Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اعلام آزادی ۴۴ زندانی جرایم غیر عمد، به بیان جزییات آن پرداخت و همچنین از آزادی تعدادی هم از طریق برگزاری دومین کنگره شهدای استان خبر داد.

حجت الله موسوی قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان در حاشیه نشست این ستاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اعلام این خبر آزادی 44 نفر زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: از این تعداد 25 نفر بدهکار مالی و چک، 18 نفر مهریه و یک نفر بدهکار دیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی این افراد 17 میلیارد و 772 میلیون تومان است که یک میلیارد و 102 میلیون تومان اخذ رضایت شاکی و کمک های مردمی بوده و 245 میلیون و 600 هزار تومان از طریق جشن های گلریزان و حدود یک میلیارد تومان وام قرض الحسنه با معرفی به بانک است.

 

موسوی قوام همچنین 487 میلیون تومان هم کمک های ستاد مرکزی دیه به عنوان کمک بلا عوض اعلام کرد و گفت: از ۴۴ نفر مذکور، یک نفر خانم است و 21 نفر متلعق به شهر کرمان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 296 زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند و از این تعداد 250 نفر از محل کمک های مردمی و خیرین بودند؛ اظهار داشت: 5 میلیارد و 657 میلیون تومان از کمک های مردمی هزینه شده و تاکنون 26 جشن گلریزان در سطح استان داشتیم که در آن 7 میلیارد و 558 میلیون تومان خیرین تعهد کردند که تا کنون 5 میلیارد و 427 میلیون تومان آن وصول شده است.

 

این مسئول بیان داشت: آمار کنونی 290 زندانی مشمول کمک ستاد دیه است که 165 نفر یعنی بیش از 50 درصد را بدهکاران مهریه تشکیل می دهد؛ همچنین قرار است در کنگره 6 هزار و ۵۰۰  شهید استان که در اسفند جاری برگزار می شود، تعدادی زندانی بدهکار مالی با کمک کنگره به ستاد دیه  آزاد شود.

 

وی با افزودن اینکه در جلسات صلح و سازش از 181 نفر شاکی 73 میلیارد تومان تخفیف و اخذ رضایت شاکی گرفته شده؛ تصریح کرد: خیرین و مردم در روزهای پایانی سال می توانند کمک های خود را از طریق شماره حساب 0200600262002 سیبای بانک ملی واریز کنند.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر حضرت زهرا س هرمزگان مجلس آسیب های اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید چهل سالگی انقلاب مدیر عامل ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام بنیادی با بیان اینکه همه ساله مردم خیر استان مشارکت بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد و غیرکلاهبرداری دارند، گفت: از ۲۲ زندانی آزاد شده در این مدت ۲ نفر خانم و سرپرست خانوار بودند که به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: روز گذشته به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ۹ نفر از این زندانیان در استان آزاد شدند که یک نفر از آنها خانم و سرپرست خانوار بود.

حجت الاسلام بنیادی با بیان اینکه تعداد زندانیان مالی و غیرعمد طی سال شناور است، خاطرنشان کرد: ابتدای ماه مبارک رمضان امسال ۱۱۷ نفر زندانی در استان داشتیم که مشمول طرح آزاد سازی بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان ادامه داد: هم اکنون ۹۵ نفر از این مددجویان در انتظار کمک خیرین و مردم نوعدوست هستند تا به کانون خانواده خود بازگردند.

حجت الاسلام بنیادی گفت: سال گذشته به همت خیرین ۲۶۵ نفر از زندانیان مشمول این طرح در استان آزاد شدند و از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون نیز بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال برای این امر در استان جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در این امر خداپسندانه همچنان ادامه دارد، افزود: امسال پایگاهی را در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان دایر کردیم تا افراد خیری که به ستاد دیه و زندان‌های استان دسترسی ندارند با حضور در این پایگاه برای آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد مشارکت کنند.


دیگر خبرها

  • آزادی ۱۷ زندانی در قزوین
  • آزادی ۳۴۷ زندانی مالی در استان اردبیل
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • از گلریزان ۲ میلیاردی تا کمک ۳۰ میلیونی به آزادی زندانیـان جرایم غیر عمد در یزد
  • آزادی ۴ زندانی جرایم غیر عمد به همت خدام الرضا
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • ۴ زندانی جرایم غیر عمد همزمان با میلاد کریم اهل‌بیت (ع) آزاد شدند
  • ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند