Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته نیمسال دوم تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشگاه آزاد تا ۱۳ بهمن ادامه دارد و نتایج در نیمه دوم ماه جاری اعلام خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، متقاضیان می‌توانند تا شنبه ۱۳ بهمن ماه با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی‌های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

داوطلبان در این سامانه مجاز به انتخاب یک رشته در حداکثر ۲۰ محل دانشگاهی خواهند بود.

نتایج پذیرش در این دوره، نیمه دوم بهمن ماه اعلام خواهد شد و گزینش دانشجو در این مرحله تنها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد گرفت.

دارا بودن دیپلم در یکی از شاخه‌های فنی و حرفه‌ای یا کاردانش یا دیپلم سه ساله متوسطه نظری یا دیپلم کامل چهار ساله نظام قدیم متوسطه ضروری است.

دیپلمه‌های شاخه‌های کاردانش، فنی و حرفه‌ای و هنرستان نظام قدیم تنها مجاز به انتخاب یکی از رشته‌های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود طبق جدول مربوطه در دفترچه راهنمای ثبت نام هستند.

هر متقاضی باتوجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه‌های فنی و حرفه ای، کار و دانش و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم، تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته است.

رشته تربیت بدنی از این قاعده مستثنی است و متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل این رشته را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب کنند.

تطابق رشته فارغ التحصیلی داوطلبان در دوره متوسطه با رشته انتخابی در دوره کاردانی پیوسته، در محل دانشگاهی مربوطه صورت خواهد پذیرفت بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود شرط تطابق رشته (مطابق جدول صفحات ۱۱ الی ۱۴ دفترچه راهنما) را در انتخاب خویش لحاظ دارند.

بر اساس ضوابط و مصوبات مربوط هر داوطلب می‌تواند بر اساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه‌های مصوب مندرج در دفترچه راهنما شود.

داوطلبان لازم است معدل کل دیپلم خود را دقیقا مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج کنند، چراکه در صورت مغایرت با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب است و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه «کان لم یکن تلقی» و از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل می‌آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پذیرش بدون آزمون در دانشگاه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام نتایج پذیرش بدون آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات

به گزارش صدای ایران از روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا کریمیان با اعلام این خبر، گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تا روز شنبه ۸ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.


وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.


وی در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

دیگر خبرها

  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری