و کشور را؛ نتیجه تبلیغات غلط، رقابت های غیر سازنده سیاسی و تبلیغات ناشی از آن، سیاه نمایی ها و مهم تر از همه؛ گفتارهای ناآگاهانه و غیرمسئولانه از تریبون های گوناگون دانست و از همه صاحبان دغدغه و دلسوزان انقلاب اسلامی و این خواست با اهتمام به اصلاح این وضعیت، زمینه های نظری و عملی این اصلاح را فراهم آورند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای اجتماعی کشور رحمانی فضلی وزارت کشور راهپیمایی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد

آقای حمید رواسی کاشانی، فعال اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد کلان خبرگزاری صدا و سیما، گفت: قبل از هر چیزی باید به این درک برسیم که جهش تولید به چه معناست و آیا رونق هر تولیدی منجر به جهش تولید و در نهایت، رشد اقتصادی می شود؟ به نظر بنده اینطور نیست و معتقدم باید بر اساس نیاز بازارهای بین المللی و نیاز جامعه جهانی به صنایع و تولیدات بها داده شود و تولید آن ها گسترش یابد.

این کارآفرین با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، دولت‌ها تنها با چند صنعت به روش سنتی قصد داشتند که اقتصاد را رشد دهند، گفت: نفت و گاز و تولیدات مانند قالی و مشتقات آن، به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد کشور را رشد دهد. رشدی که اقتصاد ایران به آن نیاز دارد باید در شاخه‌های مختلفی از فعالیت اقتصادی باشد. در دنیا گردش مالی صنعت فرش ۲ میلیارد دلار است، اما اگر بتوانیم وارد صنعت نیمه هادی‌ها شویم این صنعت در دنیا گردش مالی ۸ تریلیون دلاری را تجربه کرده است.  

آقای وارسی کاشانی ادامه داد: نیمه هادی ها یا همان ریز تراشه هایی که به عنوان سخت افزارها استفاده می شوند، به علت اهمیت بالایشان به موضوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین تبدیل شده است. اما در ایران هنوز به این موضوع توجهی نشده است. مسئولان دولتی باید علاوه بر حمایت تولید سیمان، فولاد و نفت و گاز به سمت حمایت از این نوع صنایع نیز بروند. ساخت کارگاه های کوچک برای این تولید کنندگان منجر می شود تا هر کدام از این ها برای کشور درآمد زایی کرده و خود نیز شاغل شوند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این کارآفرین با اشاره به یک تجربه موفق مشارکت مردمی در ایران گفت: ۸ سال دفاع مقدس را می‌توان به عنوان یک بسیج همگانی در نظر گرفت که سراسر کشور درگیر آن شدند. هر کس با حرفه خود و هر فرد با توانایی خود وارد میدان شد. مردم خود دسته بندی و خود وارد عملیات و میدان شدند. ما اگر بتوانیم تجربه این ۸ سال را برای اقتصاد هم اجرا کنیم، قطعا توانمندی‌های زیادی رونمایی می‌شود. چرا که در کشور استعداد بخش خصوصی از توانایی‌های گروه‌های دولتی بسیار بیشتر است.

او ادامه داد: کشورهایی مانند چین که دارای منابعی مانند نفت و گاز نیستند برای پیشرفت کشور به استعدادهای مردمی رجوع کرده اند تا بتوانند با بهره گیری از آن جمعیت، با کسب و کارهای خرد تا کلان اقتصاد را به پیش ببرند. 

آقای وارسی کاشانی با انتقاد به تداوم خام فروشی ها در کشور، گفت: به جای اینکه سیمان یا فولاد یا هر ماده صنعتی را برای صادرات تولید کنیم، باید با آن ها کارخنجات تولیدی ساخت و خط تولید اقلامی که در اقتصاد جهانی بازارهای خوبی دارند را گسترش دهیم. قطعا در این مورد سوددهی بیشتر و بازدهی اقتصادی بالاتری وجود خواهد داشت. نباید نقدینگی ها در بانک های کشور منجمد شوند و یکی از ابزارهای لازم برای حرکت نقدینگی به سمت تولید، جذابیت این بخش و حمایت های به موقع دولت هاست.

او ادامه داد:  باید نقدینگی به تولیدات خرد و کلان در حوزه های مختلف اقتصادی پرداخت شود. همچنین برخی از واردات در دولت ها جلوی تولیدات و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


###

دیگر خبرها

  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد